You are currently viewing فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش


نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد بدن و مغز می شود. اما برای همه مناسب نیست. عوارض جانبی و بهترین زمان برای نوشیدن آن

بسیاری از افراد قبل از ورزش کافئین خود را در قهوه افزایش می دهند. درست است که نوشیدن قهوه قبل از ورزش دارای خواص زیادی است که باعث بهبود فعالیت بدنی و بهبود عملکرد مغز می شود ، اما همه نباید آن را بنوشند.

موارد فوق گزیده ای از مقاله ای در مجله Nutrients Magazine 2018 است. این مطالعه رابطه بین کافئین و ورزش را قبل از بررسی اثرات نوشیدن قهوه و میزان نوشیدن قهوه مورد بررسی قرار داد. نوشیدن قهوه قبل از ورزش برای همه مفید است. خواه ناخواه.

نوشیدن زیاد قهوه یا کافئین قبل از ورزش می تواند تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف بگذارد. برخی افراد دچار حملات اضطرابی می شوند. ممکن است عوارض جانبی مانند بی خوابی و معده درد وجود داشته باشد.

برخی از افراد تمایل دارند قبل از ورزش بدون قرار گرفتن در معرض کافئین از تنقلات یا نوشابه های کافئین دار استفاده کنند. دیگران سعی می کنند با خوردن ، نوشیدن و ورزش قبل از ورزش از درد معده جلوگیری کنند. از نوشیدن الکل خودداری کنید.

همچنین بخوانید:

اثرات کافئین در ورزش (کلیک کنید)

نوشیدن قهوه قبل از ورزش چه عوارضی دارد؟ خواص و عوارض جانبی مربوط به کافئین ؛ شامل زمان و میزان استفاده و سایر گزینه های مناسب کافئین قبل از ورزش است.

خواص قهوه قبل از ورزش

اکثر افرادی که قبل از ورزش قهوه می نوشند ، کافئین را به عنوان یک محرک طبیعی مصرف می کنند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش فواید زیادی دارد.

خواص قهوه و کافئین قبل از ورزش به شرح زیر است.

  • فعالیت بدنی فرد را افزایش دهید
  • عملکرد شناختی را تقویت می کند
  • چربی سوزی را افزایش دهید

همچنین بخوانید:

نوشیدنی های چربی سوز و کاهش وزن (کلیک کنید)

عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد

“چگونه کافئین می تواند فعالیت بدنی فرد را هنگام ورزش بهبود بخشد؟” مطالعات متعددی انجام شده است.

قبل از ورزش ، بسیاری از محققان تأثیر قهوه و کافئین را بررسی کردند و دریافتند که کافئین با قدرت و سلامت ماهیچه ها ارتباط دارد. مشخص شده است که تأثیر قابل توجهی بر استقامت و عملکرد قلب و عروق دارد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2018 ، مصرف متوسط ​​کافئین می تواند عملکرد ورزشی فرد را افزایش دهد.

بررسی سیستماتیک اثرات مصرف کافئین بسته به مدت زمان ورزش یا ورزش

این مطالعه نشان داد که کافئین عملکرد ورزشکاران استقامتی را افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است در بهبود عملکرد ماهیچه ها مثر باشد ، اما علت و میزان مصرف آن مشخص نیست.

مطالعه دیگری در سال 2017 نشان داد که کافئین تأثیر کمی بر پای ورزشکاران دارد.

علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک توسط ورزشکاران اسپانیایی نشان داد که مصرف 3 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن قبل از ورزش باعث افزایش یک یا هر دو پا می شود.

سرانجام ، در تحقیقی در سال 2019 ، بسیاری از این مطالعات در بین جوانان انجام شد. ساخته شده برای مردان و ورزشکاران. بنابراین ، نویسندگان زن هستند ، تحقیقات بیشتری برای افراد مسن و غیر ورزشکار مورد نیاز است.

عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

بسیاری از مردم برای احساس هوشیاری یا هوشیاری بیشتر قهوه می نوشند. اما بهبود عملکرد شناختی همچنین به معنی بهبود فعالیت بدنی است.

در سال 2018 ، یک منبع معتبر تأثیر کافئین را بر عملکردهای جسمی و شناختی مورد مطالعه قرار داد. این مطالعات نشان داده است که کافئین می تواند هوشیاری و هوشیاری را افزایش دهد. تمرکز نشان داده شده است که عملکرد حافظه مرتبط با عملکرد ورزشی مانند سطح انرژی و خستگی را بهبود می بخشد.

می تواند باعث چاقی شود

برخی تحقیقات نشان داده است که نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش می تواند چربی بدن شما را افزایش دهد (یا “چربی بسوزاند”). با این حال ، موضوع هنوز قطعی نشده و مشخص نیست.

برخی معتقدند که چاقی اثر کافئین است ، اما سازمان بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) با آن موافق نیست.

طبق مطالعه ای در سال 2021 در مورد کافئین و عملکرد ورزشی ، کافئین ممکن است چربی را افزایش دهد ، اما هیچ ارتباطی با ورزش ندارد.

علاوه بر این ، مصرف کافئین برای اثرات افزایش چربی آن مهم است. بنابراین ، هرچه دوز کوچکتر باشد ، دوز کوچکتر است.

زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش

لازم به ذکر است که با توجه به خواص دلپذیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، بهترین زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش به اهداف فرد بستگی دارد.

مثلا طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که می خواهند فعالیت بدنی شامل استقامت و قدرت ماهیچه ها را افزایش دهند ، باید 60 دقیقه قبل از ورزش کافئین بنوشند.

یک مطالعه معتبر بر روی مردان سالم بررسی کرده است که چگونه کافئین بر عملکرد انواع تمرینات تأثیر می گذارد. مصرف کافئین یک ساعت قبل از ورزش باعث افزایش فوران عمودی و انقباض عضلانی ایزومتریک می شود.

تمرینات ایزومتریک تمرینات آرامی هستند که شامل فعالیت های مشترک نمی شوند. نمونه هایی از این تمرینات شامل تخته ، از جمله این موارد می توان به دیوار نشستن و آرام نشستن اشاره کرد.

با این حال ، 30 دقیقه قبل از ورزش ، کافئین عملکرد ایزوکینتیک را بهبود می بخشد. تمرینات ایزوکینتیک (تمرینات کششی) در حال حرکت هستند. این تمرینات ممکن است از نظر قدرت و استقامت متفاوت باشند ، اما با سرعت یکسان.

مقدار و نوع قهوه قبل از ورزش

طبق گزارش ISSN ، میزان کافئین در افرادی که به طور منظم ورزش می کنند 3 تا 6 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن است.

دوزهای بالا (9 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) می تواند عوارض جانبی مانند نفخ و بی خوابی ایجاد کند.

تحقیقات در مورد کاهش کافئین محدود است. با این حال ، دوزهای پایین تر باعث کاهش عوارض جانبی و افزایش هوشیاری شده است.

بسیاری از مردم قهوه را به دلیل طعم بی نظیر آن دوست دارند.

اما کسانی که به دنبال فواید کافئین هستند می توانند آن را به هر شکلی مصرف کنند.

گزینه های محبوب قهوه

  • قهوه فوری
  • قهوه درست کن
  • اسپرسو
  • قبل از ورزش پودر بنوشید
  • آب نبات PK یا کافئین
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • چای سیاه

اما قبل از ورزش توجه داشته باشید که برخی از محصولات مانند نوشابه ها و آب نبات حاوی میزان زیادی کافئین و همچنین قند هستند.

عوارض جانبی قهوه قبل از ورزش

قهوه و کافئین قبل از ورزش علاوه بر خواص می تواند عوارض جانبی نیز ایجاد کند.

در اینجا برخی از عوارض جانبی رایج نوشیدن قهوه قبل از ورزش آورده شده است.

ناراحتی معده

یکی از شایع ترین عوارض جانبی نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، نفخ است. خوردن قهوه یا خوردن نوشابه قبل از ورزش بدون احساس گرسنگی می تواند باعث درد معده شود.

برای جلوگیری از زخم معده

  • بهتر است بدون احساس گرسنگی ورزش کنید
  • زمان بیشتری را صرف قهوه و ورزش کنید
  • مایعات کمتری بنوشید.

آنها می توانند مصرف قهوه قوی خود را کاهش دهند. به عنوان مثال ، 2 اونس اسپرسو مایع کمتری است اما حاوی 130 میلی گرم کافئین بیشتر از قهوه سیاه معمولی سیاه است. به ازای هر 8 اونس مایع 95 میلی گرم می دهد.

همچنین بخوانید:

آیا نوشیدن قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟ (کلیک کنید)

بیخوابی

برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به کافئین حساس تر هستند.

سطوح بالای کافئین می تواند منجر به عوارض جانبی مانند بی خوابی و اضطراب شود.

به عنوان مثال کم خوابی به حفظ سلامت ماهیچه ها کمک می کند. به همین دلیل ، برخی از ورزشکاران ممکن است با نوشیدن قهوه مشکلات جدی داشته باشند.

علاوه بر این ، برخی از خطرات جدی تر اما رایج با کافئین همراه است. توصیه می شود قبل از نوشیدن قهوه آنها را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

کافئین و اضطراب (کلیک کنید)

مصرف زیاد کافئین

این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما اگر فردی بیش از حد کافئین بنوشد ، ممکن است مسمومیت با کافئین یا مصرف بیش از حد کافئین را تجربه کند.

مصرف زیاد کافئین بسیار نادر است. این معمولاً به دلیل مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا یا نوشیدنی های انرژی زا است. بنابراین ، شما باید برچسب محصولات کافئین دار را بخوانید تا مطمئن شوید مردم پرخوری نمی کنند.

قبل از ورزش قهوه بنوشید

کافئین فقط یک تمرین قبل از تمرین برای افرادی نیست که تمرینات خود را بهبود می بخشند.

اگر به کافئین توجه می کنید ، می توانید آن را با سایر نوشابه های جایگزین جایگزین کنید. برای این منظور ، انرژی ، نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که تمرکز و هوشیاری شما را افزایش دهد.

پاسخ ساده به این هدف ، خوردن یک میان وعده پر کربوهیدرات قبل از ورزش است. به عنوان مثال ، نوشیدن آب میوه یا آب میوه قبل از ورزش می تواند انرژی مورد نیاز برای ورزش را تأمین کند.

برخی از محصولات حاوی مواد مفیدی مانند تئاکرین ، بتا آلانین و سیلیکات آرژنین هستند. این موارد جریان خون را افزایش داده و التهاب ماهیچه های بیشتری را بعد از ورزش نشان می دهند.

تحقیقات در مورد این محصولات و محصولات سطوح مختلف اثربخشی را نشان می دهد.

در تحقیقی در سال 2019 ، محققان 300 میلی گرم کافئین را در 12 ورزشکار مرد با چای کرین (با نام تجاری theacrine) مقایسه کردند.

آنها می گویند که کافئین محرک تمرکز است. مشخص شده است که انرژی و انگیزه را افزایش می دهد. TeaCrine نمی کند. با این حال ، شرکت کنندگان خود این یافته ها را گزارش کردند و منبع موثقی برای اثبات آنها نبودند.

نتیجه

پس از تحقیقات گسترده ، ISSN دریافت که مکمل های قبل از تمرین می تواند با خستگی مبارزه کرده و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد.

هنگام خرید مکمل ها همیشه مراقب باشید. دلیل این امر این است که این محصولات به عنوان منبع دارویی رسمی تنظیم نمی شوند.

اگر نگرانی دارید ، باید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قهوه و کافئین قبل از ورزش یک نوشیدنی محبوب به دلیل خواص آن است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین می تواند عملکرد ورزشی ، به ویژه ورزشکاران استقامتی را بهبود بخشد ، اما از خطرات احتمالی کافئین آگاه باشید.

قبل از خوردن این غذا ، روی نکات بالا تمرکز کنید و با آگاهی بیشتر در مورد برنامه رژیم غذایی قبل از تمرین تصمیم بگیرید.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro مشاهده کنید. خریدن کلیک

دیدگاهتان را بنویسید