You are currently viewing سه نکته مهم برای دوستداران قهوه علم ورزش

سه نکته مهم برای دوستداران قهوه علم ورزش


آنچه در این مقاله می خوانید

اگر از علاقه مندان به قهوه هستید ، باید حقایق مهم در مورد این موضوع را بدانید. در این مقاله ، برخی از نکات کلیدی را بیان می کنم. به عنوان مثال ، نباید بعد از ورزش قهوه بنوشید. ؟

1 بعد از ورزش قهوه نخورید

نوشیدن بیش از حد قهوه پس از تمرینات سنگین یک اشتباه بزرگ است که می تواند روند بهبود بدن شما را مختل کند. هنگام ورزش ، کورتیزول را برای مقابله با استرس و ورزش آزاد می کنید. این یک روند طبیعی در حین ورزش است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. بدن شما همزمان تستوسترون تولید می کند. بهترین تستوسترون نسبت کورتیزول برای بهبود بعد از ورزش مهم است. پس از اتمام برنامه ورزشی خود ، باید سطح هورمون تستوسترون خود را با نسبت کورتیزول خود متعادل کنید تا سطح کورتیزول شما کاهش یابد. به همین دلیل تغذیه بعد از ورزش بسیار مهم است. خوردن غذا بعد از هر تمرین می تواند بدن شما را از کاتابولیک به آنابولیک تغییر دهد. اما قهوه برعکس است.

به یاد داشته باشید که برای بیدار شدن و پرانرژی بودن صبح قهوه بنوشید. وقتی قهوه می نوشید ، غدد فوق کلیوی کورتیزول تولید می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است ، اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. وقتی استرس دارید ، کورتیزول دوست و بدن شما را در حالت جنگ قرار می دهد. کورتیزول یک هورمون پوستی برای انرژی است و باید قبل از ورزش تمرین شود. با این حال ، ورزش و نوشیدن قهوه حالت کاتابولیک را طولانی می کند.

: قهوه بنوش. اما زیاد نوشیدنی نکنید

3 امتیاز برای بدنسازان و ورزشکاران دوستدار قهوه

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنید ، می توانید به اندازه کافی بنوشید. اما حوصله ات سر رفته. اگر روزانه به دلیل کسالت زیاد قهوه می نوشید ، بیش از حد است. اگر بیش از حد و بیش از حد مشروب می نوشید ، ممکن است منبع انرژی شما بیش از حد احساس شود ، اما ممکن است احساس خستگی کنید. این نشان می دهد که شما باید مصرف قهوه خود را به حداقل برسانید.

یکی از راه های جلوگیری از عود کاتابولیسم انجام کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی است. کافئین می تواند غدد فوق کلیوی را تحت فشار قرار داده و مواد مغذی بدن شما را از بین ببرد. می توانید از rhodiola rosecea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی است که به بدن شما در کنترل استرس و لذت بردن از نوشیدن قهوه کمک می کند.

3 از وضعیت متابولیک خود آگاه باشید. کند است؟ سریع هست؟

مطمئناً شما نمی خواهید خواب خود را مختل کنید. طبق یک مطالعه ، حدود 50 درصد آمریکایی ها خواب راحت ندارند. خوب نخوابید. کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژنتیک می تواند در میزان نوشیدن قهوه نقش داشته باشد. CYP1A2 مسئول متابولیسم کافئین است.

افرادی که متابولیسم سریع دارند بعد از ساعت 9 شب بعد از نوشیدن قهوه در ساعت 21:30 به رختخواب می روند. با این حال ، افراد مبتلا به سندرم متابولیک بیشتر احتمال دارد نیم فنجان صبح بخورند ، تمام روز قهوه بنوشند و شب بخوابند.

اگر متوجه متابولیسم آهسته و کافئین شدید ، بعد از ظهر قهوه نخورید. بعد از ساعت 3 بعد از ظهر قهوه نخورید ، حتی اگر متابولیسم سریع داشته باشید. نوشیدن قهوه در آخرین ساعات روز می تواند کورتیزول را افزایش دهد. با طلوع خورشید ، کورتیزول شما نیز بالا می رود. غروب آفتاب تولید کورتیزول را کاهش می دهد و باعث تولید ملاتونین می شود ، هورمونی که باعث خواب و بهبود می شود.

مقدار مناسب قهوه چقدر است؟

اگر به درستی قهوه بنوشید ، کافئین به شما کمک می کند تا انگیزه و قدرت ورزش را پیدا کنید. حتی اگر قهوه را به طور نامناسب بنوشید ، کافئین می تواند باعث از دست رفتن انرژی شما در طول روز شود و درنهایت کالری بیشتری از آنچه که باید سوزاند.

بنابراین مقدار صحیح چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. یعنی دو یا سه فنجان کوچک اسپرسو. اما به یاد داشته باش، میزان کافئین یک فنجان قهوه می تواند بسیار متفاوت باشد.

برای به حداقل رساندن فواید نوشیدن قهوه ، باید تا آنجا که ممکن است کمتر بنوشید. برای لذت بردن از فواید آن نیازی به نوشیدن زیاد قهوه نیست. شما می توانید از مقدار کمی آن به خوبی استفاده کنید ، به ویژه اگر در برابر آن مقاومت نکنید.

حداقل: وزن بدن خود را بر 2 تقسیم کنید. می توانید روزانه میلی گرم قهوه بنوشید. بر حسب کیلوگرم ، 1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن میزان قهوه ای است که می توانید بنوشید.

اکثر می توانید حداقل 5 بار قهوه بنوشید. هرگز نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. از آنجا که قهوه می تواند تأثیر مخربی بر شما داشته باشد ، باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می شود. حساسیت ؛ باعث بی خوابی و درد معده می شود.

با حداقل شروع کنید ؛ به تدریج آن را افزایش دهید. مراقب تأثیر خود باشید. اگر به مقدار کمی علاقه دارید یا هیجان زده اید ، کافی است. اگر نیاز دارید آن را بی دلیل افزایش دهید ، برای حجم بیشتر به بدن خود نیاز خواهید داشت. اما کافئین روی همه افراد تأثیرات متفاوتی دارد و شما باید به بدن خود گوش دهید.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com

منابع: t-nation و nerdfitness


دیدگاهتان را بنویسید