You are currently viewing روغن Mct ؛  MCT چیست؟

روغن Mct ؛ MCT چیست؟


MCT نوعی چربی اشباع شده است که بر طول مولکولهای کربن آن تأکید می کند تا جذب بدن را آسانتر کرده و طول زنجیره کربن را همانطور که از نامش پیداست ، افزایش دهد.

چربی ها بر اساس میزان کربن موجود در زنجیره طبقه بندی می شوند. روغنهای دارای کربوهیدرات بالا بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکولهای خود و بین 6 تا 12 کربن در MCT دارند.

تغذیه کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

فرآیند هضم با برش زنجیره های کربنی مولکول های چربی تکمیل می شود. هرچه طول عمر این مولکول های چربی بیشتر باشد ، بهتر است. روند هضم برای بدن دشوارتر می شود. در نتیجه ، MCT ها دارای زنجیره های کربنی کوتاهی هستند که آنها را به زبان ساده قابل هضم می کند یا هضم آنها برای بدن بسیار آسان است و به راحتی می توانند به بسته های انرژی در بدن تبدیل شوند.

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

خواص درمانی روغن MCT

لوازم آرایشی:
مرطوب کننده ؛ جوانسازی ؛ تقویت ؛ حفاظت؛ تمیز کردن

دارویی
ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، تنظیم کننده ، کمک کننده به هضم ، کاهش وزن

مزایای چربی MCT در رژیم کتو

1. این مکمل می تواند به طرق مختلف به کاهش وزن شما کمک کند.

روغن MCT دو هورمون (پپتید YY و لپتین) آزاد می کند
این می تواند حتی بهتر از روغن نارگیل باشد که می تواند خسته کننده باشد. بر اساس یک مطالعه ، افرادی که دو قاشق غذاخوری روغن MCT را به عنوان بخشی از صبحانه خود می خوردند ، بیشتر از کسانی که روغن نارگیل می خوردند ، ناهار می خوردند.
یک مطالعه مشابه نشان داد که کاهش سطح چربی های MCT و تری گلیسیرید و گلوکز.
علاوه بر این ، مصرف روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و دور کمر را کاهش می دهد. محققان حتی گزارش داده اند که ممکن است به جلوگیری از چاقی کمک کند.

تغذیه کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

2. منبع تولید آنی انرژی است.

چربی MCT یک سوخت بسیار خوب نامیده می شود زیرا MCT های بیشتری نسبت به گلیسیریدهای کلسیم زنجیره ای (LCTs) در حلقه های چربی شما جذب می کند.
MCT ها مستقیماً از روده به کبد منتقل می شوند و مانند سایر چربی های زنجیره ای نیازی به صفرا ندارند.
چربی به عنوان سوخت یا چربی بدن در کبد ذخیره می شود.
MCT ها را می توان به راحتی در سلول های خود بدون تقسیم تقسیم کرد ، بنابراین می توان از آنها به عنوان منبع انرژی فوری استفاده کرد.

3. در ورزشکاران اسید لاکتیک را کاهش داده و چربی سوزی را تشدید می کند.

افزایش سطح لاکتات در حین ورزش می تواند منجر به عملکرد غیر اخلاقی ورزشی شود.
جالب اینجاست که MCTs می تواند به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که مصرف چربی MCT قبل از ورزش می تواند به جای کربوهیدرات ، انرژی را سوزاند.
در حالی که MCT ها می توانند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهند ، نتایج متقابل برای آزمایش اینکه آیا روغن MCT می تواند به شما در ورزش بهتر کمک کند ، مخلوط شده است.

4. کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

بیماری قلبی یک مشکل فزاینده است.
برخی از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از: فشار خون بالا التهاب چاقی و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که چربی MCT از وزن و کاهش چربی حمایت می کند. به عبارت دیگر ، می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

5 قند خون و دیابت را کنترل می کند.

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 چاق یا دارای اضافه وزن هستند. دیابت را کنترل می کند. با این حال ، MCT ها ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهند.

همچنین تولید کننده کتون است.

کتون ها متابولیسم بدن را افزایش داده و چربی ها را می سوزانند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - روغن MCT چیست؟

چهار نوع اصلی MCT وجود دارد.

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

در هر چهار مورد ، فیبر کربن کوتاه است. هرچه میزان کربن کمتر باشد ، جذب آن برای بدن آسان تر است.

چقدر باید از MCT برای تولید کتوز استفاده کرد؟

ابتدا یک قاشق چای خوری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با مقدار کمتری شروع کنید ؛ بسته به احساسی که دارید میزان مصرف چربی خود را به تدریج افزایش دهید. اگر فکر می کنید پاسخ خوبی دارید ، یک قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید.

عوارض جانبی MCT چیست؟

مصرف بیش از حد چربی می تواند منجر به سوء هاضمه ، اسهال و یبوست شود. اسهال ؛ استفراغ عصبانیت تهوع و استفراغ چربی معمولاً به خوبی تحمل می شود. سعی کنید این چربی را با غذا بخورید تا از عوارض جانبی ناراحتی معده جلوگیری کنید. اگر باید با کمترین دوز شروع کنید ، آن را به تدریج افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید