You are currently viewing علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند. از آنجا که تصورات غلطی در مورد آنها وجود دارد ، می تواند یک تصور اشتباه در مورد یک کربوهیدرات کاملا اشتباه باشد. رژیم های کم کربوهیدرات ، مانند رژیم غذایی محبوب کتوژنیک ، به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما مصرف زیاد کربوهیدرات ها می تواند شما را چاق کند. یا از کاهش وزن جلوگیری کنید ؛ حتی کمبود کربوهیدرات ها به معنی مضر بودن آنها نیست. نمی تواند

آره، همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. کربوهیدرات های پودر قندها می توانند قند خون را افزایش داده و از کاهش وزن جلوگیری کنند. اما کربوهیدراتهای پیچیده موجود در غلات و سبزیجات برای داشتن شکمی سالم و لاغر ضروری است.

اگر کربوهیدرات کافی (تقریباً 225 گرم در روز) نخورید ، احساس خوبی نخواهید داشت. این حتی برای کسانی که رژیم کتوژنیک دارند ، صادق است.

یکی از جدی ترین مشکلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو هستند ، کمبود فیبر است. اگر فیبر کافی ندارید ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مهم است بدانید که کربوهیدرات ها تنها راه طبیعی برای به دست آوردن فیبر از مشکلات گوارشی و ناراحتی های گوارشی هستند.

علائم کمبود کلسیم در بدن

سردرد بدی دارید

کربوهیدراتها برای تولید گلوکز نیازی به پردازش اضافی ندارند. در نتیجه ، آنها به طور م levelsثر سطح قند خون را تنظیم می کنند. اما وقتی به اندازه کافی غذا نمی خورید یا کربوهیدرات کافی نمی خورید ، قند خون شما کاهش می یابد و ممکن است دچار سردرد شوید.

اگر بعد از خوردن رژیم کربوهیدرات روزانه برای کاهش وزن دچار سردرد می شوید ، معمولاً علامت کربوهیدرات بسیار پایینی است. سیب، برای حفظ وزن خود از برخی غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند گلابی و هویج خودداری کنید و از سردرد به دلیل کمبود کربوهیدرات جلوگیری کنید.

کمبود کربوهیدرات و احساس سرما

چگونه می دانیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد؟

اتاق با دماسنج کاملاً گرم است ، اما شما سرما خورده اید و دندان های شما سفت شده است. این نشانه این است که چیزی در بدن شما اشتباه است به جز اینکه تب دارید. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مصرف می کنند ، ممکن است دچار کم کاری تیروئید شوند. این امر تنظیم دمای بدن را برای آنها مشکل می کند.

واقعا دهنت بو میده

پس از خوردن رژیم کم کربوهیدرات ، بدن برای دریافت انرژی به سمت چربی ذخیره شده حرکت می کند. این می تواند به شما کمک کند (حداقل در ابتدا) چربی شکم را از بین ببرید ، اما همچنین می تواند نفس شما را متعفن کند.

هنگامی که بدن کمبود کربوهیدرات دارد ، به چربی ها و پروتئین ها می رود و این کار را از طریق فرآیندی به نام کتوز انجام می دهد. استفاده از پروتئین و چربی برای بدشانسی بدن می تواند باعث بوی بد دهان شود.

افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی شما می تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند ، اما دو برابر میزان نوشیدن آب موثر خواهد بود. کارشناسان می گویند این ترفند ساده راه حل واقعی بوی بد دهان است.

حرکات روده شما غیر طبیعی است

شما نودل نان و غلات را کاهش می دهم. به دلیل محتوای فیبر بالا ، اگر مواد مغذی مورد نیاز خود را از میوه ها و سبزیجات دریافت نکنید ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

اگر فیبر کافی دریافت نکنید ، ممکن است مشکلات روده ای از جمله نفخ و یبوست داشته باشید. سبزیجات بدون فیبر مانند کلم بروکلی ، کرفس و کرفس برای یبوست و حرکات منظم روده مفید هستند. کیلان روزانه 28 گرم فیبر مانند اسفناج دریافت کنید.

