You are currently viewing رژیم کتوژنیک چیست و چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟  (معرفی کامل)

رژیم کتوژنیک چیست و چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ (معرفی کامل)


رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین غذاها در جهان است. برای کاهش سریع وزن و بهبود سلامت جسمانی خود.

مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و چربی بالا می تواند چربی شکم را کاهش داده و برخی از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و از دست دادن حافظه را بهبود بخشد. این مقاله رژیم کتوژنیک را تشریح می کند و هر هفته نمونه ای از رژیم کتوژنیک را ارائه می دهد.

اصول رژیم کتوژنیک

قوانین این رژیم عبارتند از رژیم کم کربوهیدرات و کم کربوهیدرات. چربی زیاد و گوشت زیاد بخورید. اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید ، میزان کربوهیدرات خود را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می دهید. کربوهیدراتهای بدون چربی جایگزین می شود. حدود 75 درصد کالری شما از چربی ها تامین می شود. در رژیم کتوژنیک ، گوشت حدود 20 درصد است و کربوهیدرات ها تنها 5 درصد از انرژی مورد نیاز شما را تشکیل می دهند.

به دلیل محدودیت کربوهیدرات ها در این رژیم ، بدن به جای گلوکز ، انرژی خود را منبع اصلی خود می داند – این فرآیند کتوز نامیده می شود.

در کتوز ، بدن از کتونها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند – کتونها مولکولهایی هستند که توسط کبد هنگام کاهش قند تولید می شوند.

اغلب گفته می شود که باید از چربی به دلیل داشتن کالری زیاد اجتناب کرد ، اما مطالعات نشان داده است که رژیم های کتوژنیک در کاهش وزن موثرتر از رژیم های کم چرب هستند. علاوه بر این ، این غذا گرسنگی را کاهش می دهد و کمک زیادی به کاهش وزن می کند.

برنامه رژیم کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک

خرید غذا ممکن است کار جالبی به نظر برسد ، اما انتخاب رژیم کتوژنیک کار شما را آسان می کند. مصرف کربوهیدرات باید کاهش یابد تا به همان وضعیت کتوز برسد. بدن افراد مختلف است و شما باید مقدار مناسب کربوهیدرات را برای بدن خود پیدا کنید. در حقیقت ، هرچه کربوهیدرات کمتری بخورید ، راحت تر می توانید به کتوز برسید.

انواع مختلف کتوژنیک

نسخه های مختلفی از این غذا وجود دارد.

  • رژیم کتوژنیک استاندارد SKD: در این گروه ، مصرف کربوهیدرات کم است. از نظر چربی و چربی نسبتاً زیاد است. به عبارت دیگر ، 75 fat چربی ؛ فقط 20 درصد گوشت و 5 درصد کربوهیدرات مصرف کنید. از غذا.
  • رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: این روش به شما امکان می دهد بین وعده های غذایی در مدت زمان کوتاهی کربوهیدرات مصرف کنید. به عنوان مثال ، 2 روز پس از محدودیت 5 روزه می توانید مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید.
  • رژیم کتوژنیک TKD هدفمند: در این نوع رژیم می توانید هنگام ورزش کربوهیدرات مصرف کنید.
  • غذاهای کتوژنیک با پروتئین بالا ؛ این رژیم مشابه رژیم معمولی است اما گوشت بیشتری مصرف می کند. در این نوع رژیم ، درصد مصرف پروتئین 35؛ است. با 60 درصد چربی و 5 درصد کربوهیدرات یکسان است.

آره، دومین و سومین شماره در بین ورزشکاران و بدنسازان محبوب است.

دیدگاهتان را بنویسید