You are currently viewing فواید ویتامین D

فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

مهمترین فواید ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر است که به طور معمول سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. دریافت کافی ویتامین دی این برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها مهم است. مطالعات متعدد اخیر نشان داده است که مقاومت در برابر برخی بیماری ها بهبود می یابد.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار می شوم
  • احساس خستگی و خستگی مداوم
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • بریدگی ها و سایر زخم ها را التیام می بخشد
  • از دست دادن استخوان
  • ریزش مو
  • درد عضلات
کمبود ویتامین D چگونه درمان می شود؟

هدف کاهش علائم ذکر شده در بالا و جلوگیری از شکستگی ، پیچ خوردگی و کشیدگی است. برای کاهش خطر بیماریهای عفونی و سایر پیامدهای جدی سلامتی. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز از رژیم غذایی و مکمل ها استفاده کنند.

چه غذاهایی سرشار از ویتامین D هستند؟
  • တူ နာ، ماهی قزل آلا را از ماهی های روغنی (مانند ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا (توزیع کنندگان معروف ماهی در ایرلند یا ماهی های خالدار در ایرلند)) تهیه کنید.
  • برخی از محصولات لبنی ؛ آب پرتقال غذاهای غنی از ویتامین D ، مانند شیر سویا و غلات (مطمئن شوید که دفترچه خاطرات غذایی را نگه دارید زیرا سویا در واقع بر هورمون های من تأثیر می گذارد).
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا)
  • زرده تخم مرغ (مادر)
  • مکمل عاقلانه شما نمی توانید این افراد بد را اشتباه بگیرید – طعم آنها بسیار خوب است.



دیدگاهتان را بنویسید