You are currently viewing رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن چیست؟  |  برنامه غذایی میوه

رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه غذایی میوه


در حالی که بازار انواع غذاها داغ است ، برخی از آنها به رژیم غذایی موسوم به میوه روی آورده اند. خوردن میوه برای کاهش وزن یکی از زیباترین و فریبنده ترین غذاهایی است که در ابتدا سالم است. این تصور را ایجاد می کند که یک رژیم غذایی موثر است. اما این نام فریبنده چیزی نیست که از آن صرف نظر شود.

خوردن یک رژیم غذایی میوه فقط در مورد کاهش وزن است

محتوای میوه همه چیز در مورد کاهش وزن است

این رژیم علاوه بر مزایای کاهش وزن ، اشکالاتی نیز دارد. این رژیم گیاهی بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده تا نظرات و نظرات متفاوتی در مورد رژیم غذایی مبتنی بر میوه برای کاهش وزن وجود داشته باشد. برخی از افراد در این رژیم بر خطرات سوء تغذیه تأکید می کنند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم غذایی غنی از میوه برای وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

با استفاده از این برنامه غذایی در زمان های مختلف ، هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود برنامه غذایی مورد نظر خود را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم کاهش وزن کلیک کنید

برای کاهش وزن میوه و سبزیجات کامل بخورید

همانطور که از نامش پیداست ، اکثر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه هستند و حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه هستند. اینها شامل آجیل ، دانه شامل سبزیجات و غذاهای باقیمانده است.

آره، میوه خواران تا 90 درصد از کالری خود و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر را دریافت می کنند ، که مانعی برای کاهش وزن در هر دو طرف معده است.

برای کاهش وزن میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

مصرف میوه و سبزیجات نامحدود است. وقتی گرسنه هستید ، می توانید هر زمان که می خواهید میوه و سبزیجات بخورید ، اما معمولاً سه نوع اصلی غذا وجود دارد. کمی پر

این رژیم راهی م effectiveثر برای کاهش وزن نیست. این می تواند در دفع سموم از بدن و کمک به کاهش وزن موثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

معمولاً هفت نوع میوه برای کاهش وزن وجود دارد: مرکبات ؛ زغال اخته و آلو ؛ سیب، زردآلو ؛ میوه های اسیدی مانند تمشک و موز ، مانند موز و خرما ، انگور ، هندوانه ، آووکادو ، میوه های چرب مانند نارگیل و زیتون ؛ فلفل و خیار و کدو تنبل ؛ آجیل هایی مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ؛ دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها ، از جمله چربی های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) را ممنوع می کند. محصولات لبنی (شیر ، ماست ، پنیر) ؛ غلات (مانند غلات) غذاهای فراوری شده. در صورت داشتن برنامه غذایی مورد نیاز کلیک کنید.

برنامه خوردن چند میوه

انواع مصرف میوه

رژیم های غذایی مبتنی بر میوه را می توان به عنوان رژیم های کاهش وزن خانگی طبقه بندی کرد و بر اساس نیاز به کاهش وزن می توان آنها را به دسته های دیگر تقسیم کرد. برخی از این غذاها 3 روز دوام می آورند. حدود 15 روز ؛ برخی در 40 روز وزن خود را کاهش می دهند.

برنامه 3 روزه میوه خواری

اگر به رژیم غذایی کوتاه مدت و پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی مبتنی بر میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند به جای صبحانه میوه بخورید.

خوردن این میوه یک غذای کاهش وزن است و می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه این برنامه 3 روزه به شرح زیر است
صبح روز اول ، آب لیمو را بشویید. کلیه ها را تمیز می کند ، یبوست را برطرف می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از غذا خوردن نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، این برنامه ممکن است شامل ملین هایی مانند عدس و عدس باشد.
میان وعده: دو عدد سیب ؛ از خوردن موز با دو انجیر و دو انبه خودداری کنید.

در روز دوم ، هویج ، کاهو کلم، اسکواش سبزیجاتی مانند خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (بدون روغن استفاده می شود)
در روز سوم ، هندوانه ، زنبور عسل ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. حداکثر تا 5 عدد خرما قابل استفاده است.

به یاد داشته باشید ، هر زمان که در این سه روز احساس گرسنگی کردید ، می توانید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. آب میوه های طبیعی یا تازه نیز بدون افزودنی مجاز است.

اسموتی ها طعم های مختلفی دارند. میوه های مختلف را با هم ترکیب کنید. با افزودن تنوع به رژیم غذایی خود می توانید طعم های جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد. می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این برنامه غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید در مدت 15 روز از مزایای این برنامه بهره مند شوید. 15 روز برای تنظیم خواب ؛ بدن و پوست را برای آرامش و پاکسازی تمیز می کند. کاهش وزن متناسب کافی است.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود. اگر به مدت 40 روز به خوردن این غذا ادامه دهید ، عادات سالمی در این رژیم خواهید داشت ، مانند نوشیدن آب و بسیاری از میوه ها.

اگر به مدت 40 روز به خوردن این غذا ادامه دهید ، در بیش از 15 روز وزن زیادی از دست خواهید داد. اما به خاطر داشته باشید که مصرف طولانی مدت این غذا باید زیر نظر پزشک باشد. ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شود.

خوردن میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید برای کاهش وزن میوه بخورید ، باید این کار را برای مدت کوتاهی انجام دهید. در چند روز اول ، این غذا بدن را تمیز و شاداب می کند.

بین 3 تا 7 روز در بهترین شکل و به همان دلایلی که ذکر کردیم ، مصرف طولانی مدت این غذا می تواند بسیار خطرناک باشد.

فواید خوردن میوه

میوه ها منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند.

میوه ها سرشار از قند هستند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین کنند. فیبر موجود در میوه ها کلسترول خون را کاهش می دهد ، یبوست را برطرف کرده و عملکرد روده را بهبود می بخشد. میوه ها ، به ویژه پرتقال ، حاوی ویتامین C هستند که سلامت لثه را تقویت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند به حفظ فشار خون بالا و جلوگیری از نوسانات کمک کند. همانطور که ممکن است بخوانید ، غذا فواید زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. بخشهای بعدی مضرات این رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهد.

مضرات خوردن سبزیجات

مضرات خوردن سبزیجات

این رژیم حاوی بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل عدم مصرف ، بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز محدود شده و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

تحقیقات نشان داده است که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی را برای بدن ایجاد کند و حتی اثرات خوردن میوه را برای کاهش وزن کاهش دهد. مثلا، این رژیم دارای کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 است. ممنوعیت شیر ​​و ماهی باعث ضعیف شدن استخوان های بدن می شود.

از سوی دیگر ، عدم مصرف گوشت قرمز می تواند منجر به کم خونی فقر آهن شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما جذب سنگ آهن در گیاهان دشوار است ، اما جذب آهن از گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان آسان تر است.

پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که بدن را تنها با خوردن میوه پشتیبانی نمی کند. میوه ها مقدار کمی پروتئین ندارند و برای بدن مناسب نیستند. نیاز به پروتئین

علاوه بر این ، مصرف این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد. اما به تدریج ، به ویژه با قطع مصرف غذا ، سطح بالای قند در بسیاری از میوه ها و پرخوری می تواند منجر به چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت کاملاً نامناسب است و می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد. سطوح بالای این قند می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

عواقب خوردن میوه

عواقب خوردن میوه

خوردن میوه هر روز یک نیاز اساسی بدن است ، اما می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی توصیه می شود از هر رژیم غذایی و تغذیه ای استفاده کنید که از یک غذای دیگر متفاوت است.

کمبود این مواد مغذی از یک ماده مغذی می تواند منجر به مشکلات و ناهنجاری هایی در عملکرد سیستم بدن شود.

بدن ما به مواد مغذی زیادی احتیاج دارد. بنابراین ، رعایت این رژیم مطمئناً عواقبی نخواهد داشت. در صورت تمایل به خرید این غذا حتما با پزشک خود مشورت کنید. غذایی که انتخاب می کنید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز برای انجام وظایف مهم برای بدن است.

اگر تصمیم دارید فقط میوه و سبزی بخورید ، این غذا مفید است و عوارض جانبی ذکر شده در بالا را ندارد ، اما مزایای این غذا و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم این غذا بسیار دوست داشتنی و فریبنده است ، اما خوردن رژیم غذایی میوه ای می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا محدود به خوردن میوه و منابع بسیار کمی است. آره، ناگفته نماند که این رژیم همه مزایای فوق را دارد. ما همچنین فهرستی از این برنامه های غذایی تهیه کردیم و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید