مزیت حمام کردن در آب سرد در تابستان


وقتی هوا گرم می شود، ما هر کاری می کنیم تا از گرما فرار کنیم. ما در کولر می‌خوابیم، لباس‌های نخی می‌پوشیم یا آب یخ می‌نوشیم، اما بهترین راه‌حل حمام کردن در آب سرد است.

مزیت حمام کردن در آب سرد در تابستان

آیا دوش گرفتن با آب سرد در این روزهای گرم برای بدن ما ضرری ندارد؟

در اینجا ۴ فایده شنا در آب سرد در تابستان آورده شده است.

۱- موهای سالم تر و درخشان تر

شستن موها با آب سرد بعد از شامپو زدن می تواند موهای شما را درخشان تر کند. زیرا آب داغ فولیکول های مو را باز می کند تا آن را نرم و تمیز کند. از طرف دیگر آب سرد این فولیکول ها را می بندد و رطوبت را حفظ می کند و خطر خشکی و شکنندگی مو را در طول زمان کاهش می دهد.

۲- کاهش اضطراب

حمام آب سرد کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می دهد و همچنین به تعادل انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین کمک می کند. یک مطالعه فرانسوی منتشر شده در Psychology Today نشان داد که برخی از روش های آب درمانی، مانند دوش آب سرد، اضطراب را از بین می برد.

۳- پشتیبانی سیستم ایمنی

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد زیرا وقتی بدن در معرض آب سرد قرار می گیرد، گلبول های سفید خون تحریک شده و ایمنی بدن تقویت می شود.

۴- تسکین عضلات

آب سرد بر گردش خون تاثیر می گذارد. دمای سردتر جریان خون را تسریع می‌کند و اجازه می‌دهد خون بیشتری به نقاط دردناک و ماهیچه‌های بدن برود و باعث کاهش درد عضلانی شود.

چگونه دوش آب سرد می گیرید؟

برای گرفتن دوش آب سرد بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. هنگامی که مو و بدن خود را تمیز می کنید، دمای آب را کمی کاهش دهید.

۲. دمای آب را به تدریج به مدت ۵ دقیقه کاهش دهید تا به ۲۰ درجه سانتی گراد برسد. وقتی آب به این دما رسید، حدود ۲ تا ۳ دقیقه زیر دوش بمانید.

۳. نفس عمیق بکشید تا بدن را با آب سرد تنظیم کنید. می توانید ابتدا پاهای خود را زیر آب سرد قرار دهید و سپس به آرامی دست، تنه و سر خود را دوش دهید تا بدن با آب سرد هماهنگی بیشتری داشته باشد.

دو هفته طول می کشد تا راحت دوش آب سرد بگیرید. برای سهولت در انجام این کار، سعی کنید هر بار که دوش می گیرید دمای آب را کمی کاهش دهید.

گرم شده است