You are currently viewing علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش سلامت است؟

علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش سلامت است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

تغذیه نقش مهمی در ظاهر و احساس ما دارد. اگرچه ورزش منظم مهم است ، تحقیقات نشان می دهد که تغذیه بیشترین تأثیر را بر سلامتی و رفاه ما دارد. بنابراین ، استفاده از غذا به عنوان دارو به یک موضوع و فرآیند محبوب برای بهبود سلامتی تبدیل شده است.

در حال حاضر هدف اصلی تناسب اندام تمرکز بر تغذیه سالم است. وقتی عادات سالم به شیوه ای از زندگی تبدیل می شود ما سالم تر می شویم. شما خوشحال خواهید شد. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب می تواند به کاهش چربی بدن کمک کند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. این باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و خطر بیماری را کاهش می دهد.

مطالعات مکرر نشان داده است که رژیم غذایی سالم مهمترین بخش برنامه تناسب اندام است. برخی از پزشکان شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش بیماریهای مرتبط با چاقی توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

پروتئین بدون چربی در غذاهای مغذی یا غذاهای فوق العاده ؛ حاوی کربوهیدرات های سالم و روغن های ضروری برای سلامتی ما است. غذاهای فوق العاده سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این منبع غنی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و به ما در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. سبزیجات تازه حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که بدن را سم زدایی کرده و مواد شیمیایی مضر را از بین می برند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که با سوزاندن چربی اضافی متابولیسم ما را افزایش می دهند.

فواید غذاهای غنی از کوئرستین چیست؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در انواع غذاهای گیاهی یافت می شود. در واقع ، تحقیقات روی کوئرستین نشان داده است که این یکی از فواید سلامتی و آنتی اکسیدان های قوی است. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین استفاده می کنند. طبق مطالعه ای که در مجله بین المللی واکسن ها منتشر شده است ، مکمل کوئرستین عملکرد ورزشی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

غذاهای زیر منابع غنی از کورستین هستند.

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • انواع توت ها

به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهید

آب بهترین چربی سوز نیست. غذاهایی که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق تحقیقات تغذیه ای ، می تواند چربی سوزی طبیعی را افزایش دهد.

خوردن رژیم غذایی که روند چربی سوزی را تحریک کرده و آن را بهبود می بخشد به ما کمک می کند تا چربی اضافی را به طور م reduceثر کاهش دهیم. افزودن غذاهای تقویت کننده متابولیسم یک مکمل عالی برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم ما را بهبود می بخشد.

  • فلفل تند (کپسایسین فعال)
  • چای سبز (ترکیبات کافئین)
  • قهوه سیاه (ترکیب کافئین دار)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (مکمل های فیبر و آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (زیرا حاوی فیبر است)
  • آجیل و دانه ها (مواد فعال اسیدهای چرب ضروری)
  • ماهی (ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است

کره بادام زمینی یکی از اصلی ترین غذاهای فوق العاده برای ورزش است. کره بادام زمینی منبع سالم مواد مغذی ، غنی از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی فراهم می کند. انتخاب کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک برای جلوگیری از افزودن شکر طولانی مدت توصیه می شود. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع 90 کالری برای 2 قاشق چایخوری است.

حاوی 7 گرم پروتئین در هر اونس است ، در مقایسه با سایر محصولاتی که فقط 4 گرم پروتئین دارند. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی های اشباع است که برای رشد ماهیچه ها ضروری است و منبع خوبی از غذاهای سالم برای قلب است. مطالعات نشان می دهد که مصرف 1.5 اونس کره بادام زمینی در روز خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، فولات ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است.

غذاهای سالم

اصطلاح رژیم غذایی مشابه سوپرفودها است. داشتن رژیم غذایی سالم برای سلامتی ما ضروری است. خوردن غذای سالم و آگاهی از آن سالم است. داشتن اندامی لاغر مهم است.

در زیر لیستی از غذاهایی است که برای سلامتی مفید هستند

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر. هضم غذا را بهبود می بخشد)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، التهاب را کاهش می دهند)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را کاهش داده و متابولیسم را بهبود می بخشد)
  • گوشت و ماهی بدون چربی (اسیدهای آمینه ، منابع پروتئینی ، عضله سازی)

آیا قهوه یک رژیم غذایی سالم است؟

آیا باید قهوه بنوشیم؟ این یک سوال رایج است و برای برخی ممکن است بهترین نوشابه نباشد ، اما مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید است. قهوه حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از افراد قبل از ورزش برای سرعت بخشیدن به متابولیسم قهوه می نوشند. مقادیر متوسط ​​تا کوچک قهوه (1-2 فنجان) عملکرد ورزشی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از ورزش بهترین نتیجه ارگونژیک است. این استقامت ما را بهبود می بخشد و ورزش و مدت زمان تمرین را طولانی می کند. گفته می شود که قهوه باعث افزایش تمرکز و سطح انرژی ما می شود. قهوه همچنین درد عضلات ناشی از ورزش را تسکین می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که خطر ابتلا به بیماری ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که قهوه خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کاهش می دهد. از آنجا که قهوه محرک است ، شما فشار خون بالا دارید. بارداری در صورت شیردهی یا فشار خون بالا یا بیماری قلبی ، قبل از نوشیدن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذاهای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در حفظ و نگهداری بدن سالم دارند. متخصصان رژیم غذایی ممکن است انواع زیادی از غذاها را در لیست خود داشته باشند. اما اعتقاد بر این است که این غذاها ضروری هستند. خوردن روزانه انواع سوپرفودها مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای عملکرد مطلوب تامین می کند.

برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود از غذاهای فوق العاده زیر استفاده کنید.

  • جو دوسر (سرشار از فیبر. هضم را بهبود می بخشد و سلامت قلب را تقویت می کند)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، درد و التهاب را کاهش می دهد و برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و به کاهش وزن کمک می کنند)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند)
  • دانه کتان (افزایش اسیدهای چرب ضروری ، متابولیسم و ​​کاهش التهاب)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • حبوبات (فیبر ، آنتی اکسیدان ، بهبود عملکرد مغز)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدا ، گیاهان شفابخش)

ویرایش و ترجمه توسط elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید