غذای ژاپنی – هر آنچه باید در مورد این غذا بدانید


غذای ژاپنی – هر آنچه باید در مورد این غذا بدانید

غذای سنتی ژاپنی ماهی است ، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی شامل چند حیوان هستند. این یک غذای کامل است که حاوی قند و چربی است. این برنامه غذایی بر اساس غذای سنتی ژاپنی به نام “wushu” است و چربی کمی دارد. ساده و تازه. شامل غذاهای فصلی

این رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی است و می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. پشتیبانی از هضم غذا ؛ مزایای سلامتی زیادی از جمله طول عمر و سلامت عمومی دارد. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد غذاهای سنتی ژاپنی بدانید توضیح می دهد.

غذای سنتی ژاپنی چیست؟

غذاهای سنتی ژاپنی حاوی ظروف کوچکی از غذاهای چاشنی هستند که انواع غذاها را سرو می کنند و تعداد کمی از آنها غذاهای فرآوری شده مصرف می کنند. این رژیم غذایی بر طعم های طبیعی غذا تمرکز می کند تا روی غذاها را با سس یا سس های مختلف بپوشاند.

این غذا حاوی سورگوم ، برنج ، رشته فرنگی خشک ماهی، . ناتو (غذاهای سنتی ژاپنی) ؛ جلبک دریایی و میوه ها و سبزیجات تازه پخته و تخمیر می شوند. کم معمولاً بخش کوچکی از رژیم غذایی است ، اما حاوی مقداری تخم مرغ است ، ممکن است حاوی لبنیات یا گوشت باشد.

غذاهای سنتی ژاپنی بسیار شبیه غذای اوکیناوا (غذای تاریخی مردم اوکیناوا ، ژاپن) است اما بیشتر برنج و ماهی است.

این غذا با غذاهای مدرن ژاپنی که بر غرب و چین تسلط داشته است ، در تضاد کامل است و حاوی سطح بالاتری از گوشت و سبزیجات فرآوری شده است.

چگونه از غذاهای سنتی ژاپنی پیروی کنیم؟

غذاهای ژاپنی معمولاً با یک سوپ پخته می شوند. در واقع یک غذای جانبی کمی متفاوت دارد.

  • غذای اصلی: برنج چاودار یا رشته فرنگی چینی ؛ رامن (غذای ژاپنی با نودل چینی آغشته به ماهی یا گوشت) رشته فرنگی ژاپنی
  • سوپ: این معمولاً سوپی است که با ترکیب سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه می شود.
  • غذاهای اصلی: ماهی، غذای دریایی توهو یا ناتو و گوشت ؛ می توانید مرغ یا چند تخم مرغ انتخاب کنید.
  • غذاهای جانبی: سبزیجات (خام ، پخته ، آب پز ، طعم دار ، بو داده یا ترش) ؛ پیازهای جنگلی ؛ جلبک دریایی و میوه های سبز یا ترش

همچنین به امامی معروف است که به دلیل طعم غنی آن به عنوان پنجمین طعم غذاهای ژاپنی توصیف شده است. این طعم شیرین است. . طعم ترش و تلخ و طعم بی نظیر. در غذاهای ژاپنی ، سبزیجات و سایر غذاهای مغذی این طعم را افزایش می دهند.

جذابیت بصری یکی دیگر از جنبه های مهم غذاهای سنتی ژاپنی است. خوردن تنوع کمی از میان وعده ها در کاسه های کوچک باعث ایجاد تعادل در طعم ها می شود.

چای جو گرم یا سرد یک نوشیدنی محبوب در این رژیم است ، اما نوشیدنی های الکلی مانند آبجو و ساکی اغلب برای شام سرو می شود. سیری بخشی غیر معمول و نادر از این رژیم است.

مزایای غذاهای سنتی ژاپنی برای سلامتی

غذاهای سنتی ژاپنی با بسیاری از فواید سلامتی همراه است.

سرشار از مواد مغذی و مغذی است

غذاهای سنتی ژاپنی طبیعی است ، فیبر کلسیم پتاسیم منیزیم آهن و ویتامین A به طور طبیعی غنی از انواع مواد مغذی از جمله C و E است. سبزیجات به تمرکز مواد مغذی در این رژیم غذایی کمک می کنند و طبخ با محصولات سویا مزایای آن را افزایش می دهد. مقدار سبزیجات را کاهش می دهد ، طعم آنها را بهبود می بخشد و خوردن مقادیر زیاد را آسان می کند.

این غذا مقدار مناسبی از جلبک دریایی و چای سبز را فراهم می کند. هر دو آنتی اکسیدان های عالی هستند که از سلول ها در برابر آسیب و بیماری محافظت می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از این غذاها مانند ماهی و جلبک دریایی برای مغز و نخاع مفید هستند. حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت چشم و قلب را تقویت می کند.

روند هضم را بهبود می بخشد

جادوی دریا دانه های سویا میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که به هضم غذا کمک می کند. فیبر نامحلول مواد مغذی را از طریق روده حمل می کند و خطر یبوست را کاهش می دهد. این غذاها همچنین حاوی فیبر محلول هستند که به تغذیه باکتری های مفید روده و کاهش خطر رشد باکتری های مضر کمک می کند. وقتی باکتری های روده از فیبر محلول تغذیه می کنند ، دچار التهاب و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) می شوند. اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه (SCFAs) تولید می کند که علائم بیماری کرون و کولیت اولسروز را کاهش می دهد.

علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات ترش ، که معمولاً در این رژیم غذایی مصرف می شوند ، منابع پروبیوتیک هستند. این باکتری های مفید سلامت دستگاه گوارش را افزایش داده و گازها و چربی ها را آزاد می کنند. نفخ ؛ علائم گوارشی مانند یبوست و اسهال را کاهش می دهد.

باعث افزایش وزن سالم می شود

غذاهای سنتی ژاپنی شامل سبزیجات ، میوه ها و آجیل است. پروتئین کم و قند و چربی کمی دارد. همه این عوامل نقش اساسی در کاهش کالری دارند. علاوه بر این ، فرهنگ ژاپنی توصیه می کند که حداکثر 80 درصد از ظرفیت افراد را مصرف کنید. این به جلوگیری از پرخوری ، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن کمک می کند.

بر اساس یک مطالعه ، غذاهای ژاپنی سرشار از سبزیجات و میوه های غنی از فیبر هستند. محصولات سویا و سوپ های معمولی باعث کاهش اشتها ، افزایش اشتها و کنترل وزن می شوند. شواهد نشان می دهد جایگزینی غذاهای رایج در غذاهای سنتی ژاپنی می تواند حجم کلی هر وعده غذایی را کاهش دهد.

از شما در برابر برخی بیماریهای مزمن محافظت می کند

غذاهای سنتی ژاپنی می توانند شما را در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی محافظت کنند. این رژیم غذایی سرشار از ماهی و صدف طبیعی است. جادوی دریا چای سبز دانه های سویا این میوه حاوی سبزیجات است ، اما قند و چربی زیادی دارد. چربی و پروتئین حیوانی کمی دارد و از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. در حقیقت ، در ژاپن خطر بیماری های قلبی زیاد است ، اما خوردن بیش از حد نمک خطر بیماری ناگهانی قلبی را افزایش می دهد.

در یک مطالعه شش هفته ای بر روی 33 مرد که از سنت ژاپنی پیروی می کردند ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شامل چاقی و کلسترول بد 91 درصد کمتر بود. علاوه بر این ، مصرف زیاد چای سبز که در این رژیم توصیه می شود ، می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این می تواند از بیماری پارکینسون و برخی از سرطان ها جلوگیری کند.

این غذا می تواند طول عمر را افزایش دهد

ژاپن یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است و کارشناسان بهداشت آن را یک غذای سنتی ژاپنی می دانند. در واقع ، اوکیناوا ، ژاپن ، منطقه آبی محسوب می شود و طول عمر بسیار بالایی دارد. توجه داشته باشید که رژیم اوکیناوا در مورد تخم مرغ و برنج و ماهی کمتر نسبت به غذاهای سنتی ژاپنی جدی است.

بر اساس یک مطالعه 15 ساله بر روی بیش از 75000 ژاپنی ، کسانی که از سنت ژاپنی پیروی می کنند 15 درصد کمتر از غذاهای غربی مرگ زودهنگام دارند. کارشناسان معتقدند افزایش طول عمر به دلیل تأکید بر غذاهای سنتی ژاپنی و مقدار کمی غذاهای فرآوری شده و همچنین مصرف کم چربی و قند است.

پذیرایی رایگان در غذاهای سنتی ژاپنی

غذاهای سنتی ژاپنی سرشار از غذاهای زیر است:

  • ماهی و غذای دریایی: این غذا می تواند شامل انواع ماهی و غذاهای دریایی باشد. می توان آنها را برای پخت و پز استفاده کرد ، بجوشانید می توان آن را کبابی کرد یا با سبزیجات (سوشی و ساشیمی) سرو کرد.
  • محصولات سویا رایج ترین آنها سس سویا است ، . ناتو و ..
  • میوه ها و سبزیجات: میوه ها معمولاً به صورت خام و ترش و سبزیجات به صورت خام یا پخته مصرف می شوند. ترش خواندن بجوشانید در سوپ و خورشت خورده می شود.
  • جلبک دریایی: غذاهای دریایی بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای سنتی ژاپنی است. معمولاً به صورت خام یا خشک مصرف می شود.
  • برنج و رشته فرنگی گندم یک غذای اصلی در غذاهای ژاپنی است. سایر گزینه های محبوب عبارتند از رشته فرنگی چینی ، رشته فرنگی ژاپنی و … سوپ سرد یا گرم.
  • نوشیدنی بدون الکل چای داغ و چای جو سرد نوشیدنی های اصلی هستند. گاهی اوقات می توانید آبجو و ساکی را برای شام سرو کنید.

این رژیم شامل گوشت قرمز ، جوجه، تخم مرغ و چند محصول لبنی نیز می توانید اضافه کنید. این غذاها در غذاهای سنتی ژاپنی جای کمی دارند.

غذاهایی که در غذاهای سنتی ژاپنی محدود یا ممنوع است

  • محصولات لبنی کره شیر، ماست بستنی، پنیر و غیره …
  • گوشت قرمز و مرغ . گوشت خوک، جوجه، اردک …
  • تخم مرغ: بجوشانید نیم تخم مرغ سرخ شده و …
  • چاق چربی ها و سس ها مارگارین روغن پخت و پز ؛ سس های پرچرب
  • غذاهای کبابی: نان کلوچه ها نان کیک ها مافین ؛ نان پیتا
  • دسرهای فرآوری شده غلات صبحانه پودرها ؛ آب نبات نوشابه و غیره

علاوه بر این ، این غذاها مملو از مواد غیر طبیعی مانند چیپس ، ذرت بو داده مانند ترقه محدود شده است. دسرها را می توان به غذاهای سنتی ژاپنی اضافه کرد ، اما از مواد طبیعی مانند میوه یا خمیر لوبیا قرمز به جای شکر استفاده می شود.

در پایان

غذاهای سنتی ژاپنی بر غذاهای فصلی و مغذی تمرکز دارند و تنها تعداد کمی غذای فرآوری شده دارند. غذای دریایی است ، از نظر سبزیجات و میوه ها بسیار غنی است. محصولات لبنی و تنقلات محدود شده است. این می تواند هضم و مدیریت وزن را بهبود بخشد ، عمر شما را طولانی کند و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند.

اگر می خواهید درباره غذاهای سنتی ژاپنی بیشتر بدانید ، می توانید کتابهای زیادی در این زمینه پیدا کنید. در این جستجو از دستور العمل های سبک غربی استفاده نمی شود که بر غذاهای کامل تمرکز می کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید