You are currently viewing رژیم سلیاک گلوتن و چاقی را بشناسید

رژیم سلیاک گلوتن و چاقی را بشناسید


با پیشرفت علم پزشکی مدرن ، می توان بیماری هایی را که گاهی باعث اختلالات گوارشی و علل آلرژی می شوند ، شناسایی و از آنها جلوگیری کرد. شاید درباره بیماری سلیاک و رژیم غذایی بدون گلوتن شنیده باشید. در واقع ، بیماری سلیاک برخی افراد را گیج و گیج می کند. مقاله زیر نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی برای کمک به کاهش وزن افراد در نظر گرفته نشده است ، بلکه از هرگونه بیماری مرتبط با جذب مواد مغذی ضروری توسط بدن جلوگیری می کند.

اگر بعد از خوردن برخی آجیل ها و دانه ها دچار درد و سوء هاضمه شدید ، ممکن است به غذاهای غنی از گلوتن در روده حساسیت داشته باشید و قطعاً به رژیم غذایی بدون گلوتن نیاز دارید. در زیر اطلاعات مفیدی در مورد علائم بیماری سلیاک و رژیم غذایی بدون گلوتن که برای بهبود سلامت شما ضروری است ، خواهید یافت.

بیماری سلیاک و علائم آن

بیماری سلیاک مسری یا قابل درمان است. این یک بیماری لاعلاج نیست. منشاء بیماری معمولاً ارثی است و در طول زندگی فرد آلوده همراه است. اما بهتر است بدانید که برای درمان این مشکل نیازی به داروهای قوی ندارید. افراد مبتلا به این بیماری باید از رژیم غذایی سلیاک پیروی کنند. این به معنی پرهیز از غذاهای غنی از گلوتن است. اما علائم بیماری سلیاک چیست؟ طبق گزارش موسسه ملی بهداشت جهانی (PubMed Central) ، واکنش خود ایمنی در فرد مبتلا به بیماری سلیاک می تواند هنگام خوردن گلوتن به روده های بدن آسیب برساند. در نتیجه ، روده ها قادر نیستند مواد مغذی نان و غلات را به درستی جذب کنند ، که منجر به اسهال و یبوست می شود. این می تواند علائمی مانند کاهش وزن و سوء تغذیه ایجاد کند.

تنها راه پیشگیری از بیماری سلیاک رعایت رژیم بدون گلوتن است. این رژیم غذایی برای جلوگیری از آسیب روده ، مصرف غذاهای غنی از گلوتن را در بیماری سلیاک کنترل می کند.

گلوتن چیست؟

نام گلوتن از کلمه لاتین “چسب” گرفته شده است و وقتی با آب مخلوط می شود ، آرد چسبناک می شود. این ماده چسب مانند به نان هنگام پخت حجم می دهد. بافت ترد و ترد می دهد و در عین حال طعم رضایت بخشی ایجاد می کند.
متأسفانه بسیاری از افراد پس از خوردن غذاهای غنی از گلوتن احساس ناراحتی می کنند. این بیماری سلیاک نامیده می شود. گلوتن در گندم ، جو و جو دوسر یافت می شود. این یک پروتئین است که در غلات طبیعی مانند جو و غلات و سایر غلات یافت می شود. برخی از افراد نسبت به بلغور جو دوسر تحمل ندارند زیرا حاوی پروتئینی به نام آوینین است.

گلوتن و چاقی

غذاهای فاقد گلوتن

غذاهای فاقد گلوتن شامل غذاهای بدون گلوتن یا بدون گلوتن می شوند. گندم آرد گندم گندم گندم گندم جو و سورگوم. نمی تواند گوشت ، ماهی، میوه ها و سبزیجات؛ برنج سعی کنید فقط شیرین کننده های طبیعی مانند سیب زمینی و عدس بخورید. می توانید از غذاهای فرآوری شده بدون گلوتن مانند غذاها و غذاهای آماده استفاده کنید. با این حال ، برخی از غذاها از گندم تهیه می شوند و می توانند گیج کننده باشند. اما آخرین ماده فاقد گلوتن است. بنابراین بر روی گزینه بدون گلوتن در بسته بندی مواد غذایی تمرکز کنید.

به طور کلی ، طبق اعلام موسسه ملی بهداشت ، غذاهایی که باید بخورید عبارتند از:

  • پروتئین حیوانیگوشت گاو جوجه، محصولات لبنی تخم مرغ، بازی ها گوشت بره گوشت خوک غذاهای دریایی و بوقلمون
  • چربی ها و روغن هاپاسخ: آووکادو روغن نارگیل . روغن ها و چربی ها و روغن ها
  • میوه ها و سبزیجاتتازه یخ زده به هر شکل ، از جمله قوطی
  • غلات بدون گلوتن: گندم سیاه؛ ذرت နှန် စား ပြောင်း، کوینو برنج برنج قهوه ای
  • سبزیجات و ادویه جات ترشی جاتهمه سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند و می توان آنها را آزادانه میل کرد.
  • لوبیالوبیا، لوبیا، لوبیا، بادام زمینی لوبیا و سویا
  • آجیل و دانه هابادام ها s ws၊ ပိုက် ဆန်، گردوی آمریکایی؛ همه انواع ، از جمله آجیل کاج و گیلاس
  • همچنین دسته بندی محصولات خاصی وجود دارد نان فاقد گلوتن چیست؟

فاقد گلوتن چیست؟

هنگام خرید غذا ، برچسب ها و مواد تشکیل دهنده آنها را بخوانید و غذاهای بدون گلوتن بخورید. برنامه جدیدی به نام برنامه جستجوی غذای بدون گلوتن در حال حاضر در دسترس است که به شما امکان می دهد مواد بدون گلوتن در غذاها را شناسایی کنید. آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید

غذاهای فاقد گلوتن

جالب است بدانید غلات فاقد گلوتن ، غذاهایی مانند نان و گندم در سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم یافت می شود.

نان بدون گلوتن

اگر می خواهید رژیم سلیاک یا بدون گلوتن داشته باشید ، از تمام نان های حاوی گندم اجتناب کنید. در عوض ، آرد برنج ، گندم سیاه ذرت နှန် စား ပြောင်း، جو دوسر (دارای برچسب فاقد گلوتن) ؛ کاساوا و پودر ؛ پودر سیب زمینی نشاسته ذرت؛ پودر لوبیا پودر سویا غذا / پودر بادام ؛ پودر نارگیل بخورید.

نوشابه های گازدار بدون گلوتن

توجه داشته باشید که برخی نوشابه ها حاوی گلوتن هستند. بنابراین مراقب انتخاب خود باشید. نوشیدنی های بدون گلوتن حاوی مایعات طبیعی ، آب میوه های خوشمزه ؛ حاوی نوشابه و آب میوه های گازدار است.

تشخیص بیماری سلیاک

برخی افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیستند اما به گلوتن حساسیت نشان می دهند. علاوه بر حساسیت به گلوتن ، برخی افراد چاق هستند. با این حال ، ارتباط بین گلوتن و چاقی ممکن است به دلیل سوء هاضمه به دلیل حساسیت به گلوتن یا یبوست باشد.

آنها می توانند برای چند هفته از نظر بیماری سلیاک مورد آزمایش قرار گیرند تا ببینند آیا علائم آنها کاهش می یابد یا خیر. اما حتماً از پزشک یا متخصص تغذیه کمک بگیرید. چند هفته پس از بیماری سلیاک ، می توانید غذاهای غنی از گلوتن را دوباره به رژیم غذایی خود وارد کرده و علائم آن را آزمایش کنید. اگر رژیم غذایی بدون گلوتن علائم شما را بهبود ندهد ، موارد دیگر می توانند مشکلات گوارشی شما را ایجاد کنند.

آیا گلوتن با چاقی ارتباط دارد؟

همانطور که گفته شد ، گلوتن به تنهایی مستقیماً باعث چاقی نمی شود. اما در افراد مبتلا به بیماری سلیاک ، رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند. هنگام شروع رژیم بدون گلوتن ، کاهش وزن کاملاً طبیعی است. این به این دلیل است که فرد مبتلا به بیماری سلیاک کالری اضافی را از رژیم غذایی بدون گلوتن جذب می کند و رژیم بدون گلوتن این کالری های غیر ضروری را از بین می برد. این به این دلیل است که غذاهای فاقد گلوتن شامل میوه ها و سبزیجات هستند. این به این دلیل است که جایگزین سبزیجات و پروتئین های بدون چربی می شود.

اما اگر قصد دارید از این رژیم پیروی کنید ، بهتر است از کیک ، شیرینی و شیرینی خودداری کنید. مهم است که از غذاهای فرآوری شده “بدون گلوتن” مانند کیک و پرکننده اجتناب کنید. این می تواند کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کند. بنابراین ، میوه ها ، بهتر است روی غذاهای خام مانند سبزیجات و گوشت بدون چربی تمرکز کنید.

فواید غذاهای فاقد گلوتن برای سلامتی

  • علائم گوارشی را برطرف می کند
  • التهاب مزمن را در افراد مبتلا به بیماری سلیاک کاهش می دهد
  • انرژی بدن را افزایش می دهد
  • به کاهش وزن کمک می کند
  • میزان زاد و ولد را افزایش می دهد
  • خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد

صبحانه بدون گلوتن

در پایان این مقاله به عنوان مثال به شما صبحانه بدون گلوتن پیشنهاد می کنم.

طرز تهیه پودینگ دانه چیا برای صبحانه: 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) ؛ شبانه با یک فنجان ماست رنده شده (240 میلی لیتر) و 1/2 قاشق چایخوری ماست در یک کاسه با عصاره وانیل میل کنید. صبحانه بدون گلوتن آماده دارید. خوش بگذره

دیدگاهتان را بنویسید