فواید ویتامین D برای آلت تناسلی – حمایت از مردانگی سالم

بر کسی پوشیده نیست که ویتامین D برای سلامتی و تندرستی کلی مهم است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید منبع مهم ویتامین D است، زیرا نور خورشید تولید آن را در بدن تحریک می کند. تمام سیستم های بدن برای عملکرد صحیح به ویتامین D نیاز دارند. حتی آلت تناسلی نیز از این ماده مغذی ضروری سود می برد، زیرا عملکرد کلی سلول ها را بهبود می بخشد و به دفع بیماری کمک می کند.

با این حال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اشعه های مضر UV را به همراه دارد که به پوست آسیب می رساند و به سرطان پوست و پیری زودرس کمک می کند. علاوه بر این، کسانی که در طول سال در آب و هوای آفتابی زندگی نمی کنند ممکن است از کمبود ویتامین D رنج ببرند. خوشبختانه راه های دیگری نیز برای رساندن این ویتامین به بدن وجود دارد، از جمله غذاهای غنی شده، مکمل های غذایی و کرم های پوستی تقویت شده.

فواید ویتامین D چیست؟

ویتامین D فواید زیادی دارد که برای سلامت کلی ضروری است. از راه های زیر به سلامت بدن کمک می کند:

  • از طریق افزایش جذب کلسیم، دندان ها، استخوان ها و ناخن های قوی می سازد.
  • بهبود عملکرد عصبی عضلانی.
  • به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.
  • ممکن است به پیشگیری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی یا اسکیزوفرنی کمک کند.
  • ممکن است از پیشرفت سرطان پروستات و روده بزرگ جلوگیری کند.
  • بهبود و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن؛
  • به سلامت چشم کمک می کند.
  • به جذب ویتامین های A و C و همچنین کلسیم کمک می کند.
  • سلامت و ظاهر پوست را بهبود می بخشد؛
  • به درمان دیابت و چاقی کمک می کند.

منابع ویتامین D

بنیاد سرطان پوست توصیه می کند که افراد روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی (واحد بین المللی) ویتامین D دریافت کنند. افراد بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ IU دریافت کنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک راه آسان برای دریافت دوز روزانه ویتامین D است. با این حال، گذراندن زمان بیش از حد زیر نور خورشید می تواند به سرطان پوست، پیری زودرس و ظاهر شدن چین و چروک کمک کند. به جای تکیه بر خورشید به عنوان تنها منبع ویتامین D، یک برنامه بهتر ممکن است جستجوی منابع جایگزین باشد – با خوردن غذاهای غنی از ویتامین، مصرف مکمل ها یا استفاده از کرم های پوستی غنی از ویتامین. قارچ پورتابلا و شیتاکه، ماهی قزل آلا، ماهی تن، مارماهی، روغن کبد ماهی، ساردین، ماهی خال مخالی، جگر گاو، زرده تخم مرغ و البته شیر، همگی گزینه های عالی برای افزودن ویتامین D بیشتر به رژیم غذایی هستند. با این حال، بسیاری از مردم دریافت ویتامین D کافی از رژیم غذایی خود را دشوار می دانند. بنابراین، مکمل گزینه دیگری برای افزایش مصرف آن است. ویتامین D را می توان به صورت قرص از طریق مکمل های مولتی ویتامین یا کلسیم مصرف کرد، اما مانند هر مکمل خوراکی، باید تحت نظر و توصیه پزشک مصرف شود. ویتامین D همچنین می تواند به صورت موضعی در لوسیون یا کرم استفاده شود تا از مزایای سلامتی بهره مند شود، زیرا به سرعت به پوست نفوذ می کند.

ویتامین D و آلت تناسلی

استفاده از کرم غنی از ویتامین D به طور مستقیم روی آلت تناسلی می تواند به سرعت ظاهر پوست را بهبود بخشد، تا حدی به دلیل خاصیت آبرسانی آن. ویتامین D پوست خشک را تغذیه می کند، خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد و می تواند خطوط ریز و چین و چروک را در پوست پیری صاف کند. ویتامین D همچنین به عنوان درمانی برای پسوریازیس، وضعیتی که معمولاً آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهد، استفاده می شود. رژیم ویتامین D ممکن است به کاهش خارش و مشکلات پوسته پوسته شدن مرتبط با پسوریازیس کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی آن همچنین می تواند متابولیسم و ​​رشد سلول های پوست را بهبود بخشد که به سلامت پوست آلت تناسلی کمک می کند.

کرم ویتامین آلت تناسلی (اکثر کارشناسان روغن ۱ مرد و ۱ مرد را توصیه می کنند) سرشار از ویتامین D، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر ویتامین های ضروری، آلت تناسلی را تغذیه می کند و اندام های خسته و ناسالم را احیا می کند. استفاده روزانه نه تنها سلامت و عملکرد مردانگی را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند جریان خون در ناحیه را بهبود بخشد و همچنین حساسیت را برای حداکثر احساس و پاسخ افزایش می‌دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر