You are currently viewing سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی

سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات برگ زرد دارای اثرات شگفت انگیزی برای سلامتی هستند و ایمنی بدن را افزایش می دهند. هنگام تهیه غذاهای خوشمزه و سالم ، بهتر است از سبزیجات برگ سبز و رنگ های دیگر غافل نشوید.

مزایای سبزیجات زرد

سبزیجات برگ زرد حاوی آنتی اکسیدان ها و آنتی اکسیدان ها هستند. حاوی ویتامین ها و سایر مواد مغذی است که سلامت بدن را افزایش می دهد. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی خود لذت ببرید.

ذرت

این گیاه فوق العاده در بسیاری از نقاط جهان غذای اصلی است. حاوی ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه های زرد سرشار از فیبر هستند.

ذرت زرد موجود در لپه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است. اینها می توانند از آلوده شدن سلول های سرطانی جلوگیری کنند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند تغییرات شبیه به سلول را متوقف و معکوس کنند. هنگام تهیه ذرت ، آن را به سادگی بخورید و از طعم ذرت روی لپه لذت ببرید.

کدوی زرد با سبزیجات زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزیجات حاوی ویتامین A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی باعث استحکام استخوان ها می شود و به بدن در ذخیره چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولا آن را مانند یک سبزی می خوریم. این سبزی ، که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی کربوهیدرات است ، پروتئین و چربی کمتری دارد.

فلفل قرمز یک ماده مغذی است. منبع عالی فیبر و آنتی اکسیدان. فولات را تأمین می کنند. فولات یک ماده شیمیایی است که از عملکرد گلبول های قرمز خون پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی انعقاد بدن ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است.

با فلفل دلمه ای زرد یک غذای خوشمزه درست کنید. سیر، لیمو این فلفل ها ، مخلوط با پونه کوهی و روغن زیتون ، مکمل فوق العاده ای برای هر پیش غذا یا ساندویچ و پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای خوب است بلکه برای بدن بسیار مفید است. عمدتا هنگام خوردن سیب زمینی ، کره ، با خامه ترش یا پنیر هضم نشود.

یکی از بهترین نکات در مورد سیب زمینی این است که کالری زیادی بدون کالری دارد. سیب زمینی همچنین سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. باید ساختار غشای سلولی را حفظ کند. نه تنها که. استخوان ها را می توان برای انرژی و استخراج استخراج کرد.

میزان چربی و چربی ای که در سیب زمینی می ریزید را کاهش دهید.
می توانید این کار را با خرد کردن سیب زمینی و جوشاندن چاشنی به چیپس هایی که از بیرون ترد هستند ، انجام دهید.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلا

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز خود هستند ، اما مغذی هستند. تخمه کدو برای سلامت قلب مفید است و کلیه ها را سم زدایی می کند. کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و حتی خستگی را درمان می کند.

چغندر طلایی ، مانند میوه ها و سبزیجات زرد ، دارای بتاکاروتن بالا هستند. بتاکاروتن به محض ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو تازه فشرده و سیب زمینی پوره شده به این سبزی ها شیرینی طبیعی می بخشد.

کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 درصد نیاز روزانه به ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا بینایی را پاک می کند.

یک فنجان کدو تنبل حاوی حدود 11 میلی گرم ویتامین C است. این سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و در برابر سرماخوردگی محافظت می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این دانه ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که با سرطان مبارزه می کنند ، از جمله ایزوفلاون. آنها جذب کلسترول را کاهش داده و سطح کلسترول را در خون کاهش می دهند. حبوبات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

سالاد لوبیا سبز دارای کمی سرکه و نخود سبز تازه است. وضوح و رنگ را احساس کنید. سبز تیره در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام تهیه غذا رنگ های دیگر رنگین کمان را حذف نکنید.

سبزیجات برگ زرد روشن دارای ارزش غذایی و مزایای قابل توجهی هستند. علاوه بر طعم ، مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

اولین مرکز پرستاری سلامت با سالها مجوز رسمی برای ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری تحت مجوز رسمی وزارت بهداشت ، آماده ارائه کادر مجرب و متخصص خود به شهروندان مجرب خود می باشد.

پرستاران سالمند ؛ پرستاران و پرستاران اطفال همیشه جدیدترین خدمات مراقبتی و پرستاری را در ذهن کارکنان مجرب مرکز ارائه کرده اند.

کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
هشدار: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید