You are currently viewing غذاهایی که به رشد کودکان کمک می کند – دکتر  رویا خادمیان

غذاهایی که به رشد کودکان کمک می کند – دکتر رویا خادمیان


fd5517b53677a2bdad32fb623992ff6e4987e38f - غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند

غذا به رشد قد کودکان کمک می کند

اگرچه هیچ کس ژن ها را کنترل نمی کند ، اما قطعاً می تواند با رعایت رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی در طول رشد قد خود را افزایش دهد. این مقاله به بررسی غذاهایی می پردازد که به رشد قد کودکان کمک می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و چربی است. ریبوفلاوین ؛ این منبع غنی از بیوتین و آهن است. به گفته کارشناسان ، پروتئین به رشد سلول ها کمک می کند. بنابراین ، توصیه می شود سفیده تخم مرغ را در رژیم غذایی روزانه فرزندان خود قرار دهید. با این حال ، اگر علائم آلرژی دارید ، باید مصرف این دارو را متوقف کنید.

دانه های سویا

سویا سرشار از پروتئین است و ممکن است یک گزینه برای سلامت استخوان ها باشد ، بنابراین توصیه می شود دوبار در هفته غذا بخورید تا نتایج موثری دریافت کنید.

سبزیجات سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه کلسیم مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند. نشان داده شده است که کلسیم از سبزیجات برگ سبز با افزایش سن ، جذب و جذب استخوان را افزایش می دهد.

کودک شما باید اسفناج داشته باشد ، کیلان بهتر است گل کلم یا کلم بروکلی اضافه کنید.

هویج

هنگام مصرف بتاکاروتن موجود در هویج به عنوان ویتامین A ، توصیه می شود هویج خام را در رژیم غذایی روزانه کودکان قرار دهید تا کلسیم را به طور موثر از بدن جذب کند. هویج را می توان در سالاد یا آب میوه میل کرد.

دانه

همه دانه ها سرشار از ویتامین B و مواد معدنی هستند. منیزیم سلنیوم فلز روی سرشار از آهن و کلسیم است.

خامه ترش

ماست منبع خوبی از پروتئین و چربی است. کلسیم سرشار از ویتامین D و روی است. تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها به رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می کنند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، پنیر را به پروتئین اضافه کنید. این می تواند منبع غنی از کلسیم و ویتامین D باشد.

آجیل

آجیل به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. مواد معدنی ؛ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان مفید است زیرا حاوی چربی ها و پروتئین های سالم است. می توانید از آن به روش های مختلف و در موارد مختلف استفاده کنید.

نکات دیگر

از فرزند خود بخواهید هر روز فعالیت بدنی انجام دهد. کودک خود را به ورزش تشویق کنید. در فعالیت هایی مانند شنا و پرش شرکت کنید. یک خواب خوب 8 ساعته تنظیم کنید. نوزاد باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید