قابل توجه برای افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند


شیر، آجیل، سبزیجات و ذرت بو داده غذاهایی هستند که به شما در ترک سیگار کمک می کنند.

سیگار

سیگاری ها حتما بخوانند

سیگار نه تنها به ریه های شما آسیب می رساند، بلکه به اطرافیانتان نیز آسیب می رساند. معمولا افراد سیگاری برای ترک این عادت بد به قرص ها و آدامس های ترک سیگار متوسل می شوند.

در زیر شما را با غذاهایی آشنا می کنیم که می توانید برای خداحافظی با سیگار از آنها استفاده کنید.

۱- سبزیجات علاوه بر شیر و مرکبات، برخی سبزیجات نیز طعم وحشتناکی به سیگار می دهند. سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: کرفس، هویج، کدو سبز، خیار و بادمجان. ثابت شده است که مصرف این سبزیجات در کاهش هوس نیکوتین بسیار موثر است.

۲- پاپ کورن وقتی سیگار را ترک می کنید، ممکن است دائماً میل به خوردن میان وعده داشته باشید، به خصوص که دیگر نمی توانید دست و دهان خود را با سیگار پر کنید. اگر اشتهایتان زیاد است یا احساس می کنید نمی توانید از خوردن دست بکشید پاپ کورن بخورید.

۳- شیر مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر درست قبل از کشیدن سیگار باعث می شود فکر کنید سیگار طعم تلخی دارد و از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

۴- آجیل گرسنگی می تواند باعث میل به نیکوتین شود. خوردن آجیل غنی از فیبر محلول می تواند میل به سیگار کشیدن را کاهش دهد زیرا هضم را کند می کند.

۵- میوه سرشار از ویتامین C با گنجاندن میوه هایی با ویتامین C در رژیم غذایی خود، می توانید نیاز خود به سیگار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، زیرا این میوه ها همان محرک را در هنگام کشیدن سیگار فراهم می کنند و همچنین طعم تلخ مشابهی را در دهان باقی می گذارند که پس از نوشیدن شیر هنگام سیگار کشیدن مصرف می کنید.

۶- چای جینسینگ برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ ممکن است درمان خوبی برای اعتیاد به نیکوتین باشد، زیرا می تواند اثر دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی در مغز که با لذت همراه است و هنگام سیگار کشیدن آزاد می شود را تضعیف کند. نوشیدن چای جینسینگ می تواند جذابیت سیگار را کاهش دهد و لذت آن را کاهش دهد.

انگور | بعد از ترک سیگار ممکن است هوس خوردن شیرینی جات پیدا کنید. این بدان معنا نیست که شما به طور منظم کلوچه و شیرینی مصرف می کنید.

خوردن انگور به جای دسرهای فرآوری شده توصیه می شود، زیرا شیرینی این میوه به کاهش هوس قند کمک می کند.
آدامس بدون قند و نعناع جویدن آدامس و نعناع می تواند دهان را در مواقعی که میل به سیگار کشیدن دارید اشغال کند.علاوه بر این، آدامس و نعنا معمولا بیشتر از سیگار ماندگاری دارند.

۷- زنجبیل زنجبیل علاوه بر فواید عالی برای سلامتی، میل به سوء مصرف نیکوتین را کاهش می دهد.