You are currently viewing علوم ورزشی آیا سطح بالای ویتامین D به عملکرد هوازی و تناسب اندام کمک می کند؟

علوم ورزشی آیا سطح بالای ویتامین D به عملکرد هوازی و تناسب اندام کمک می کند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ویتامین D که به نور خورشید نیز معروف است ، برای سلامت استخوان ها و حفظ سیستم ایمنی سالم مهم است. ویتامین D جذب کلسیم را افزایش داده و دفع آن را در ادرار کاهش می دهد و به حفظ سطح کلسیم متعادل در بدن کمک می کند.

بهترین منبع ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. هنگامی که خورشید پوست شما را لمس می کند ، پیش سازهای ویتامین D در سطح پوست ، پیش ساز ویتامین D می شوند. این پیش سازهای ویتامین D به کبد و کلیه ها می روند و در آنجا به ویتامین D فعال تبدیل می شوند که بدن شما می تواند از آن استفاده کند.

نیویورک (سلامت رویترز) – طبق یک مطالعه جدید ، سطح ویتامین D در بدن شما می تواند مزایای سلامتی داشته باشد که فراتر از متابولیسم کلسیم و عملکرد سیستم ایمنی بدن است. به عنوان مثال ، مطالعه ای که در مجله Preventive Cardiology منتشر شده است ویتامین D برای سلامت هوازی به عبارت دیگر ، نقش ویتامین D بر نحوه واکنش قلب به تمرینات هوازی تأثیر می گذارد. آیا ویتامین D می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟

توانایی هوازی و سلامت قلب و عروق

شاخص مطلوب آمادگی قلبی عروقی استانداردی به نام VO2 max است. VO2 max میزان اکسیژن مورد نیاز شما را هنگام ورزش اندازه گیری می کند. در حین ورزش ، ریه ها و سیستم قلبی عروقی شما باید دائماً اکسیژن را به ماهیچه های فعال برساند. در حالی که شما بیشتر ورزش می کنید اکسیژن مورد نیاز است. با این حال ، این انتقال اکسیژن محدودیتی دارد.

با تشدید جنبش ، انتقال و مصرف اکسیژن تا حدودی افزایش یافت و به اوج خود رسید. ناحیه ای که اکسیژن به طور موازی منتقل می شود VO2 max نامیده می شود. این یک معیار عملکرد هوازی یا آمادگی قلبی عروقی است.

برخی از افراد VO2 max بیشتری نسبت به دیگران دارند و در نتیجه به مدت طولانی تری به ورزش ادامه می دهند. VO2 max فرد تحت تأثیر سطح فعالیت قلب و جذب اکسیژن از ریه ها و جذب ماهیچه های فعال قرار می گیرد. ریه های قوی و قلب سالم معادل VO2 max بیشتر و آمادگی هوازی بهتر است.

عامل دیگری که بر VO2 max تأثیر می گذارد این است که چگونه سلول های ماهیچه ای اکسیژن را از جریان خون جذب کرده و آن را به ATP (جریان انرژی در همه سلول ها) تبدیل می کنند. اندام های داخلی سلول های ماهیچه ای به نام میتوکندری ATP تولید می کنند که به ورزش و فعالیت شما دامن می زند.

بنابراین ، تعداد کل میتوکندری در سلولهای ماهیچه ای بر حداکثر VO2 تأثیر می گذارد. میتوکندری بالاتر میزان آنزیم های تولید کننده ATP را افزایش می دهد. عملکرد هوازی یا حداکثر VO2 را افزایش می دهد. یکی از جنبه های مثبت تمرینات استقامتی این است که کل تولید میتوکندری و آنزیم های میتوکندری را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد. بنابراین می توانید با ورزش حداکثر VO2 خود را افزایش دهید.

توصیه شده
خواندنی

کمبود ویتامین D چگونه بر عملکرد ورزشکاران تأثیر می گذارد؟

ویتامین D چه نقشی دارد؟

به گفته محققان دانشگاه ویرجینیا ، سطوح بالای ویتامین D بر عملکرد هوازی تأثیر مثبت دارد. محققان 1995 را مورد مطالعه قرار دادند که از 2001 تا 2004 ادامه داشت. برخی از این افراد (اعم از زن و مرد) سالم هستند و برخی مبتلا به دیابت یا فشار خون هستند.

پس از اندازه گیری آمادگی قلبی عروقی (VO2 max) و مقایسه آن با سطح ویتامین D ، محققان به یافته های جالبی دست یافتند. کسانی که بیشترین میزان ویتامین D را در خون خود داشتند 4.3 برابر حداکثر VO2 max داشتند. آره، عوامل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: سطوح بالای ویتامین D ممکن است باعث افزایش VO2 max شود ، اما این یک مطالعه جالب است.

عوامل دیگری که این یافته ها را توجیه می کند ممکن است شما را شگفت زده کند. مشخص نیست ؛ با این حال ، ممکن است نتایج کمی متفاوت اما مشابه باشد ، حتی اگر محققان موفق به کنترل تعدادی از عوامل که بر عملکرد هوازی تأثیر می گذارند ، شوند. تفاوت بین بالاترین و پایین ترین سطح ویتامین D حدود 2.9 برابر ظرفیت هوازی است. این قابل توجه است!

آمادگی قلبی عروقی مهم است.

علاوه بر اینکه می توانید تمرینات هوازی را برای مدت طولانی ادامه دهید ، داشتن VO2 max بیشتر به دلایل دیگر مهم است. مطالعات نشان داده است که حداکثر VO2 max خطر مرگ را کاهش می دهد. بر اساس مطالعه ای در سال 2009 در مجله انجمن پزشکی آمریکا ، VO2 max بیشتر به هر دلیلی مرگ و میر را کاهش می دهد.

مطالعه دیگری بر روی 800 مرد میانسال که به مدت 45 سال مورد بررسی قرار گرفتند ، نشان داد که تناسب اندام هوازی ضعیف ، دومین علت اصلی مرگ ناشی از سیگار کشیدن است. آمادگی بدنی نامناسب با خطر بالاتری از مرگ نسبت به بیماری هایی مانند فشار خون بالا و کلسترول همراه است.

توصیه شده
خواندنی

ایروبیک چیست؟ چگونه می توانید مهارت های ایروبیک خود را تقویت کنید؟

سطح ویتامین D در بدن شما چقدر است؟

اگر می خواهید میزان ویتامین D را در بدن خود بدانید ، بهترین راه این است که از پزشک خود آزمایش خون بگیرید. کجا زندگی می کنید؟ چند ساعت زیر نور آفتاب است؟ မင်း အသက်، رنگ و وزن پوست ؛ ویتامین D شما زیر حد مطلوب است.

بدن شما به چه مقدار ویتامین D نیاز دارد؟

20 نانوگرم بر میلی لیتر و بالاتر برای سلامت استخوان مفید است ، اما برخی از کارشناسان معتقدند که 30 نانوگرم بر میلی لیتر و بالاتر بهتر است. مشکل این است که ما هنوز نمی دانیم استاندارد ویتامین D چیست. برخی از مطالعات نشان می دهد که سطح ویتامین D ممکن است تابعی از منحنی U شکل باشد. مقدار بسیار پایین ناسالم است اما بسیار ناسالم است. به عنوان مثال ، یافته های سطح ویتامین D بالاتر از 56 نانوگرم در میلی لیتر خطر مرگ را تا 40 درصد افزایش می دهد. اما افرادی که ویتامین D بسیار کمی دارند ، 200 درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.

یک حرف آخر

چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد سطح مطلوب ویتامین D نمی دانیم ، اما به خوبی می دانیم که باید کمبود ویتامین D داشته باشیم. کمبود ویتامین D می تواند بر عملکرد ورزشی شما تأثیر بگذارد ، بنابراین بهتر است میزان مصرف ویتامین D خود را بدانید و مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن استفاده می کنید.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید