You are currently viewing عوامل م Eleثر بر ارتفاع

عوامل م Eleثر بر ارتفاع


عوامل مختلفی بر قد افراد تأثیر می گذارد. مهمترین آنها عوامل ژنتیکی هستند. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد قد فرد را تحت تأثیر قرار می دهند ، اما عوامل محیطی مانند رژیم غذایی و ورزش ، بطور کلی درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. از آنجا که بلوغ از سن یک سالگی تا بلوغ ادامه دارد ، بعید نیست که پس از بلوغ ارتفاع افزایش یابد.

افزایش قد

عوامل م Eleثر بر ارتفاع

با این حال ، برخی از کارها را می توان برای کمک به بزرگ شدن و بلند شدن نوجوان در این مدت انجام داد. بنابراین ، با استفاده از نکات زیر می توانید رشد قد را تغییر دهید.

تاثیر رژیم متعادل در افزایش قد است

این یکی از مهم ترین و م effectiveثرترین روش ها برای افزایش قد است. این امر به این دلیل است که داشتن رژیم غذایی مناسب و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول سالهای رشد بسیار مهم است. رژیم غذایی مناسب برای این هدف باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • دانه
  • پروتئین
  • محصولات لبنی
  • ویتامین دی

از مکمل ها به درستی استفاده کنید

فقط چند مکمل برای کودکان وجود دارد که باعث افزایش قد و جلوگیری از تحلیل استخوان می شود. به عنوان مثال ، در افرادی که شرایطی بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است رژیم غذایی حاوی HGH مصنوعی را تجویز کند. بنابراین ، از مکمل هایی که نوید رشد گیاه را می دهند باید اجتناب کرد زیرا هیچ مکمل که می تواند به طور مستقیم ارتفاع بعد از بلوغ را افزایش دهد وجود ندارد.

خواب کافی و مناسب باعث افزایش قد می شود

در بلندمدت ، کم خوابی و خواب ناکافی به طور معمول بر قد تأثیر نمی گذارد ، اما اگر نوجوانان کمتر از نیاز بدن خود بخوابند ، می تواند در رشد آنها مشکل ایجاد کند. در طول خواب ، بدن HGH یا هورمون رشد ترشح می کند ، که در صورت عدم خواب کافی باعث کاهش تولید این و سایر هورمون ها می شود. میزان مناسب خواب برای سنین مختلف به شرح زیر است.

  • خواب کافی برای نوزادان زیر 3 ماه 14 تا 17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3 تا 11 ماهه باید 12 تا 17 ساعت در شب بخوابند.
  • کودکان بین 1 تا 2 سال بین 11 تا 14 ساعت می خوابند.
  • کودکان بین 3 تا 5 سال به 10 تا 13 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.
  • کودکان بین 6 تا 13 سال به 9 تا 11 ساعت خواب کافی نیاز دارند.
  • بین 14 تا 17 سالگی ، خواب کافی 8 تا 10 ساعت است.
  • بزرگسالان بین 18 تا 64 سال به هفت تا نه ساعت خواب شبانه نیاز دارند.
  • همچنین به افراد مسن توصیه می شود 7 تا 8 ساعت بخوابند.

حرکت و تحرک

ورزش منظم فواید زیادی دارد. ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند. این به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می کند و تولید هورمون رشد یا HGH را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند. اما ورزش در بزرگسالی فواید زیادی دارد. به سلامت بدن کمک می کند و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

یک وضعیت مناسب را حفظ کنید

وضعیت بد بدن می تواند شما را کوتاهتر از آنچه که هستید نشان دهد و نشستن یا نشستن به مرور زمان می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، برخیزید ؛ توجه به نشستن و خوابیدن بسیار مهم است. در این شرایط ، وضعیت مناسب باید حفظ شود. انجام برخی از تمریناتی که برای بهبود وضعیت بدن شما برای حفظ وضعیت سالم طراحی شده اند می تواند م effectiveثر باشد و شما می توانید این تمرین را با کمک پزشک انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

برای کل بدن ، تمرینات یوگا می تواند به تقویت ماهیچه ها کمک کند و به افراد در ایجاد تعادل در وضعیت بدن کمک کند ، که این امر باعث قد بلندتر شدن افراد می شود. برای شروع تمرینات یوگا ، این تمرینات را در خانه یا در خانه انجام دهید. می توانید این کار را به صورت گروهی یا در باشگاه انجام دهید. تمرین منظم یوگا همچنین می تواند به شما در کاهش خطر فشار خون بالا کمک کند. بیماری قلبی مشکلات وزن بسیاری از بیماری ها مانند آرتریت و درد مفاصل را درمان می کند و استرس را کاهش می دهد.

افزایش قد

آیا می توانم در بزرگسالی قد بلند شوم؟

بعد از بلوغ و نوجوانی ، رشد استخوان ها نزدیک می شود و تغذیه مناسب و ورزش بعد از این مرحله ممکن است تاثیری بر قد در بزرگسالان نداشته باشد ، بنابراین ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. ممکن است کمی قد بلند به نظر برسید ، اما به رشد استخوان های شما کمک نمی کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در بهبود وضعیت بدن کمک می کند.

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • حالت نشسته خود را تنظیم کنید
  • فعالیت و ورزش منظم داشته باشید
  • از نشستن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

کوتاهی قد در هر بدن مهندسی ژنتیک شده و میزان آن توسط ژنتیک تعیین می شود. درمان های ژنتیکی فرایندهای رشد فردی ما را کنترل می کند. افزایش تولید استروژن در این دوره ، زمانی که استخوان و سایر اندام ها در دوران بلوغ کامل می شوند ، صفحه رشد استخوان را می بندد. انگیزه در نتیجه ، با بستن صفحات رشد و توقف رشد ، شانس کمتری برای ارتفاع وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید