سالاد عضله سازی ساوالان خبر


یکی از مشکلات رژیم غذایی روزانه ما این است که دریافت پروتئین ما در مقایسه با کربوهیدرات ها بسیار کم است.

این برای ورزشکاران بسیار مهم است، زیرا پروتئین در رژیم غذایی روزانه آنها باعث ایجاد توده عضلانی می شود.

لازم نیست این ماده مغذی را از منابع حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ دریافت کنید.

در زیر طرز تهیه سالاد منبع پروتئین را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سالاد پروتئینی:

۱- در ابتدای کار مغز گردو را به مدت ۸ ساعت در آب خیس کنید و بگذارید خیس بخورد.

۲- نخودها را از شب قبل خیس کرده و با کمی آب بجوشانید. وقتی نخودها پخته شد، روغن زیتون، نمک و پاپریکا را اضافه کنید و کنار بگذارید.

۳- تابه کوچکی را پر از آب کنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. سپس کلم بروکلی را داخل آن بریزید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه کلم بروکلی را آبکش کنید و در آب سرد قرار دهید تا پخته نشود.

۴. یک کاسه بردارید و نخود، کلم بروکلی و جوانه لوبیا را اضافه کنید.

۵. گوجه فرنگی ها را ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در این مرحله کینوا و برگ های کوچک اسفناج و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

۶. در این مرحله بذر کتان و تخمه آفتابگردان را به طور یکنواخت روی مواد بپاشید.

۷. سپس سس را آماده کنید. برای این کار، گردوهایی را که از قبل در آب خیس کرده اید، در غذاساز یا مخلوط کن قرار دهید.

سپس کمی آب اضافه کنید. حالا آبلیمو و نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و مواد را به سس یکدست و نرم مخلوط کنید ۸- سس را روی مواد سالاد بریزید و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پروتئینی

نخود: ۱۰۰ گرم
گوجه گیلاسی: ۷ عدد
جوانه ماش: یک فنجان
اسفناج: ۵۰ گرم
کلم بروکلی: ۱۰۰ گرم
هویج: A
فلفل دلمه ای: یک سوم
کینوا: ۴۰ گرم
تخم کتان و آفتابگردان:
یک قاشق غذا خوری
گردو: ۱۰۰ گرم
آب: ۳/۴ فنجان
لیمو ترش: ۲ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم