You are currently viewing رژیم گیاهخواری چیست؟  چگونه کار می کند؟

رژیم گیاهخواری چیست؟ چگونه کار می کند؟


NSرژیم گیاهخواری این یک غذای گیاهی محبوب است. کمک به محیط زیست ؛ به دلایل مختلف از جمله دلایل اخلاقی و بهداشتی علاقه مند است.

رژیم غذایی گیاهی مناسب می تواند به کنترل دیابت کمک کند. فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان. با این حال ، پیروی از این رژیم غذایی ممکن است باعث سوء تغذیه شما شود. این مقاله درباره شروع رژیم گیاهخواری و پیروی از رژیم گیاهخواری است.

رژیم گیاهخواری چیست؟

رژیم گیاهخواری پوشاک یا اقلام دیگر ؛ این به عنوان شیوه زندگی تعریف می شود که در آن حیوانات مورد آزار قرار می گیرند. به همین دلیل ، این رژیم گیاهی شامل گوشت ، مرغ و محصولات طیور است. از محصولات حیوانی مانند تخم مرغ و لبنیات استفاده نکنید.

انواع مختلف غذاهای گیاهی

انواع مختلفی از غذاهای گیاهی وجود دارد.

  • رژیم لاکتو گوشت قرمز جوجه پنیر بدون ماهی و تخم مرغ شیر، می توانید محصولات لبنی مانند ماست بخورید.
  • دولت او گوشت ، جوجه، خوردن تخم مرغ مجاز نیست ، اما می توان از تخم مرغ و محصولات مرتبط استفاده کرد.
  • رژیم لاکتو او گوشت ، هیچ پرنده و ماهی وجود ندارد ، اما تخم مرغ و شیر را می توان خورد.
  • رژیم پس از کاترین در این رژیم نمی توان از گوشت و مرغ استفاده کرد. اما خوردن ماهی و منابع دریایی مشکلی ندارد.
  • پولوترین خوردن مرغ و مرغ اشکالی ندارد ، اما نمی توانید گوشت یا غذاهای دریایی بخورید.
  • فلکسیتین به جای گوشت سبزیجات بخورید.

توجه داشته باشید که این غذاها می توانند باعث سوء تغذیه بدن شما شوند. مثلا، چنین غذاهایی باعث کمبود ویتامین B12 و کلسیم در بدن می شوند. به همین دلیل ، باید به مواد مغذی زیر توجه ویژه شود:

کلسیم

کلسیم به حفظ دندان ها و استخوان ها کمک می کند. اگر محصولات لبنی را ممنوع کرده اید ، سبزیجات ، میوه ها و سبزیجات برگ سبز را امتحان کنید. محصولات لبنی گیاهی مانند غلات صبحانه ؛ شیر سویا شیر سویا ، ماست و توفو می توانند جایگزین مناسبی باشند.

ویتامین دی

ویتامین D برای سلامت استخوان بسیار مهم است. اگر به اندازه کافی از این مکمل های ویتامین نخورید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید ، ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید.

ویتامین B12

ویتامین B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری است. این ویتامین تقریباً منحصراً در محصولات حیوانی یافت می شود. بنابراین ، رژیم های گیاهی ممکن است کمبود این ویتامین را داشته باشند ، اما سطوح بالای فولات در محصولات گیاهی ممکن است این کمبود را پنهان کند. به همین دلیل ، برای گیاهخواران مهم است که مکمل های ویتامین و محصولات سویا را افزایش دهند.

گوشت

پروتئین برای سلامت پوست ضروری است. استخوان ها؛ عضلات و اندام ها را حفظ می کند. تخم مرغ و محصولات لبنی منابع خوبی از پروتئین هستند و نیازی به مصرف زیاد پروتئین ندارند. پروتئین را می توان از منابع گیاهی به دست آورد. منابع گیاهی شامل محصولات سویا است. لوبیا ပဲ ရာဇာ، آجیل؛ حاوی دانه و غلات است.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب بسیار مهم هستند. غذاهایی که حاوی ماهی و تخم مرغ نیستند باعث کمبود اسیدهای چرب امگا 3 در بدن می شوند. روغن کانولا ؛ روغن سویا သစ် ကြား သီး، دانه کتان و سویا منابع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند. تبدیل امگا 3 توسط انسان انجام می شود ، بنابراین بسیار مفید نیست. بنابراین ، برای جبران آن بهتر است از مکمل ها استفاده کنید.

اهن

آهن یکی از اجزای مهم گلبول های قرمز خون است. حبوبات لوبیا لوبیا قرمز سریال قوی ؛ سبزیجات برگ سبز تیره و میوه های خشک منابع خوبی از آهن هستند. از آنجا که آهن به راحتی توسط گیاهان جذب نمی شود ، به افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند توصیه می شود که دو برابر دیگران مصرف کنند. برای بهبود جذب آهن از بدن ، توت فرنگی ، میوه های خانواده مرکبات؛ گوجه فرنگی، غذاهای غنی از ویتامین C مانند کلم و کلم بروکلی را امتحان کنید.

تروا

مانند آهن ، به راحتی از منابع گیاهی به دست می آید. منابع روی شامل غلات ، حبوبات و حبوبات است. محصولات سویا ؛ لوبیا شامل آجیل و گندم است. روی جزء ضروری بسیاری از آنزیم های دخیل در تقسیم سلولی و سنتز پروتئین است.

ید

ید جزء هورمون تیروئید است که در متابولیسم و ​​متابولیسم نقش دارد. به تنظیم رشد و اندام های کلیدی کمک می کند. رژیم های گیاهی حاوی ید نیستند ، که می تواند منجر به گلو درد شود. خوردن فقط دو قاشق چای خوری نمک در روز می تواند بسیاری از نیازهای شما را برآورده کند.

چگونه رژیم وگان را شروع کنیم

یکی از راه های شروع این رژیم این است که به تدریج مصرف گوشت خود را کاهش داده و میزان مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

رژیم گیاهخواری خود را هر هفته افزایش دهید. به عنوان مثال ، اسپاگتی را با سس گوجه فرنگی یا سیب زمینی سرخ کرده درست کنید. اسفناج را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. کاهو سبزیجاتی مانند کلم بروکلی را اضافه کنید.

دستور العمل های مختلف را امتحان کنید و آنها را بدون گوشت آماده کنید. مثلا، به جای لوبیا ، حبوبات را برای گوشت گاو امتحان کنید. یا به جای مرغ از توفو استفاده کنید. بسیاری از مواد غذایی را می توان به راحتی جایگزین کرد.

منوهای گیاهخواری را در اینترنت جستجو کنید یا از رستوران های گیاه خوار دیدن کنید تا با تنوع آنها بیشتر آشنا شوید. هرچه بیشتر گیاهخواری بخورید ، خستگی کمتری خواهید داشت و بدن شما به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد.

سعی کنید پروتئین گیاه را بشناسید. حتی اگر گیاه خوار نیستید ، بهتر است از پروتئین گیاهی مناسب برای رژیم غذایی سالم استفاده کنید. منابع پروتئینی حیوانی مانند گوشت و پنیر حاوی چربی های ناسالم هستند و عوامل محیطی زیادی وجود دارد که نباید از آنها استفاده کرد. در عوض ، شما بچه ها دانه های سویا لوبیا نخود فرنگی نخود فرنگی بادام ها؛ သစ် ကြား သီး، تخمه آفتابگردان و تخمه کدو تنبل ؛ کره بادام زمینی کوینولای پخته شده؛ می توانید بادام زمینی و چیزهای دیگر بخورید.

تصور نکنید که همه محصولات گیاهی برای شما مناسب است. مثلا، برخی گیاهخواران برای معده و پهلوها مضر هستند. یا نان آنها را می توان از مارگارین تهیه کرد که از کره سالم تر نیست. بنابراین رژیم های گیاهی به هیچ وجه آسیبی به این غذاها نمی رسانند.

گاهی اوقات تغییر شیوه زندگی آسان نیست. بنابراین ، برای راحتی بیشتر برای شما ، رسانه های اجتماعی ، انجمن ها می توانید از ملاقات گیاه خواران لذت ببرید. این کار انگیزه شما را تقویت می کند و به شما در یافتن پاسخ سوالات خود کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید