علل خستگی عضلانی – علل اصلی خستگی و سوزش عضلانی پس از تمرین آشکار شد!

خستگی عضلانی بیشتر به دلیل نشت کلسیم در بدن ما ایجاد می شود. بدنسازان و ورزشکاران تحت تمرینات با شدت بالا قرار می گیرند که در نتیجه باعث نشتی کوچک در کلسیم می شود. این نشت ممکن است باعث خستگی شود. کلسیم معمولا به انقباض عضلات کمک می کند. به دلیل تمرینات طولانی مدت با شدت بالا، انقباض کاهش می یابد. تجمع اسید لاکتیک باعث نشت کلسیم می شود.

برای رهایی از خستگی عضلانی باید استراحت کافی داشته باشیم. برای بهبودی پایدار، فرد باید حداقل ۸ ساعت در روز بخوابد. یک رژیم غذایی متعادل نیز برای حالت دادن به عضلات بسیار مهم است. نوشیدن آب برای آبرسانی به بدن شما بسیار مفید است. حداقل باید ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب به طور منظم بنوشید. تمرینات متقاطع می تواند این ضعف را به راحتی درمان کند. این تمرینات نه تنها استقامت شما را افزایش می دهد بلکه کل سلامتی شما را نیز جوان می کند. اگر یک دونده ماراتن هستید، می توانید به راحتی در اوقات فراغت خود به شنا بپردازید. تمرینات متقاطع بدن، ذهن و روح شما را آرام می کند.

علل اصلی خستگی عضلات پس از تمرین

* بیشتر بدنسازان و ورزشکاران برای رسیدن به یک هدف خاص به خود استرس بیش از حد می دهند که ناخودآگاه باعث خستگی عضلات شما می شود. هیچ گاه نباید به بدن خود فشار بیاورید. هنگام انجام تمرینات با شدت بالا مانند دوی سرعت و تمرینات وزنه برداری برای جلوگیری از آسیب، همیشه باید بدن خود را کنترل کنید. استراحت بین ست ها برای جلوگیری از این خستگی مفید است.

* عدم استراحت مناسب نیز می تواند باعث خستگی عضلات شود. هرگز نباید قبل از تمرین با خواب خود مصالحه کنید. برای تحریک ریکاوری و تشویق به استقامت در بدن خود، باید حداکثر استراحت داشته باشید.

* تمرینات تصادفی نیز ممکن است باعث خستگی عضلات شود. برنامه ریزی صحیح قبل از ورزش برای رشد صحیح عضلات بسیار مهم است. برای جلوگیری از کشیدگی و خستگی عضلانی همیشه توصیه می شود ست ها و تکرارهای خود را منظم کنید.

برای جلوگیری از خستگی عضلانی، فرد باید پروتئین و اکسید نیتریک را در رژیم غذایی خود قرار دهد. مکمل هایی در بازار موجود است که می توان به راحتی از آنها برای حفظ انرژی ماهیچه ها استفاده کرد. اکسید نیتریک زمان بهبودی را کاهش می دهد و روند بهبودی را تحریک می کند. همچنین استقامت را افزایش می دهد، که در نتیجه منجر به جلسات تمرینی با عملکرد بالا می شود. چندین فواید برای سلامتی نیتریک اکسید وجود دارد. از بدن ما در برابر بیماری های کشنده مختلف مانند دیابت، حملات قلبی و سرطان جلوگیری می کند و همچنین به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر