You are currently viewing متابولیسم بالا چیست؟  چگونه می توان آن را بدست آورد؟

متابولیسم بالا چیست؟ چگونه می توان آن را بدست آورد؟


تمام فرآیندهای شیمیایی در بدن شما متابولیسم نامیده می شود. هرچه متابولیسم شما سریعتر باشد ، بهتر است. شما به کالری بیشتری احتیاج دارید. یکی از دلایل اصلی افزایش وزن افراد این است که زیاد غذا می خورند ، در حالی که دیگران می توانند با خوردن کمتر وزن خود را افزایش دهند.

میزان متابولیسم به عنوان میزان متابولیک شناخته می شود و شامل تعداد کالری هایی است که در طول یک دوره معین می سوزانید. به این حالت سوزاندن کالری نیز گفته می شود. متابولیسم را می توان به چند دسته تقسیم کرد.

  • میزان متابولیسم پایه (BMR): در این حالت ، شما در طول خواب یا دو سال خواب عمیق کالری مصرف می کنید. حداقل میزان سوخت مورد نیاز برای گرم کردن ریه ها پمپاژ قلب است. برای کار مغز و بدن.
  • میزان متابولیسم در حالت استراحت (RMR): حداقل میزان سوخت و ساز بدن مورد نیاز برای بقا و استراحت خوب. به طور متوسط ​​50 تا 75 درصد کالری از این طریق سوزانده می شود.
  • اثر حرارت غذا (TEF): این مقدار کالری است که بدن هنگام هضم غذا می سوزاند. TEF معمولاً حدود 10 of از کل مصرف انرژی را تشکیل می دهد.
  • اثر حرارتی ورزش (TEE) هنگام ورزش کالری می سوزانید.
  • ترموژنز فعالیت غیر ورزشی (NEAT): به غیر از ورزش ، تعداد کالری مورد نیاز برای انجام روزانه شامل این فعالیت های ساده مانند ورزش و ورزش است. حالت بدن اینها شامل توقف و راه رفتن است.

عواملی وجود دارد که می تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد.

سن

متابولیسم بدن ما با افزایش سن کاهش می یابد. این می تواند با افزایش سن منجر به افزایش وزن و کاهش عضلات شود.

جنسیت

. متابولیسم در افراد مختلف متفاوت است. مردان دارای توده عضلانی بیشتری هستند. در نتیجه ، متابولیسم آنها بیشتر از زنان است. سن و جنسیت عواملی در متابولیسم شما هستند که نمی توانید آنها را کنترل کنید. اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند به سلامت شما کمک کنند.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که برای بهبود متابولیسم و ​​حفظ بدن سالم چه کارهایی لازم است.

ورزش ها

جای تعجب نیست. ورزش می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید. در حین ورزش منظم ، متابولیسم ما افزایش می یابد و همچنان بالا می ماند. این کار بدن شما را سالم تر از افرادی می کند که ورزش نمی کنند. ورزش در افراد مسن می تواند متابولیسم بدن را سالم نگه دارد. بنابراین ، ورزش کلید حفظ سلامتی و بهبود متابولیسم است.

ورزش متابولیسم را بهبود می بخشد

همچنین بخوانید: نحوه تنظیم متابولیسم بدن برای کاهش وزن

چرا میزان متابولیسم فردی متفاوت است؟

متابولیسم در افراد مختلف متفاوت است. به عبارت دیگر ، هنگام تولد ، متابولیسم یک فرد ممکن است سریعتر از دیگری باشد. اگرچه ممکن است ژن ها در ایجاد این تفاوت ها نقش داشته باشند ، اما دانشمندان بر میزان تأثیر فرآیندهای ژنتیکی بر افزایش وزن و چاقی موافق نیستند.

جالب اینجاست که اکثر مطالعات نشان می دهند افراد چاق بیشتر دارای اضافه وزن هستند و میزان استراحت بیشتری دارند. محققان می گویند افراد چاق ماهیچه های بیشتری دارند و می توانند وزن خود را کنترل کنند.

اما یک چیز روشن است. متابولیسم افراد مختلف نابرابر است. بیشتر این تغییرات به دلیل سن ، جنسیت و گرایش جنسی است. به خاطر محیط و رفتار. اما تحقیقات بیشتری برای تعیین نقش واقعی ژن ها مورد نیاز است.

وضعیت قحطی چیست؟

متابولیسم سازگار ، که به گرما یا گرسنگی نیز معروف است ، ممکن است در چاقی نقش داشته باشد. در واقع ، پاسخ بدن شما به کمبود کالری ، گرسنگی است. هنگامی که غذای کافی دریافت نمی کنید ، بدن شما سعی می کند این کمبود انرژی را با کاهش متابولیسم و ​​کالری دریافتی شما جبران کند.

کمبود کالری و کاهش وزن منجر به کاهش متابولیسم می شود. برخی افراد به ویژه در افراد چاق ، متابولیسم کندتر می شود. سرعت کم خوردن باعث کاهش وزن می شود.

ژنتیک ممکن است در گرسنگی نقش داشته باشد. اما تلاش های گذشته برای کاهش وزن یا ورزش نیز نقش دارد.

آیا می توانید متابولیسم خود را تسریع کرده و وزن خود را کاهش دهید؟

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. راه هایی برای کاهش و افزایش متابولیسم وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

صبحانه بخورید که متابولیسم شما را افزایش می دهد

راز کاهش وزن در خوردن صبحانه مانند پادشاه است. بر سر نظریه ناهار مانند یک شاهزاده و شام مانند یک فقیر اختلاف نظر وجود دارد. اما ما مثل شما صبحانه و شام می خوریم. می توانید ناهار و شام بخورید.

لازم نیست نگران میزان خوردن غذا باشید. تمرکز بر نوع غذایی که در بشقاب صبحانه خود قرار می دهید واقعاً می تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای کم قند و پروتئین بالا باید برای صبحانه مصرف شود. برای صبحانه ، گوشت بدون چربی مانند مرغ یا تخم مرغ بخورید.

همچنین بخوانید: نقش غذا در متابولیسم بدن

ورزش هوازی انجام دهید

وقتی یک تمرین هوازی ساده (نه یک تمرین متناوب شدید) انجام می دهید ، فقط کالری سوزی شما را افزایش می دهد. با این حال ، ورزش متناوب و ورزش شدید می تواند متابولیسم بدن شما را چند ساعت پس از تمرین افزایش دهد.

اما مشکل اینجاست که ممکن است بخواهید به جای ورزش شدید روی تردمیل راه بروید. در این شرایط ، برای سرعت بخشیدن به متابولیسم ؛ می توانید تردمیل را بچرخانید (مانند سربالایی یا سرازیری).

چای سبز بنوشید

چای سبز حاوی کافئین و اپی گالوکاتچین است. این عنصر متابولیسم بدن را تسریع می کند. برای صبحانه ، ناهار و یک فنجان چای سبز میل کنید. آره، توجه داشته باشید که مصرف زیاد چای سبز می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

همچنین ، بهترین چای برای سلامتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید