You are currently viewing شاخص قند خون چیست؟  چه نوع غذایی را طبقه بندی می کند؟

شاخص قند خون چیست؟ چه نوع غذایی را طبقه بندی می کند؟


شاخص قند خون

شاخص قند خون یا شاخص قند خون این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و افرادی که رژیم خاصی را دنبال می کنند بسیار مهم است. نوع غذایی که می خوریم قند خون را بالا می برد ، اما بسیار م effectiveثر است ، اما رژیم غذایی روزانه ما به ما کمک می کند تا غذا را سریعتر هضم کرده و قند بیشتری را در جریان خون ما قرار دهد ، بنابراین باید در انتخاب آنها دقت بیشتری داشته باشیم. نامه را دنبال کنید تا مسائل مهم در این زمینه را برجسته کنید.

شاخص قند خون چیست؟

شاخص قند خون ، که شاخص گلیسمی نیز نامیده می شود ، از 0 تا 100 متغیر است. این نشان دهنده تقسیم عددی است میزان تجزیه کربوهیدرات ها در بدن خوردن غذا نشان دهنده قند خون بالا است. به عنوان مثال ، قند مورد استفاده در چای دارای شاخص گلیسمی 100 است. به سرعت وارد جریان خون می شود.

به بیان ساده تر ، بر اساس شاخص قند خون ، اگر کربوهیدرات یا غذای دیگری با درجه 0 تا 100 بخورید ، بلافاصله 100 قند را از رژیم غذایی خود خارج می کنید. با این حال ، مصرف بیش از حد غذاها با شاخص گلیسمی بالا می تواند خطرات جدی مانند دیابت را به دنبال داشته باشد.

به گفته متخصصان تغذیه ، رعایت رژیم غذایی با شاخص گلیسمی زیر 50 برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. این روش زمان بیشتری می برد هضم و جاذبه آنها به بدن نیاز دارند و انرژی بیشتری برای این چرخه مصرف خواهند کرد.

علاوه بر این ، کربوهیدرات های روزانه به دو گروه تقسیم می شوند مدرن و ساده آنها تقسیم شده اند. کربوهیدراتهای ساده ، مانند شکر ، بلافاصله جذب بدن می شوند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بدن منابع کربوهیدرات پیچیده مانند غلات و حبوبات را جذب و جذب کند.

شاخص قند خون چگونه استفاده می شود؟

شاخص قند خون یک ابزار بسیار خوب است پیشگیری از دیابتاثرات چاقی را از بین می برد و از چاقی جلوگیری می کند. متخصصان تغذیه اغلب برای کاهش وزن یا کنترل بیماری و تنظیم رژیم غذایی با توجه به نیاز بدن خود بر روی این راهنما تمرکز می کنند.

بنابراین ، شاخص قند خون بالا است. شما باید منابع غذایی متوسط ​​و کم را بدانید. در ادامه آنها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

بین شاخص قند خون پایین و پایین تمایز قائل شوید

همانطور که گفته شد ، 0 تا 100 گامی در جهت بهبود جذب قند در بدن است. به گفته پزشکان ، برای حفظ سلامت بدن ، باید غذاهایی با شاخص گلایسمیک پایین تر بخورید. 50

  • غذاهایی با قند خون زیر 55 در این گروه ، غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین نامیده می شوند.
  • به غذاهایی که سطح قند خون آنها بین 56 تا 69 است ، شاخص گلیسمی متوسط ​​گفته می شود.
  • غذاهایی که بیش از 70 قند خون دارند ، غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا نامیده می شوند.

اما هر کدام از این گروه های غذایی شامل چه غذاهایی هستند؟

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین

غذاهای دارای قند پایین

غذاهایی با شاخص گلیسمی کمتر از 55 جذب را افزایش می دهند و در نتیجه مصرف آنها می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد. این بدان معناست که هرکسی که از این گروه غذایی بخورد احساس گرسنگی می کند. با این حال ، یک فرد می تواند وزن خود را افزایش داده و حتی دیابت خود را کنترل کند.

به طور معمول ، استفاده از این گروه ها در رژیم غذایی سالم بهتر از هر گروه دیگری است تا به نتایج مطلوب برای سلامت جسمانی برسید. نمونه هایی از این گروه عبارتند از:

  • سیب، نارنجی، میوه هایی مانند زردآلو و گلابی
  • ဟင်း နု နွေး، تره فرنگی، پیاز، سبزیجاتی مانند کلم و فلفل
  • بادام ها؛ آجیل هایی مانند پسته و فندق …
  • قارچ
  • حبوبات حبوبات لوبیا بلند شو و …
  • گندم رشته فرنگی گندم غلات مانند نان گندم کامل
  • محصولات لبنی ، از جمله ماست و شیر

غذاهایی با شاخص گلیسمی متوسط

غذاهایی با شاخص گلیسمی متوسط ​​56 تا 69 به طور متوسط ​​در دستگاه گوارش جذب می شوند. این گروه ها باید مرتباً در حد اعتدال مصرف شوند و نباید روزانه مصرف شوند. این گروه غذایی شامل موارد زیر است:

  • کراکر جو
  • ذرت و نشاسته ذرت
  • آرد برنج برنج غذاهایی مانند برنج قهوه ای و یاگو با آنها تهیه می شود
  • غذاهایی که با آرد سفید تهیه می شوند ، مانند نودل هایی که با آرد سفید تهیه می شوند
  • میوه هایی مانند خرما ؛ انجیر؛ انگور کیوی
  • سبزیجاتی مانند چغندر و سیب زمینی

غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا

غذاهای بالای شاخص گلیسمی 70 ، انرژی زیادی را در جریان خون قرار می دهند. این گروه از غذاها به سرعت جذب جریان خون می شوند و اغلب سطح قند خون را بالا می برند. همچنین تولید انسولین را افزایش می دهد و به مرور زمان باعث عدم تعادل هورمونی و چربی سوزی می شود. علاوه بر این ، انرژی به دست آمده از این گروه غذایی بسیار زیاد است. آنها برای سوزاندن آنها نیاز به فعالیت بدنی بالایی دارند.

علاوه بر این ، متخصصان تغذیه با چاقی و افزایش وزن ارتباط دارند. برای جلوگیری از قند خون بالا و دیابت ، خوردن غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا توصیه می شود. این گروه غذایی شامل موارد زیر است:

  • گلوکز قند
  • میوه ها ، از جمله میوه های خشک و کشمش
  • سیب زمینی پخته و سیب زمینی سرخ کرده
  • میوه هایی مانند آناناس و هندوانه
  • آب نبات کیک و کلوچه ؛ مخصوصاً کیک هایی که با آرد برنج تهیه می شوند
  • غلات یا دانه ها را با جو تهیه کنید

چرا غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنیم؟

خوردن رژیم غذایی کم قند فواید زیادی دارد. پیشگیری از دیابت ؛ کلسترول بالا و کلسترول پایین. جلوگیری از گرسنگی ؛ انسولین حساسیت بدن را افزایش می دهد. پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی ؛ رژیم های پایین قند خون شامل کاهش وزن و پیشگیری از چاقی است.

نتیجه

در اینجا برخی از حقایق اساسی در مورد Stomp pad و نحوه استفاده از آن آورده شده است. در موارد فوق ، شما باید غذاهای بیشتری با شاخص گلایسمیک پایین در رژیم غذایی خود بخورید و غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا را کاهش دهید. باید از غذا حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید