You are currently viewing علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی است. اکثر ما برای کاهش وزن از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و کربوهیدرات بالا استفاده می کنیم. پروتئین راضی کننده است. پس از خوردن آنها ، استراحت می کنیم و بدن خود را برای ورزش آماده می کنیم. اما چقدر گوشت به اندازه کافی دارید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که علائم رژیم غذایی با پروتئین بالا چیست؟

یک نسخه واحد برای همه در دسترس نیست. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین آنها سن است. مرد و زن وزن سطح فعالیت و هدف تمرین. محققان پیشنهاد کردند که دوز توصیه شده برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز باشد. با این حال ، ورزشکاران ، بزرگسالان بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. در این مقاله ، ما در مورد مصرف گوشت (زمان بهینه و مصرف پروتئین) بحث کرده ایم. بنابراین با ما در این مقاله در Sports Science Journal همراه باشید تا با علائم مصرف زیاد پروتئین بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1. وزن اضافه می کنید

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما غذاهای دیگر را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر ساعت های زیادی را نشسته یا زیاد پروتئین یا هر غذای دیگر بخورید ، شیوه زندگی و شغل شما می تواند باعث افزایش وزن شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین به شکل چربی ، حتی به شکل چربی ذخیره می شود. باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، چربی اضافی به چربی تبدیل می شود.

2. بدن شما کم آب شده است

پروتئین اضافی در بدن توسط کلیه ها و ادرار تولید می شود. نیتروژن محصول متابولیسم پروتئین در بدن است و نقش مهمی در کم آبی و کم آبی بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای دفع نیتروژن اضافی از ادرار استفاده می کنند. حتی اگر کربوهیدرات کمتری بخورید ، بدن شما کمتر آب ذخیره می کند. به این فکر کنید که اگر پروتئین زیاد بخورید چه اتفاقی می افتد.

3. مشکلات گوارشی و گوارشی بالا

احساس تهوع می کنید. آیا تا به حال دچار یبوست یا سوء هاضمه شده اید؟ یکی از دلایل این امر این است که می توانید گوشت بیشتری در بدن خود دریافت کنید. جوجه ماهی، گوشت ، وقتی بیش از حد پنیر و حبوبات مصرف می کنید و مقدار کمی فیبر با آن می خورید ، بدن شما باید نیتروژن را از بین ببرد و بدن خود را آماده کند. از ضایعات غذایی و یبوست جلوگیری می کند.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی آنزیم های گوارشی را از بین می برد و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از مهمترین علل نادیده گرفتن یبوست است.

4- در تنفس مشکل دارید و سردرد دارید

کم کربوهیدرات سرشار از پروتئین در غذاهای چرب ، بدن متوقف می شود. بدن به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کند. تنگی نفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل غذاهای سرشار از پروتئین ، فقدان فیبر و چربی موجود در میوه ها و سبزیجات است. کمبود آنتی اکسیدان و ویتامین. شما می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. حبوبات بهترین انتخاب هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین هر حبوبات به شرح زیر است:

  • حبوبات (1 عدد): 15 گرم پروتئین
  • 29 گرم پروتئین سویا (1 فنجان) پخته شده
  • لوبیا (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان پخته) – 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن شما را تامین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و بافت های آسیب دیده و سایر موارد به پروتئین کامل موجود در منابع حیوانی نیاز دارد. در نتیجه ، مصرف کم پروتئین از گیاهان می تواند آسیب های دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

اما اگر یاد بگیریم که منابع لازم را از منابع مختلف تأمین کنیم ، این مشکلات را نخواهیم داشت. در اینجا کلید حفظ تعادل است. سبزیجات ؛ مصرف کافی پروتئین و ویتامین ها از حیوانات و گیاهان بهترین غذا برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می کند.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com

منبع: livestrong


دیدگاهتان را بنویسید