مصوبه ای که در نهایت اجرا شد/ انتقاد شورای شهر از حذف طعم ها در بخشی از خط دوم مترو شیراز


به گزارش فارس به نقل از شیرازه، محمدرضا هاجری در سخنانی قبل از قرار قانونی خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جانبازان، خبرنگاران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دانش آموزان و دانش آموزان، کارت ویژه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اماکن تاریخی باید از سوی شهرداری صادر شود که در عمل چنین نشده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تکریم و حفظ جایگاه سالمندان در پارک ها، لازم و ضروری است سازمان خدمات شهری با تامین فضای تابستانی و زمستانی سالمندان در پارک ها، اقدامات اساسی و کاربردی را انجام دهد. کار می کند تا این گروه بیشتر و بهتر از آن بهره مند شوند.»

شهرداری ها، آثار ملی، راه و شهرسازی باید برای بازسازی بافت فرسوده آماده باشند.

این مشاور در ادامه بیان کرد: طرح جامع و جامع مسکن ملی در بافت های فرسوده با تسهیلات ویژه معافیت ساختمانی و وام ۴۰۰ میلیون تومانی در کلانشهر شیراز، بهترین فرصت برای بازآفرینی، بازسازی و نوسازی شهری است.

وی گفت: ساخت ۳۰ درصد مسکن ملی در بافت های فرسوده طرحی منطقی است اما حیف است که شهرداری، مسکن، شهرسازی و اوقاف اعلام نکرده اند که آمادگی کامل برای کمک به اجرای آن را دارند، بنابراین بهتر است قیام را به هم وصل کنیم تا شاهد احیای بافت های فرسوده ای باشیم که هویت شهر را حفظ و حفظ می کنند.

تراموا شعاری است که هرگز کار نمی کند!

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه رسمی و قانونی خط دوم مترو شیراز از میانرود تا میدان آزادی و سپس تا کلبه سعدی، گفت: آزادی بیرون آمد، معلوم بود که می شود. تا کلبه سعدی عملیاتی نشد جلو نرو! موضوع تراموا شعاری است که هرگز اجرا نمی شود!

هاجری با اشاره به این شعار که زیرساخت های گردشگری تکمیل می شود، افزود: اگر قطار شهری در محدوده حافظ، سعدی و دروازه قرآن و باغ های دلگشا و جهان نما حذف شود، سلیقه ای است. یک سوم مردم شیراز». کسی که در فاصله میدان آزادی تا کلبه و بلوار نصر و سرداران و سعدی از خدمات قطار شهری بی منطق و انصاف محروم می شود، شهرداری و سازمان قطار شهری شیراز به جای توجیه و شعار و عذرخواهی، بهتر می توانند جواب یک سوم را بدهند. جمعیت شهر شیراز در مناطق ۳، ۷ و ۱۱ شهرداری قرار دارد.

شکاف طبقاتی شمال و جنوب شهر را به یک دره عمیق تبدیل نکنید

این مشاور در ادامه تاکید کرد: اصرار بر صرف بیش از ۲ میلیارد تومان در دو پروژه زیرگذر و روگذر و میدان قصرالدشت تحت عنوان روان سازی حمل و نقل ترافیکی و بدون توجه ویژه به پیوست فرهنگی- اجتماعی و به بهانه فنی و تخصصی. کار قابل دفاع بود و نیست. بنابراین ضروری است شهرداری و شهرداری تمامی زوایای این دو طرح را بررسی کنند و شکاف طبقاتی شمال و جنوب شهر را به دره ای عمیق در توزیع بودجه های ناعادلانه تبدیل نکنند که مرگبار خواهد شد.

وی افزود: توزیع ناعادلانه بودجه مدیریت شهری باید با اصلاحیه اصلاح شود تا محله های محروم بوی عدالت را استشمام کنند.

حراج چوب به شرکت ها به بهانه کمبود جا!

هاجری در بخشی دیگر از سخنان خود به جدایی دانشکده زبان و ادبیات فارسی شیراز پس از ۷۰ سال همجواری با تربت پاک حافظ اشاره کرد و اظهار داشت: این حادثه پیشینه و هویت شهر ادبی شیراز را زیر سوال می برد و مخدوش می کند. از آنجایی که دانشکده زبان و ادبیات فارسی شیراز از سال ۱۳۳۳ تاکنون در سطح ملی و جهانی می درخشد، همچنان می تواند بدرخشد، لذا مرمت بناهای موجود به صورت سنتی و ترویج معماری اسلامی – ایرانی این بناها باید صورت گیرد. حفظ می شود، بنابراین به بهانه کمبود فضا و امکانات و غیره نمی توان هویت نهادینه شده را سرکوب کرد.

وی گفت: مرکز حافظ و سعدی شناسی علاوه بر حفظ آثار تاریخی، هم در بقعه و هم در کنار آنها قابل طراحی و بهره برداری است.

هاجری تاکید کرد: ساختمان دانشکده زبان و ادبیات فارسی شیراز روح دارد، مردم را جذب می کند، بوی سیمان و آهن مدرنیته نمی دهد، بهتر است داشته هایمان را حراج نکنیم.

انتهای پیام / n




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید