You are currently viewing رژیم اتکینز چیست؟  هر آنچه که باید در مورد رژیم دکتر اتکینز بدانید

رژیم اتکینز چیست؟ هر آنچه که باید در مورد رژیم دکتر اتکینز بدانید


رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که به طور کلی برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. در 12 سال گذشته ، نیازی به شمارش کالری نبوده است. مانند رژیم اتکینز ، 20 رژیم غذایی کم کربوهیدرات تأثیر زیادی بر کاهش وزن و سلامت جسمانی دارند.

رژیم اتکینز چیست؟

یک پزشک به نام رژیم اتکینز گفت: “دکتر رابرت سی. طراحی شده توسط اتکینز کتاب دولت اتکینز 1972 او پرفروش ترین کتاب امسال شد. از آن زمان به بعد رژیم دکتر اتکینز شهرت جهانی پیدا کرد و کتابهای زیادی در مورد آن منتشر شد.

رژیم دکتر اتکینز بر غذاهای ناسالم مانند رژیم های اشباع و پرچرب تمرکز دارد. اما امروزه بر اساس تحقیقات جدید ، چربی های اشباع شده بی خطر هستند.

تحقیقات زیادی در مورد رژیم اتکینز انجام شده است که با افزایش وزن و کاهش قند خون ارتباط دارد. تری گلیسیرید ؛ HDL خوب در مقایسه با رژیم های کلسترول و کم چرب به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

تحقیقات نشان داده است که رژیم های پرچرب کلسترول LDL را افزایش نمی دهند. آره، برخی از افراد دارای سطح بالایی از کلسترول بد هستند.

تاثیر رژیم کم کربوهیدرات کاهش میزان کربوهیدرات و پروتئین در رژیم غذایی است. به عبارت دیگر ، شما چند کالری بیشتر می سوزانید بدون اینکه به آن فکر کنید.

رژیم اتکینز چهار مرحله دارد

رژیم اتکینز چیست؟

  • مرحله 1 (مقدمه)به مدت دو هفته کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز بخورید. از رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین بالا و سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده کنید. این یک ضربه عالی برای شروع است.
  • مرحله 2 (تراز)آجیل و دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سبزیجات و میوه های کم کربوهیدرات را به آرامی اضافه کنید.
  • مرحله 3 (آشتی)با نزدیک شدن به وزن ایده آل مقدار کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. کاهش وزن کند
  • مرحله 4 (تثبیت وزن)در این مرحله می توانید بدون افزایش وزن کربوهیدرات سالم بخورید.

آره، این مراحل کمی پیچیده و غیر ضروری است. به طور کلی ، تا زمانی که رژیم زیر را رعایت کنید ، باید وزن منظم خود را کاهش داده یا حفظ کنید.

برخی افراد از ابتدا سبزیجات و میوه ها را بدون رعایت هیچ اقدامی به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. این روش می تواند بسیار مثر باشد.

دیگران همیشه می خواهند در وهله اول باشند. این روش رژیم “کربوهیدرات بسیار کم” نامیده می شود.رژیم کتوژنیکوی گفت:

غذاهایی که نباید بخورید

رژیم دکتر اتکینز

در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید در رژیم اتکینز از آنها اجتناب کنید.

  • نان قندی آب میوه ها آب میوه ها کیک شکلات بستنی
  • محصول: گندم . جو برنج
  • روغن سبزیجات: روغن ذرت روغن سویا روغن دانه کتان ؛ روغن کانولا و سایر روغن ها
  • چربی ترانس: این ماده معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود و در فهرست مطالب به عنوان “هیدروژنه” ذکر شده است.
  • رژیم ها و میان وعده های کم چرب این غذاها معمولاً سرشار از قند هستند.
  • دارای کربوهیدرات بالا هویج، چغندر و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است).
  • میوه های سرشار از کلسیم موز، سیب، نارنجی، گلابی، انگور (فقط در مرحله اول ممنوع است)
  • کاسیا سیب زمینیها سیب زمینی (فقط در مرحله اول ممنوع است)
  • لوبیا: لوبیا، لوبیا، لوبیا، لوبیا و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است)

غذاهایی که باید بخورید

عوارض جانبی رژیم اتکینز

در رژیم اتکینز ، رژیم غذایی سالم شما باید بر اساس این غذاهای اساسی باشد.

  • گوشت: گوشت گاو قسمت های گوشت خوک و مرغ
  • ماهی و غذای دریایی: سلیمان ماهی، ماهی، سفید ساردین و غیره.
  • تخم مرغ: تخم مرغ های سالم شامل تخم مرغ های امگا 3 جامد یا داخلی هستند.
  • سبزیجات کم کربوهیدرات کلم، اسفناج ، کلم بروکلی ، က ညွတ်، سبزیجات و چیزهای دیگر
  • محصولات لبنی چرب کره پنیر کرم رنگ ماست پرچرب
  • آجیل و دانه ها بادام ها؛ သစ် ကြား သီး، تخمه آفتابگردان و غیره.
  • چربی های مفید روغن زیتون خام؛ روغن نارگیل آووکادو و روغن آووکادو.

شما بسته به رژیم غذایی خود از منابع سالم پروتئین و چربی با سبزیجات و آجیل وزن کم خواهید کرد.

نوشیدنی بدون الکل

در اینجا برخی از نوشابه هایی که می توانید در رژیم دکتر اتکینز بنوشید آورده شده است.

  • اب: آب همیشه باید اصلی ترین آب آشامیدنی شما باشد.
  • قهوه: طبق بسیاری از مطالعات ، قهوه یک نوشیدنی سالم است که سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • چای سبز: این یک نوشیدنی بسیار سالم است.

غذاهایی بخورید که مجاز به خوردن آنها هستید

رژیم اتکینز و کاهش وزن

رژیم اتکینز غذاهای خوشمزه زیادی برای خوردن دارد. بیکن، نان اگر فکر می کنید این غذاها مانند سایر غذاها مانند پنیر و شکلات تلخ کالری بالایی دارند ، چاق هستید.

با این حال ، در رژیم کم کربوهیدرات ، بدن شما از چربی به عنوان منبع انرژی برای کاهش اشتها و کاهش خطر چاقی و افزایش وزن استفاده می کند.

پس از اتمام اولین مرحله ، می توانید کربوهیدراتهای سالم را به تدریج اضافه کنید

برخلاف تصور بسیاری از مردم. دولت اتکینز نسبتاً انعطاف پذیر است. اولین مصرف کربوهیدرات شما باید حداقل 14 روز باشد.

دو هفته بعد آیا سبزیجات می خورید؟ میوه ها به آرامی سبزیجات با کربوهیدرات بالا و غلات سالم مانند جو دوسر و برنج را اضافه کنید.

با این حال ، شما باید در طول زندگی خود اعتدال را بخورید. حتی اگر وزن ایده آل خود را دارید

اگر شروع به خوردن همان غذاهایی کنید که قبل از خوردن می خوردید ، وزن از دست رفته را دوباره به دست خواهید آورد. این امر نه تنها در مورد رژیم اتکینز بلکه در سایر غذاها نیز صدق می کند.

آیا گیاهخواران می توانند رژیم اتکینز را رعایت کنند؟

ورزشگاه لاگری اتکینز

گیاهخواران و حتی سبزیجات به احتمال زیاد رژیم اتکینز را دریافت می کنند. اما روند سخت تر شده است.

برای دریافت پروتئین ، می توانید غذاهای پروتئینی حاوی سویا و همچنین آجیل و انواع آجیل بخورید. روغن نارگیل و روغن زیتون نیز منابع عالی روغن های گیاهی سالم هستند.

رژیم لاکتو-اوو-گیاه خواران (رژیم های گیاهی مانند تخم مرغ و حیوانات شیری) شامل رژیم دکتر اتکینز است. پنیر کره می توانید از خامه و سایر شیرهای پرچرب استفاده کنید.

نمونه رژیم اتکینز در 14 روز اول

نمونه رژیم اتکینز به مدت 14 روز

این نمونه ای از رژیم اتکینز در 14 روز اول است. این برنامه غذایی برای “مرحله اول غذا” ایده آل است. در مرحله بعدی رژیم اتکینز ، باید سبزیجات و میوه های دارای کربوهیدرات بالا را در این برنامه قرار دهید.

شنبه

  • صبحانه سبزیجات و نصف آن را در روغن زیتون سرخ کنید
  • ناهار سالاد مرغ ، روغن زیتون و یک مشت آجیل را امتحان کنید
  • شام گوشت یا مرغ با سبزیجات

یکشنبه

  • صبحانه تخم مرغ و بیکن
  • ناهار باقی مانده مرغ و سبزیجات از دیشب
  • شام چیزبرگر بدون نان با سبزیجات و کره

دوشنبه

  • صبحانه املت سبزیجات را در کره سرخ کنید
  • ناهار سالاد میگو و روغن زیتون
  • شام گوشت چرخ کرده را با سبزیجات سرخ کنید

سهشنبه

  • صبحانه نیمی از سبزیجات را در روغن نارگیل سرخ کنید
  • ناهار گوشت و سبزیجات قبل از شب چرخ شده است
  • شام ماهی و کره و سبزیجات

چهار شنبه

  • صبحانه تخم مرغ و سوسیس
  • ناهار یک مشت آجیل و سالاد مرغ برای طعم دادن
  • شام گوشت کبابی با سبزیجات

س

  • صبحانه املت سبزیجات در کره
  • ناهار بقیه کباب دیشب
  • شام مرغ و سبزیجات سرو می شود

جمعه

  • صبحانه سوسیس تخم مرغ
  • ناهار باقی مانده مرغ و سبزیجات از دیشب
  • شام بال مرغ را با سس سالسا و سبزیجات گریل کنید

اطمینان حاصل کنید که انواع سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

میان وعده های سالم کربوهیدرات کمی دارند

رژیم لاغری اتکینز

در رژیم اتکینز ، اکثر مردم اشتها دارند و نمی توانند بیش از دو تا سه بار در روز غذا بخورند. اما اگر بین وعده های غذایی گرسنه هستید ، می توانید رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم قند بالا داشته باشید.

  • تخم مرغ را بجوشانید
  • چند تکه پنیر
  • کمی سوسیس
  • یک مشت آجیل
  • ماست رنده شده
  • نان تازه و توت فرنگی
  • میوه (بعد از مرحله اول)
  • هویج (چند مرحله اول)

نحوه خوردن رژیم اتکینز در خانه

کتاب اتکینز

در حقیقت ، رفتن به رستوران برای کسانی که رژیم اتکینز را رعایت می کنند بسیار آسان است.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده و برنج ، سبزیجات اضافی سفارش دهید.
  2. ماهی، گوشت یا مرغ بریان کنید.
  3. روغن زیتون سالم از کره یا سس همراه غذا استفاده کنید.

یک لیست خرید ساده برای غذاهای اتکینز

رژیم اتکینز

خرید از فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های بزرگ یک انتخاب خوب است ، زیرا هر غذایی که به دنبال آن هستید معمولاً در آنجا یافت می شود. غذاهای ارگانیک لزوما ضروری نیستند. اما تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد از غذاهای فرآوری شده و غیر ارگانیک خودداری کنید.

  • گوشت: گوشت ، جوجه دنده بیکن
  • ماهی: سلیمان ماهی، سفید
  • میگو.
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی ماست یونانی نان کره پنیر
  • سبزیجات: اسفناج ، کیلان کلم سفید گوجه فرنگی، کلم بروکلی ، گل کلم، پیاز، .
  • آجیل بادام ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو.
  • میوه ها: سیب، گلابی، نارنجی، توت فرنگی
  • آووکادو
  • روغن نارگیل خوراکی.
  • روغن زیتون و زیتون بکر
  • شکلات تلخ.
  • ادویه ها نمک دریا فلفل، . چوب دارچین سیر، Cilantro

غذاهای ناسالم مانند بستنی ، نوشیدنی بدون الکل غلات صبحانه نان آب میوه ها ؛ قند غذاهای ناسالم مانند قند و آرد را در یخچال و فریزر خود قرار دهید.

رژیم اتکینز یک راه حل موثر برای کاهش وزن است و از آن پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید