You are currently viewing علوم ورزشی برای افزایش وزن چه بخوریم برای ورزش؟

علوم ورزشی برای افزایش وزن چه بخوریم برای ورزش؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ورزش انرژی زیادی مصرف می کند. اگر سطح انرژی در عرض 15 تا 13 دقیقه پس از پایان تمرین به حالت عادی باز نگردد ، بدن برای بازیابی مشکل می یابد. حتی یک میان وعده سبک درست بعد از تمرین می تواند به بازیابی سطح انرژی کمک کند. بنابراین مهم است بدانید که بعد از ورزش چه بخورید.

در حین ورزش ، ماهیچه ها گلوکز ذخیره شده به نام گلیکوژن را مصرف می کنند و این سطح گلوکز را کاهش می دهند. ورزش های استقامتی مانند دویدن ، گلیکوژن بیشتری نسبت به فعالیت های استقامتی مانند تمرینات با وزنه مصرف می کند. یکی دیگر از تأثیرات ورزش ضعف عضلانی است.

به دست آوردن تعادل تغذیه ای خوب بعد از ورزش به بازیابی سطح انرژی ، کاهش خستگی و بازسازی توده عضلانی و استقامت و تناسب کافی برای تمرینات بعدی کمک می کند. پروتئین های سالم ؛ همه کربوهیدرات ها و چربی ها برای سلامت بدن ضروری هستند.

تغذیه برای چاقی بعد از ورزش

هنگام انتخاب رژیم غذایی بعد از ورزش ، به دنبال غذاهایی باشید که به بدن شما کمک می کند مواد مغذی را سریعتر جذب کند. غذاها به همراه سایر مواد مغذی باید به طور کامل مصرف شوند.

کربوهیدرات ها

  • تخم مرغ هم زده چیا
  • س
  • میوه ها (توت ، سیب ، موز و غیره)
  • بلغور جو دوسر
  • کنوآ
  • ساندویچ
  • تخم مرغ
  • کاملا نان
  • دانه

گوشت

  • شیر کاکائو
  • پنیر خامه ای
  • تخم مرغ
  • ماست رنده شده
  • بوقلمون یا مرغ
  • کره بادام زمینی
  • گوشت سبک (گیاهی یا حیوانی)
  • ساندویچ املت توفو

چربی های سالم

برای افزایش وزن چه می خورید و ورزش می کنید؟

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به شما در افزایش وزن بعد از ورزش کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که افزایش وزن شما مستقیماً با میزان کالری هر وعده غذایی شما ارتباط دارد. بنابراین مراقب همه غذاها و میان وعده های خود باشید.

آب پروتئین خانگی

برای افزایش وزن چه می خورید و ورزش می کنید؟

آب پروتئین خانگی بسیار مغذی است و می تواند به شما در دستیابی آسان به وزن سالم کمک کند. بنابراین به جای خوردن نوع شرکت ، می توانید آب پروتئین خود را تهیه کرده و از مواد مغذی آن بعد از ورزش استفاده کنید. اسموتی ها اغلب کالری بالایی دارند.

مثلا پروتئین شکلات کره بادام زمینی

  • یک قاشق غذاخوری پودر پروتئین شکلات
  • یک لیوان شیر بادام اصلی بدون شکر و آب
  • نصف فنجان 2 درصد پنیر ارگانیک محلی
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی
  • یک لیوان یخ

روش تهیه همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید. این رژیم حاوی 455 کالری است. 40 گرم پروتئین حاوی 19 گرم کربوهیدرات و 21 گرم چربی است.

آب میوه دوم. مواد لازم

  • پرنده موز
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • یک چهارم فنجان بلغور جو دوسر
  • یک قاشق پروتئینش
  • یک لیوان دوم شیر کم چرب

این غذاها را با هم ترکیب کرده و امتحان کنید. 725 کالری 42 گرم پروتئین و 68 گرم کربوهیدرات منابع خوبی برای عضله سازی و افزایش وزن هستند.

آجیل و آووکادو می توانند بعد از ورزش باعث چاقی شوند

آجیل ها ، مانند بادام ، کالری بسیار بالایی دارند. بنابراین برای کسانی که می خواهند با ورزش وزن خود را افزایش دهند ، این گزینه پرکالری برای شما مناسب است. کره بادام ؛ بادام زمینی یا کره بادام زمینی نکات ما برای شما هستند.

سیب زمینی و کاساوا

سیب زمینی و سایر کربوهیدرات ها کالری بالایی دارند و برای وزن مناسب بسیار مفید هستند ، بنابراین می توانند به راحتی در برنامه رژیم غذایی سالم شما برای کاهش وزن گنجانده شوند.

برنج سفید بهترین ماده مغذی برای چاقی بعد از ورزش است

تحقیقات نشان می دهد که خوردن برنج سفید که معادل سیب زمینی است حاوی کربوهیدرات بیشتری است. برنج کم چرب و کم نمک یک غذای اصلی است. اگر کم تحرک هستید ، ورزش کمتر از 4 روز در هفته یا با متابولیسم کمتر توصیه نمی شود زیرا مصرف بیش از حد برنج سفید قطعاً منجر به تجمع چربی و چاقی می شود.

ماهی قزل آلا و ماهی های چرب

برای افزایش وزن چه می خورید و ورزش می کنید؟

این دو منبع عالی پروتئین و برخی چربی های سالم و ضروری هستند. این غذاها نه تنها به افزایش وزن کمک می کنند بلکه به بدن شما در مبارزه با بیماری ها نیز کمک می کنند. بنابراین ، آنها برای سلامتی ما مفید هستند.

کاملا نان

کربوهیدراتها برای افرادی که بعد از ورزش برای افزایش وزن بدنبال تغذیه هستند ، بخش مهمی از رژیم غذایی آنها است. اما هرچه کربوهیدرات بیشتری مصرف کنند ، بهتر است. هرچه کربوهیدرات ها و دانه های موجود در دسترس تر باشد ، نتایج بهتر است. آنها به حفظ وزن سالم کمک می کنند.

آووکادو

برخلاف سایر میوه ها ، آووکادو یک میوه پر کالری است که حاوی چربی های سالم است که برای کاهش وزن مفید است.

ساندویچ های کاهش وزن بعد از ورزش

عناصر

  • کاملا نان
  • جوجه
  • گوجه فرنگی

این ساندویچ حاوی 40 گرم کربوهیدرات است. حاوی 40 گرم پروتئین و 450 کالری است.
ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com
بعدها: quora + livestrong + healthline


دیدگاهتان را بنویسید