You are currently viewing رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟  این رژیم برای بدن مفید است

رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ این رژیم برای بدن مفید است


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم سریع کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی برای چربی سوزی نیاز به خوردن چربی دارید.

پرسش ها و پاسخ های رژیم کتوژنیک 1: نمونه ای از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک رژیم کتو ؛ غذاهای چرب. این یک کربوهیدرات و منبع پروتئین متوسط ​​است و بر کاهش سریع وزن تمرکز دارد. در رژیم کتو ، فرد چربی اضافی بدن را بدون گرسنگی می سوزاند.

کتو ساده ترین غذا نیست. اما اگر از دستورالعمل های رژیم غذایی خود پیروی کنید ، زمان زیادی طول می کشد تا به هدف خود برسید. از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک این باعث کاهش پروتئین و چربی و کربوهیدرات ها می شود. در رژیم کتو ، قند ، نوشیدنی بدون الکل بیشتر کربوهیدراتهای قابل هضم مانند شیرینی و نان سفید باید حذف شوند.

به طور معمول ، منبع انرژی بدن کربوهیدرات ها (قندها) است. با این حال ، این رژیم به بدن نیاز دارد تا چربی و گوشت را ذخیره کند. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. رژیم کتو بر اساس کاهش کربوهیدرات (محصولات قندی ، کربوهیدرات ، برنج ، نان و …) و مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت انرژی (قند خون سریع سوزان بدن) کم شود. معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای تامین انرژی می کند. می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه غذای کتوژنیک

رژیم کم کالری و تفاوتهای کتوژنیک

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به رژیم کم کالری از دست دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در رژیم کتو گنجانده شده است.

این رژیم بهتر از رژیم های کم چرب است و عوارض جانبی زیادی دارد. یک دلیل این است که در کتوژنیک ، حتی اگر گرسنه نیستید ، رژیم کم چرب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند.
  • افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان.
  • مقابله با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم غذایی کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ راه های زیادی برای شروع کتو وجود دارد ، اما بهترین نتایج معمولاً بر اساس پنج مرحله زیر است:

  • قدم اول دانه سبزیجات غنی از کلسیم به سرعت گلوکز را از غذاهای شیرین از جمله میوه ها جدا کنید.
  • مرحله دوم بدن شما را تشویق می کند تا به دنبال منابع دیگر سوخت مانند چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا) باشد.
  • سطح SUM در عین حال کمبود گلوکز باعث می شود بدن چربی بسوزاند و کتون تولید کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، وارد حالت کتوز می شود.
  • مرحله 5: از سطح بالای کتون ، این وضعیت منجر به کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

نکاتی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست رژیم غذایی خود را تمرین می کنید. گندم و برنج یکی از مهمترین غذاها در رژیم غذایی شما هستند. این داستان متفاوت است. شما باید کمتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. این تغییر بسیاری از افراد را گیج می کند. در صورت امکان ، توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم با یک متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید.

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. به یاد داشته باشید ، آب بهترین انتخاب شماست. همچنین ، نمک کافی دریافت کنید. خوردن نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و سفتی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی منع مصرف دارد؟

رژیم کتوژنیک برای افراد چاق توصیه می شود. افراد مبتلا به دیابت یا ممکن است بدنبال بهبود متابولیسم خود باشند. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، غذا برای کسانی که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا می خواهند وزن اضافه کنند مناسب نیست. مانند هر غذای دیگر ، این غذا نیز تنها در صورتی کار می کند که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه های غذای کتوژنیک

شنبه

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده را در روغن نارگیل بخورید

ناهار: روغن زیتون و یک مشت روغن زیتون و سالاد مرغ

شام: سبزیجات و مرغ یا گوشت کبابی

یکشنبه

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سبزیجات و مرغ یا گوشت کبابی

شام: چیزبرگر بدون کره و سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه

صبحانه: اردک سرخ شده با سبزیجات در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: پیاز را در کره سرخ کنید

سهشنبه

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات را در روغن نارگیل سرخ کنید

ناهار: درست مثل شام دیشب ، پیاز را در کره تفت دهید و در کره سرخ کنید

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده با سبزیجات و کره

چهار شنبه

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: روغن زیتون و یک مشت روغن زیتون و سالاد مرغ

شام: سبزیجات و کوفته قلی قلی

پنج شنبه

صبحانه: اردک سرخ شده با سبزیجات در کره

ناهار: درست مثل شام روز قبل

شام: سبزیجات و گوشت خوک چرب

جمعه

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سبزیجات و گوشت کبابی

شام: سبزیجات کبابی یا بال مرغ کبابی با سبزیجات

برای شما آسان است که از انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید و غذاهای مورد علاقه خود را با چاشنی بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید