You are currently viewing علوم ورزشی تفاوت بین پروتئین حیوانی و گیاهی چیست؟

علوم ورزشی تفاوت بین پروتئین حیوانی و گیاهی چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

تفاوت بین لاشه حیوانات و گیاهان ؛ هر مخاطبی می خواهد با معرفی مزایای خود نوع پروتئین مصرفی خود را مشخص کند ، اما در نهایت چه نوع پروتئینی مفیدتر است؟

پروتئین گیاهی به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و دلیل خوبی در پس این شهرت وجود دارد. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند گیاه خواری را ترجیح می دهند و از این انتخاب سود می برند. پوره سبزیجات به دلیل تمیزتر و فاقد مواد شیمیایی وارد بازار شده است.

اما همه این تبلیغات چه می گویند؟ پروتئین گیاهی منبع تغذیه ورزشکاران و بسیاری دیگر است. مهمتر از همه ، تفاوت اصلی بین پروتئین های گیاهی و حیوانی چیست؟ کدام را برای مصرف طولانی مدت انتخاب کنید؟

نیازی به گفتن نیست. گیاهان بخش مهمی از زندگی و زندگی سالم ما هستند. آره، حیوانات نیز مزایای زیادی دارند. اما ارزشش را دارد؟ من می خواهم در مورد هر یک از این پروتئین ها و چگونگی تأثیر آنها بر سلامت کلی آنها و اینکه کدام یک برای نیازهای خاص ما بهتر است صحبت کنم.

قبل از تعریف پروتئین ، باید بدانید گوشت چیست. پروتئین ها مولکول های بزرگی هستند که از زنجیره های طولانی اسید آمینه تشکیل شده اند. اسیدهای آمینه ، علاوه بر ساخت پروتئین ، به تکثیر DNA نیز کمک می کند ، این ماده وظایفی مانند سرعت بخشیدن به تحرک مولکولی و متابولیسم را بر عهده دارد. پروتئین ها به ترتیب از نظر آمینو اسیدها متفاوت هستند.

پروتئین در رژیم غذایی ما مهم است. ما نمی توانیم تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت کنیم ، بنابراین باید آنها را از طریق تغذیه دریافت کنیم. نه آمینو اسید ضروری به تنهایی توسط بدن تولید نمی شود. و سپس نقش پروتئین در تغذیه وجود دارد. گوشت قرمز جوجه، ماهی، شیر، همه پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و پنیر کامل و دارای اسیدهای آمینه ضروری در نظر گرفته می شوند.

یک منبع ناقص پروتئین کمبود یک یا چند اسید آمینه ضروری دارد. مثلا، برخی از پروتئین های گیاهی دارای مقدار کمی متیونین ، تریپتوفان ، لیزین و ایزولوسین هستند. پروتئین های مکمل دو یا چند پروتئین ناقص هستند که به طور کافی تمام اسیدهای آمینه ضروری را تولید می کنند. به عنوان مثال ، هر دو برنج و حبوبات از نظر کمبود برخی اسیدهای آمینه در نظر گرفته می شوند ، اگرچه کمبود هستند.

پروتئین های گیاهی تنها پروتئین های ناقص هستند

تفاوت بین گوشت حیوانات و گوشت سبزیجات چیست؟  که بهتر است؟

اما قبل از تصمیم گیری ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به پروتئین های گیاهی بیندازیم. بادام ها؛ برنج دانه های سویا حبوبات و سایر منابع پروتئین گیاهی حاوی اسیدهای آمینه با کیفیت هستند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، برخی از گیاهان ممکن است دارای برخی از اسیدهای آمینه کمبود پروتئین باشند ، اما وقتی با انواع غذاهای سالم مانند دیگر منابع پروتئینی ترکیب شوند ، می توانند قوی و کامل باشند. بعداً گفته می شود که پروتئین موجود در سبزیجات فواید بسیار دیگری نیز دارد.

آنچه ما کمبود پروتئین گیاهی می نامیم تنها برخی از اسیدهای آمینه ضروری هستند. بنابراین وقتی رژیم غذایی متعادلی دارید ، پروتئین های گیاهی می خورید که برای اسیدهای آمینه ضروری بدن شما ضروری هستند.

تفاوت پروتئین های گیاهی و حیوانی

از آنجایی که همه ما پروتئین حیوانی می خوریم ، باور اینکه پروتئین گیاهی یک انتخاب خوب و موفق برای رژیم غذایی روزانه ما است ، دشوار است. ورزشکاران را باور کنید که مکان دیگری وجود دارد. س mostالی که اکثر گیاهخواران می پرسند این است که “بدن شما پروتئین مورد نیاز خود را از کجا تامین می کند؟” دوستداران حیوانات اغلب در مورد کیفیت منابع حیوانات صحبت می کنند و این مزایا شامل مواد معدنی و مواد مغذی است.

مزایای پروتئین حیوانی

پروتئین حیوانی حاوی آمینو اسیدهای کامل تری است ، اما رژیم متعادل به پروتئین های گیاهی بستگی دارد. خوردن انواع میوه ها و سبزیجات می تواند مقادیر کافی اسید آمینه ضروری را از منابع گیاهی تأمین کند. بنابراین لازم نیست نگران برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن باشید. غذاهای متنوع بخورید و استراحت کنید.

فواید پروتئین گیاهی

رژیم غذایی غنی از گیاه در مقایسه با پروتئین حیوانی و کربوهیدرات ها دارای فواید زیادی برای سلامتی است. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. فشار خون را پایین می آورد و کلسترول را کاهش می دهد. پروتئین گیاهی خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و قند خون را تثبیت می کند.

اگر هدف شما کاهش وزن است ، پروتئین گیاهی می تواند شما را گرسنه کرده و به تثبیت سطح انرژی شما کمک کند. بنابراین کمتر گرسنه می شوید و چربی سوزی کمی راحت تر است. منابع پروتئین گیاهی شامل مواد ضد التهابی است. ویتامین های ضروری مواد معدنی ؛ بدون افزودن کالری اضافی مانند فیبر و مواد مغذی گیاهی برای سلامتی مفید است.

پروتئین های گیاهی ماندگار و سازگار با محیط زیست هستند. هزینه کل تولید کمتر است و هوا را نسبت به گوشت آلوده می کند. سرانجام ، برچسب نقص پروتئین گیاهی به طور کامل ناپدید شد.

نیازی نیست که همه اسیدهای آمینه ضروری را همزمان دریافت کنید. با رعایت اصل مکمل پروتئین ، می توانید از انواع غذاها برای تأمین همه آمینو اسیدهای ضروری بدن استفاده کنید.

آیا حیوانات مشکل دارند؟

همانطور که گفته شد پروتئین حیوانی فواید زیادی دارد. سرشار از اسیدهای آمینه ضروری مانند ویتامین B و آهن است. اما در مورد سلامت و مدیریت وزن باید نکات منفی را در نظر گرفت.

غذاهای غنی از پروتئین حیوانی می توانند خطرناک باشند. هورمون های مضر در پوست. آنتی بیوتیک ها؛ همچنین می تواند حاوی باکتری و انگل باشد. اسید آرکیدونیک نوعی اسید است که در همه گوشت ها یافت می شود و گفته می شود باعث التهاب می شود. هضم پروتئین حیوانی سخت تر است و می تواند بر کبد فشار وارد کند. درجه حرارت بیشتر حیوانات هنگام پخت و پز است. این می تواند ماهیت پروتئین را تغییر داده و کیفیت آن را کاهش دهد.

اگر به گوشت های فرآوری شده علاقه دارید ، باید در مصرف نمک و میزان نیترات بسیار مراقب باشید. گوشت های فرآوری شده دارای نمک زیادی هستند تا طعم و طول عمر خود را حفظ کنند. نیترات یک ماده طولانی مدت است که باعث رشد سلول های سرطانی می شود.

کدام را انتخاب خواهید کرد؟

اگر به طور منظم گوشت حیوانات می خورید و نیاز به تغییر را تجربه کرده اید ، بهتر است پروتئین های گیاهی را از نزدیک بررسی کنید. یک یا دو وعده گوشت حیوانات را می توان جایگزین گوشت سبزیجات کرد. یا به روش دیگری که دوست دارید ، پروتئین گیاهی انتخاب اصلی شما می شود.

دانه آجیل؛ سبزیجات برگ سبز؛ کوینو گزینه های زیادی مانند لوبیا و نخود سبز وجود دارد. لوبیا و سایر حبوبات سرشار از پروتئین و چربی هستند. اینها میان وعده های عالی هستند که سرشار از آهن و فیبر هستند. حبوبات و حبوبات سرشار از پروتئین و چربی هستند. سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند. کمک به رشد سلولی (به ویژه پس از ورزش شدید)

آن را امتحان کنید

پروتئین های گیاهی حاوی مواد مغذی گیاهی هستند. از آنجا که سرشار از فیبر و گوشت هستند ، برای برخی از گوشت ها بدون هیچ گونه عوارض جانبی انتخاب هوشمندانه ای هستند. نکته مثبت این است که غذاهای شیرین ناسالم را از رژیم غذایی فرد حذف می کند. تقویت تغییرات دلپذیری مانند خواب بهتر و روحیه بهتر را مشاهده خواهید کرد. می توانید نتیجه بگیرید که پروتئین گیاهی پاسخ بسیاری از سوالات و نگرانی های شما در مورد سلامتی شما است.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید