You are currently viewing علل متداول و روشهای پیشگیری

علل متداول و روشهای پیشگیری


کمردرد زمانی رخ می دهد که افراد به پزشک مراجعه می کنند یا از محل کار یا مدرسه دور می شوند. این یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه ، می توانید برای پیشگیری یا تسکین بیشتر کمردرد اقداماتی انجام دهید. برای کمردرد ، داروهای خانگی ساده و فعالیت بدنی مناسب اغلب کمر درد را برای چند هفته تسکین داده و عملکرد آن را حفظ می کند. جراحی برای درمان کمردرد نادر است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از دردهای عضلانی گرفته تا سوزش یا سوزن سوزن شدن متغیر باشد. علاوه بر این ، درد به پاها نیز سرایت می کند. خم شدن دروغ متوقف کردن با ایستادن یا راه رفتن بدتر می شود.

وقت مراجعه به پزشک است

اکثر کمردردها معمولاً ظرف چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود برطرف می شوند. در صورت داشتن کمردرد یا هر یک از علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته ادامه داشته است

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

این درد به ویژه اگر در زیر زانو باشد ، به ویژه در یک یا هر دو پا شدید است

کمردرد می تواند ناشی از ضعف در یک یا هر دو پا باشد. باعث بی حسی می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی سلامتی باشد.

اگر کمردرد با علائم زیر دارید ، فوراً به اورژانس بروید.

کمردرد می تواند مشکلاتی در روده یا مثانه ایجاد کند

کمردرد با تب همراه است

کمردرد می تواند ناشی از زمین خوردن یا افتادن باشد. ناشی از آسیب کمر یا آسیب دیگر است

علل کمردرد

کمردرد و آسیب های ستون فقرات.

کمردرد را می توان با بررسی های مکرر پزشکی یا تصویربرداری بدون هیچ دلیل واضحی تشخیص داد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

سفت شدن عضلات یا رباط ها

افزایش وزن ناگهانی مکرر یا ناخوشایند می تواند بر عضلات و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. وقتی از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث درد ماهیچه ها شود.

دیسک ها برآمده یا منفجر می شوند

دیسک ها به عنوان پد بین مهره های ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می تواند باعث انفجار و فشار بر اعصاب شود.

با این حال ، می تواند بدون درد پشت منفجر یا منفجر شود. به دلایل دیگر ، اشعه ایکس ستون فقرات می تواند تصادفی باشد.

آرتروز

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، spina bifida تنگ شدن ناحیه اطراف ستون فقرات است که تنگی نخاعی نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها پوسیده و شکننده شوند ، استخوان های ستون فقرات می توانند زخم شوند.

آزمایش کمردرد

خطرات

حتی کودکان و نوجوانان نیز می توانند دچار کمردرد شوند. این عوامل می توانند فرد را در برابر کمردرد آسیب پذیرتر کنند.

سن کمردرد در سنین 30 تا 40 سالگی بیشتر شایع است.

عدم ورزشنمی تواند ضعف در ناحیه پشت و شکم. عضلات ضعیف می توانند باعث کمردرد شوند.

چاقینمی تواند اضافه وزن باعث فشار بیشتر به کمر می شود.

بیماریها آرتروز و برخی از انواع سرطان می تواند کمردرد را تسکین دهد.

برداشت نامناسب استفاده از عضلات پشت به جای عضلات پا می تواند باعث کمردرد شود.

شرایط روانی. افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند بیشتر در معرض کمردرد هستند.

سیگار کشیدن افراد سیگاری بیشتر در معرض کمردرد هستند. سیگار کشیدن سرفه را بدتر می کند و می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در ستون فقرات و افزایش خطر پوکی استخوان می شود.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و تمرینات مناسب بدن می توانید از کمردرد جلوگیری کنید.

برنامه های م Toثر برای حفظ سلامت کمر

ورزش ها

با تمرینات هوازی معمولی با فشار کم به پشت خود فشار وارد نکنید.

پیاده روی و شنا انتخاب های خوبی هستند. با پزشک خود در مورد آنچه باید انجام دهید صحبت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف پذیری عضلات.

تمرینات شکمی و پشتی که ماهیچه های پشت را تقویت می کند باعث می شود این ماهیچه ها مانند یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

ورزش برای کمردرد

ترک سیگار.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با افزایش تعداد افراد سیگاری در روز افزایش می یابد. بنابراین ، ترک سیگار باید به کاهش این خطر کمک کند.

از چرخاندن پشت یا فشار دادن حرکات خودداری کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید.

صاف بایستید باسن خود را در حالت طبیعی نگه دارید. اگر مجبورید برای مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پای خود بگذارید تا مقداری از بار کمرتان برداشته شود. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

هوشمندانه بنشینید. بازگشت، یک صندلی مناسب برای پاها انتخاب کنید که قابل چرخش باشد.

پشت سر گذاشتن یک بالش یا حوله جمع شده می تواند به حفظ انحنای طبیعی آن کمک کند. زانوها و باسن خود را صاف نگه دارید.

موقعیت خود را اغلب ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از حمل اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با سالها مجوز رسمی برای ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری تحت مجوز رسمی وزارت بهداشت ، با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز می باشد.

پرستاران سالمند ؛ پرستاران و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین خدمات مراقبت و پرستاری به کارکنان مجرب مرکز خدمات ارائه می دهند.

کافی است برای مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید