You are currently viewing غذاهایی که شما را خوشحال می کند – دکتر رویا خادمیان

غذاهایی که شما را خوشحال می کند – دکتر رویا خادمیان


comida Lovely 830x553 1 - غذاهایی که شما را خوشحال می کند

غذاهایی که شما را خوشحال می کند

بسته به واکنش بدن ما ، غذایی که می خوریم بر احساسات ما تأثیر می گذارد. امروزه به دلایل مختلف ، گاهی احساس غم و ناامیدی می کنیم و رفتار نادرست دیگران نیز می تواند بر احساسات منفی ما تأثیر بگذارد. به همین دلیل ، ما باید بدانیم چگونه رفتار خود را مدیریت کنیم و باید از غذا کمک بگیریم.

کربوهیدرات ها

بر اساس یک مطالعه جدید در مجله Internal Medicine ، افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (حدود 1.2 فنجان برنج و نصف قرص نان) پیروی می کنند ، بیشتر از یک سال مضطرب هستند. احتمال افسردگی و عصبانیت کمتر است. کم چرب محصولات لبنی کم چرب دانه؛ بر میوه ها و آجیل تمرکز می کند.

کربوهیدراتها تولید سروتونین (یک ماده شیمیایی تقویت کننده مغز) را افزایش می دهند. رژیم های کم کربوهیدرات بر روحیه تأثیر منفی می گذارد.

میوه ها و سبزیجات

آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، احتمال افسردگی را کاهش می دهد. دانه ဖော လိတ်، ویتامین های گروه B آجیل و سبزیجات انتقال دهنده های عصبی موثری هستند که می توانند بر احساسات تأثیر بگذارند.

زعفران

در یک مطالعه پیگیری با 50 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی در ایران ، گروه دارونما از جمله علائم PMS (نوسانات خلقی و افسردگی) در مقایسه با گروه دارونما حداقل 50 درصد کاهش یافت. آنها فقط 8 درصد علائم را کاهش دادند.

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه انجام شده در یک مرکز تحقیقاتی در سوئیس ، خوردن شکلات تلخ (روزانه 40 گرم) به مدت دو هفته باعث کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در افراد مبتلا به استرس شدید می شود.

پرنده موز

موز منبع خوبی از قندها و چربی های طبیعی است. این منبع خوبی از ویتامین B6 و فیبر و پری بیوتیک است که به حفظ قند خون و خلق و خوی شما کمک می کند.

مغز فعال است

برخی از مغزها از تریپتوفان تشکیل شده اند ، سرشار از روی و سلنیوم است که از عملکرد مغز حمایت می کند و خطر افسردگی را کاهش می دهد.

قهوه

قهوه حاوی ترکیبات بیشماری از جمله کافئین و اسید کلروژنیک است که ذهن شما را تازه می کند. تحقیقات نشان داده است که قهوه بدون کافئین م mayثر است.

راهکارهایی برای بهبود خلق و خو

بعد از هر وعده غذایی غذای سنگین نخورید.

ورزش.

به اندازه کافی خوابیدن.

هوای تازه تنفس کن.

زیاد بخندید.

شرکت در فعالیتهای اجتماعی داوطلبانه.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید