رژیم غذایی شکارچی

آیا می خواهید مانند یک غارنشین غذا بخورید یا یک غارنشین؟ آیا می خواهید قوی تر، تندرست تر، سریع تر و سالم تر از همیشه باشید؟

رژیم پالئو که رژیم غارنشین یا رژیم شکارچی گردآورنده نیز نامیده می شود، یک برنامه غذایی است که تلاش می کند آنچه را که انسان ها در طول میلیون ها سال تکامل می خورده اند تقلید کند.

رژیم غذایی شکارچی گردآورنده چه تفاوتی با سایر رژیم ها دارد؟

اصل اصلی رژیم غذایی شکارچی، حذف چیزهایی است که بدن ما برای هضم آنها کد ژنتیکی ندارد. DNA شما تنها ۰.۰۰۵ درصد از غارنشینان بیش از ۲ میلیون سال را تغییر داده است. به عبارت ساده، بدن شما طوری طراحی شده است که آنچه را که غارنشینان می خورند بخورد. این برای پذیرش آخرین نوآوری های آزمایشگاهی توسط برخی غول های انتفاعی طراحی نشده بود.

اگر نتوانی آن را از درخت یا بوته یا از زمین بگیری و اگر با نیزه نتوانی بگیری. شما نباید آن را در بدن خود قرار دهید.

۱. بدون قرص

اولین اصل رژیم پارینه سنگی این است که تمام غلات و کربوهیدرات های نشاسته ای را از وعده های غذایی خود حذف کنید. این شامل همه انواع نان (بله، حتی گندم کامل)، برنج، ذرت، جو و حتی سیب زمینی سفید می شود.

این ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد، اما زمانی آسان تر می شود که بدانید بدن ما برای بیش از دو میلیون سال با خوردن غذاهای خام سازگار شده است، در حالی که ما فقط نزدیک به ۱۰۰۰۰ سال است که کشاورزی می کنیم. بدن ما از نظر فیزیکی برای خوردن محصولات فرآوری کشاورزی مناسب نیست.

اگر هدف شما کاهش وزن است، باید کربوهیدرات هایی مانند نان را بدون توجه به رژیم غذایی خود حذف کنید. وقتی کربوهیدرات می خورید، در بدن شما به گلوکز (قند) تبدیل می شود. بخش کوچکی از این گلوکز سپس به گلیکوژن تبدیل می شود که به عنوان سوخت برای عضلات ذخیره می شود، اما بقیه آن گلوکز به عنوان چربی بدن ذخیره می شود. برای کاهش چربی بدن، باید کربوهیدرات ها را از بین ببرید.

از آنجایی که رژیم پالئو نان را به دلایل فیزیولوژیکی محدود می کند، در واقع به عنوان یک رژیم غذایی عالی برای کاهش سریع چربی طراحی شده است.

۲. بدون قند اضافه شده

قانون دوم سبک زندگی پارینه سنگی این است که شما باید هرگونه قند اضافه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این شامل مواردی مانند شکر سفره، شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS)، عسل فرآوری شده و شیرین کننده های مصنوعی شیمیایی است.

رژیم پالئو یک رژیم غذایی عالی برای دیابتی ها و دیابتی ها به دلیل مقدار محدود قند است. با قند کمتر، بدن شما انسولین کمتری را در جریان خون آزاد می کند و مقاومت شما نسبت به انسولین کمتر می شود (دیابت).

۳. بدون لبنیات

بسیاری از افرادی که از رژیم پارینه سنگی پیروی می کنند، مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود حذف کرده یا به شدت محدود می کنند. ممکن است قبلاً بدانید که محصولات لبنی برای بسیاری از افراد به سختی هضم و جذب می شوند – آیا تا به حال در مورد عدم تحمل لاکتوز شنیده اید؟ حساسیت به شیر؟

فلسفه رژیم غذایی پارینه سنگی حکم می کند که شیوع این بیماری ها به این دلیل است که بدن انسان برای نگهداری درست محصولات لبنی مجهز نیست. از این گذشته ، برای گوساله ها در نظر گرفته شده بود – نه انسان ها.

۴. بدون حبوبات

خانواده حبوبات شامل لوبیا، محصولات سویا، بادام زمینی، نخود، عدس و غیره است. به بیان دقیق، غارنشینان حبوبات زیادی را به دلیل مراحل شدیدی که باید برای هضم مناسب آماده شوند، نخوردند. حبوبات (و غلات) حاوی مقادیر زیادی لکتین هستند. آنزیم های گوارشی بدن شما فقط نیمی از کار را در تجزیه لکتین ها انجام می دهند.

لکتین ها یک ماده ضد مغذی هستند و می توانند باعث سندرم روده نشتی شوند. هنگامی که لکتین ها به اندازه کافی در روده شما آشفتگی ایجاد می کنند، دیواره روده ممکن است شکسته شود و باعث نشت محتویات روده شما به جریان خون شود. شناخته شده است که این امر باعث بیماری هایی مانند آرتریت، سندرم روده تحریک پذیر، سندرم خستگی مزمن، کولیت و بیماری کرون می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر