فعالیت های روزانه که خوب نیستند


اغلب فعالیت های ساده مانند خوابیدن و ورزش کردن خوب نیستند و می توانند برای سلامتی ما مضر باشند.

ورزش بانوان

برای ورزش صبحگاهی کمتر بخوابید

ورزش صبحگاهی یک گزینه عالی برای حفظ سلامتی است. با این حال، اگر برای خواب در زمان مناسب تمرین کنید یا با ورزش زمان خواب خود را کوتاه کنید، نتیجه معکوس خواهید گرفت، زیرا خواب غیر استاندارد با افزایش گرسنگی و مصرف غذا، افزایش وزن و چاقی همراه است.

هر روز تمرین کنید

برای اینکه واقعاً زندگی خود را تغییر دهید، یک برنامه ورزشی منظم می تواند کمک کند، اما همیشه باید هر ۷ تا ۱۰ روز یک روز استراحت کنید زیرا بدن نیاز به ترمیم پارگی های میکروسکوپی در بافت عضلانی و متعادل کردن مجدد سطح اسید لاکتیک دارد.

زیاد خوابیدن

خواب زیاد همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، اضطراب و چاقی را در بزرگسالان افزایش می دهد.

نخوردن چربی کافی

البته این در مورد چربی های سالم صدق می کند. چربی بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و بدن ما به آن نیاز دارد. چربی ها به جذب ویتامین ها، افزایش رشد سلول ها، سلامت مغز و چشم، بهبود و تولید هورمون ها کمک می کنند و بهترین منبع انرژی برای بدن ما هستند. چربی های سالم را می توان در پنیر و تخم مرغ، کره، زیتون یا روغن کانولا، آجیل، دانه چیا یا بذر کتان یافت. فقط سعی کنید چربی های ترانس روغن های هیدروژنه را که معمولا در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند، مصرف نکنید.

زرده تخم مرغ را جدا کنید

زرده حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است، اما اگر زرده را حذف کنید، بیش از نیمی از مواد مغذی را دور می‌ریزید. علاوه بر این، زرده حاوی کولین است، یک ماده مغذی کمیاب که برای ساخت غشای سلولی که نقش ویژه ای در مغز دارد، استفاده می شود.

به جای پروتئین، سالاد بخورید

سالادها برای سلامتی مفید هستند، اما اگر شکم خود را با کاهو پر کنید، ممکن است فضای کافی برای مقدار مناسب پروتئین نداشته باشید. پروتئین در تشکیل و نگهداری هر سلول در بدن نقش دارد. کمبود پروتئین در بدن باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی، مو و ناخن می شود.

مقدار زیادی آب بنوشید

هیدراتاسیون بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار نمک و سایر الکترولیت‌ها در بدن شما بیش از حد رقیق می‌شود و توانایی بدن برای عملکرد صحیح را به خطر می‌اندازد. همچنین، نوشیدن آب به طور مرتب سطح سدیم خون را کاهش می دهد که می تواند باعث متورم شدن سلول های بدن از جمله سلول های مغز شود.

مترجم: فقط محدثه

خواب