کمبود کربوهیدرات و ناتوانی در ورزش

چگونه می دانیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد؟

کربوهیدرات ها اولین منبع انرژی بدن هستند ، بنابراین وقتی ماهیچه های شما کربوهیدرات کمی دارند ، می تواند باعث احساس سنگینی و خستگی شود و نتواند به تمرینات شدید خود ادامه دهد.

قبل از ورزش ، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای ورزش و سوزاندن چربی را بررسی کنید. شما باید بدانید برای جایگزینی انرژی از دست رفته خود به چه مقدار کربوهیدرات نیاز دارید تا بتوانید روز بعد از ورزش ورزش کنید. شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

وزن کم نخواهید کرد

هنگامی که برای اولین بار برنامه کاهش وزن خود را آغاز کردید ، روند چربی سوزی شما بسیار خوب بود. اما الان اینطور نیست. شما کاهش وزن را متوقف کرده اید. چرا؟ رژیم کم کربوهیدرات می تواند چربی سوزی را متوقف کند. زیرا اگر مقدار کربوهیدرات ها را بیش از حد کاهش دهید ، کبد سعی در تولید قند می کند. وقتی قند خون شما بالا می رود ، لوزالمعده شما انسولین ترشح می کند که چربی را ذخیره می کند.

بنابراین به جای کاهش چربی ، باید سعی کنید آن را کاهش دهید. این برعکس چیزی است که شما می خواهید. بهترین راه برای مقابله با این مشکل ، دوچرخه سواری کربوهیدرات است. این بدان معناست که یک روز در هفته به طور منظم کربوهیدرات بیشتری بخورید. نیازی به خوردن دو برابر بیشتر از روزهای دیگر نیست. آب پروتئین بالا نیازهای شما را برطرف می کند.

من همیشه گرسنه هستم

چگونه می دانیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد؟

اغلب کربوهیدراتهای سالم اغلب سرشار از فیبر هستند. بنابراین اگر این کربوهیدرات ها را با مکمل های دیگر جایگزین نکنید ، متوجه می شوید که معده شما دائماً متورم است.

افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند ، به یک دلیل ساده بیشتر احساس گرسنگی می کنند. آنها کربوهیدرات ها را حذف کرده و چربی های سالم را جایگزین آنها کردند. کم کربوهیدرات رژیم های کم چرب یک راه عالی برای تکمیل رژیم غذایی شما است.

علائم کمبود کربوهیدرات در بدن شامل عفونت های قارچی مغز است

مانند بدن شما ، مغز شما از کربوهیدرات ها برای انرژی استفاده می کند. اگر مغز سوخت مورد نیاز خود را دریافت نکند ، ممکن است نتوانید تمرکز کنید و خوب فکر کنید.

طبق یک مطالعه ، زنان کم کربوهیدرات کالری کمتری دارند. نمرات کمتری برای زنان در رژیم غذایی متعادل در آزمایش های حافظه نسبت به زنان وجود دارد. اما وقتی گروه کم کربوهیدرات دوباره غذا می خورد ، مغز آنها بلافاصله به حالت عادی برمی گردد.

فاسد و عصبانی می شوید

افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند ، معنی گرسنگی یا عصبانیت به دلیل گرسنگی را درک می کنند. این می تواند شما را ناراحت و عصبی کند ، به ویژه هنگامی که شروع به محدود کردن مصرف کربوهیدرات می کنید.

این به این دلیل است که شما کالری کافی دریافت نمی کنید و قند خون شما پایین است. کیک کلوچه ها غذاهایی مانند رشته فرنگی و پنیر ، میان وعده های خوبی هستند که بسیاری از مردم هنگام گرسنگی به آن می روند ، اما اگر آنها نتوانند در حال حاضر آنها را بخورند ، عصبانی و بیقرار می شوند.

یکی دیگر از دلایل محتوای کم کربوهیدرات این است که سروتونین نیز برای تولید کربوهیدرات مورد نیاز است. سروتونین یکی از هورمون های خلق و خوی خوب است که توسط مغز تولید می شود. بنابراین رژیم کم کربوهیدرات به معنای لبخند کم است. افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

ویرایش و ترجمه توسط elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید