علائم ترک قند – اجازه ندهید که آنها شما را از کنار گذاشتن عادات مصرف شکر باز دارند

تنها چیزی که بیش از هر دلیل دیگری مانع از پایبندی بیشتر افراد به رژیم غذایی بدون قند می شود، ترس از علائم ترک قند است. اجازه ندهید این شما را متوقف کند – علائم ترک اعتیاد به شکر، در مقایسه با بسیاری از مواد اعتیادآور دیگر، بسیار خفیف است، بنابراین ترک اعتیاد به شکر و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده نسبتاً آسان است. پس از آن “تمیز” ماندن سخت است.

سایر داروها، مانند تنباکو (و حتی کافئین) علائم ترک بسیار طولانی تر و دردسرسازتری دارند.

در چند روز اول بدون قند، ممکن است سردرد، خستگی، افسردگی، خواب آلودگی، جوش های پوستی، مخاط یا درد گلو را تجربه کنید.

برخی از این علائم، به خصوص نوسانات خلقی، خستگی و خواب آلودگی، احتمالاً به صورت روزانه در زمانی که هنوز از رژیم غذایی پر قند استفاده می کنید، رخ می دهد، زیرا قند خون شما بالا و پایین می شود – اما معمولاً آن را مقصر نمی دانید. برای نحوه غذا خوردن وقتی عادت قند را کنار بگذارید، کاملاً متوجه خواهید شد که این علائم به دلیل تغییر اخیر در رژیم غذایی شما ایجاد شده است و باید منتظر روزی باشید که کاملاً از آنها رها شوید.

سردرد ترک کافئین می تواند بسیار دردناک باشد و می تواند دو روز یا بیشتر طول بکشد، در حالی که علائم ترک قند معمولا خفیف تر است اما ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد. برخی از افراد ممکن است ناراحتی کمی داشته باشند یا اصلاً احساس ناراحتی نکنند و به سادگی از تمام مزایای رژیم بدون قند تقریباً بلافاصله بهره مند شوند.

و فواید آن بسیار زیاد است – سلامتی بهتر، خلق و خوی بهتر، احساس افزایش نشاط و تفکر واضح تر.

متأسفانه، فکر کردن به علائم ترک قند یک عامل بازدارنده قوی برای تغییر سالم است. مردم اغلب فکر می کنند که بدتر از آنچه واقعاً احساس می کنند، احساس می کنند، یا فکر می کنند برای مدت طولانی تری بدبخت خواهند بود. بخشی از این استدلال در واقع از “تفکر بدبو” ناشی از اعتیاد شما ناشی می شود.

دانستن اینکه علائم شما چقدر طول می کشد، به شما این قدرت را می دهد که خود را متعهد کنید تا در مرحله ترک به سمت سلامت حرکت کنید. شما نمی خواهید چند ساعت قبل از اینکه علائم شما برای همیشه از بین بروند، تسلیم علائم آزاردهنده ای شوید که از شما التماس می کنند آن دونات را دریافت کنید.

به همین دلیل، مهم است که زمانی را مشخص کنید که می دانید احساس بهتری نخواهید داشت. آن را به عنوان یک مورد داوطلبانه آنفولانزا در نظر بگیرید و متعهد شوید که راه خود را برای حل آن تلاش کنید. چند روز دیگه تموم میشه

آیا این بدان معناست که شما برای همیشه از هوس شکر رها هستید؟ عدد.

همانطور که قبلا ذکر شد، بخش سخت این است که شکر را ترک نکنید. پس از گذشت چند هفته اول، بدون قند باقی می ماند. علائم خفیف ترک در ابتدا شما را متمرکز نگه می دارد و هدفتان را برای شروع یک رژیم غذایی سالم یادآوری می کند.

بعداً، وقتی احساس سلامتی و انرژی می‌کنید، وقتی وسوسه درمان «فقط یک» مانند یک زیاده‌روی بی‌ضرر به نظر می‌رسد. برای اطمینان از اینکه از رژیم غذایی سالم جدید خود پیروی می کنید، به برنامه ای نیاز دارید که از بازگشت شما به گزینه های غذایی ناسالم و قدیمی خود جلوگیری کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر