You are currently viewing محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

بر اساس آخرین آرا ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین غذای سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تامین می کند. این حدود 90 درصد از نیاز روزانه بدن است.

مثلا، در این رژیم ، قهوه با کره و روغن تهیه می شود. همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

بجای، دانه لوبیا میوه ها غذاها و سبزیجات در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن دچار کتوز می شود.

رژیم کتوژنیک - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینزنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. سوزاندن کالری بیشتر ؛ کاهش گرسنگی ؛ کنترل دیابت ؛ درمان صرع مقاوم ؛ گزارشات مشهور نتایج مثبتی در بهبود فشار خون ، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و تبدیل چربی بدن از چربی به چربی نشان داده است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

اجازه دهید برای درک بهتر رژیم کتوژنیک یک مثال بزنم. یک خودروی دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند هم بنزین و هم بنزین کار کند. ماشین همیشه با گاز کار می کرد و حالا وسط جاده بنزینش تمام شد و خاموش شد. چه کار می کنی؟ آفرین! می توانید از سوخت های دیگر استفاده کنید ، بنابراین دکمه گاز را فشار دهید. با سوخت خودرو بهتر و سریعتر عمل کنید. بدن ما مانند این دستگاه با دو سوخت است. کربوهیدرات ها و چربی ها. بنابراین وقتی کربوهیدراتش تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ این شما را در وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین برای چربی سوزی بهتر است.

رژیم کتوژنیک اگرچه برای اولین بار برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی حدود 5 درصد کاهش یافت و چربی جایگزین شد. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی می تواند منجر به کتوز شود.

رژیم کتو 95397 697 نمودار 494x400 - محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو تجزیه چربی ها و ورود به حالت کتوز است. در کتوز بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. به دلیل میزان کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf Photo 2018 10 09 23 23 45 12 726x400 - محبوب ترین غذای سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

اگرچه منبع اصلی انرژی بدن کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما بدن در رژیم کتوژنیک بدون کربوهیدرات به چربی تبدیل می شود. نام علمی کتوز تبدیل علمی بدن از سوختن گلوکز به سوزاندن چربی است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد. رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا ، ما در زیر به طور مفصل بحث خواهیم کرد. در ادامه مقاله عبارت macronutrients را خواهید یافت. ما دو نوع غذا داریم که هر روز می خوریم. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل چربی ها ، روغن ها و چربی ها هستند. سه نوع اصلی پروتئین و کربوهیدرات و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان ، این رژیم حاوی نسبت درشت مغذی ها است: 75 fat چربی ؛ 15 تا 20 درصد پروتئین ؛ 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

این نوع غذا حاوی 5 درصد کربوهیدرات است. حاوی 20 درصد پروتئین و 75 درصد چربی است. این به معنی چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه غذاهای اصلی و تنقلات آووکادو هستند ، کره چربی های سالم ؛ ماهی و گوشت چرب ؛ بر اساس روغن هایی مانند زیتون و روغن زیتون. مقدار چربی مصرف شده در این رژیم غذایی روزانه باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات بدون کربوهیدرات (هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های غنی از کربوهیدرات مانند توت و هندوانه استفاده کنید. مصرف پروتئین در گوشت ، طیور و محصولات طیور زیاد است. حدود 112 گرم ماهی یا مرغ.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

این رژیم غذایی ، مناسب ورزشکاران ، دارای نسبت درشت مغذی ها است: 75٪ چربی ، 15 تا 20 درصد پروتئین ؛ در روز کتو ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات و 25 درصد چربی ؛ 25٪ گوشت 25٪ و کربوهیدرات 50٪

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان برای افزودن چربی به رژیم غذایی شما است تا در روزهای رایگان رژیم متعادل تری دریافت کنید. گاهی رژیم کتوژنیک شامل پنج رژیم کتوژنیک معمولی و دو رژیم غیر کتوژنیک در هفته است. برخی از افراد به تعطیلات می روند. آنها تعطیلات خود را برای مناسبت های خاص مانند تولد و عروسی ترجیح می دهند.

توصیه ما این است که میوه ها و سبزیجات را برای نتایج خوب در روزهای رایگان تهیه کنید. سبزیجات رژیمی از کربوهیدراتهای سالم مانند لبنیات و غلات استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان ، این رژیم حاوی نسبت درشت مغذی ها است: 65 تا 70؛. 20 درصد گوشت ؛ 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند بیشتر در بین ورزشکاران و کسانی که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند نسبت به افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش هستند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (70 تا 80 گرم کربوهیدرات مصرف شده در طول روز). محبوب ترین غذا

بهترین انتخاب میوه و سبزیجات است. غذاهای لبنی یا غلات را اضافه کنید. خوشبختانه ، کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم غذایی: 60 تا 65 درصد چربی ؛ 30 درصد گوشت ؛ 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک روزانه به 120 گرم پروتئین (115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و 130 گرم چربی نیاز دارد. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا گوشت و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد. آره، این نوع غذا باعث کتوز نمی شود ، بنابراین پروتئین مانند کربوهیدرات ها به گلوکز و سوخت تبدیل می شود. اما به طور کلی رژیم های کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شوند. محبوب ترین غذا

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع کتو را انتخاب کنید کاملاً به اهداف شما بستگی دارد. با این حال ، رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است. رژیم های کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است. اما ورزشكاران بهتر از صرف غذا يا چرخه هستند. کتوژنیک با پروتئین بالا به افرادی که ورزش می کنند نیز کمک می کند. مثلا، پروتئین در رژیم غذایی معمولی تنها 20 درصد کالری را تأمین می کند. در رژیم کتو پروتئین بالا این میزان باید تا 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو می توانید بیش از هر فرد دیگری در عرض 2 تا 6 ماه وزن خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید