You are currently viewing روزه داری مداوم یا غذای ناشتا چیست؟  چگونه کار می کند؟

روزه داری مداوم یا غذای ناشتا چیست؟ چگونه کار می کند؟


برنامه های روزه داری مداوم

قبل از خوردن غذا حتماً با متخصص تغذیه و متخصص تغذیه مشورت کنید.

مصرف روزانه غذا به شش تا هشت ساعت در روز محدود می شود. به عنوان مثال ، 16/8 ؛ هشت ساعت غذا خوردن و 16 ساعت ناشتا بودن.

روش دیگر که به روش 2: 5 معروف است ، خوردن منظم پنج روز در هفته است. در دو روز آینده ، خود را به 500 تا 600 کالری در هر وعده غذایی محدود کنید. مثلا، شما به طور منظم در هر روز غذا می خورید و فقط یک وعده غذایی در روز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه می خورید.

24 ساعت 36 دوره های ناشتا ، مانند 48 و 72 ساعت ، می تواند خطرناک باشد. روزه داری طولانی مدت بدون غذا بدن را تحریک می کند تا در پاسخ به گرسنگی چربی بیشتری ذخیره کند.

فواید روزه داری

مطالعات نشان می دهد که روزه داری باعث چربی سوزی خوب در بدن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، برخی از فواید روزه داری که امروزه هنوز هم بسیار گسترده است ، آورده شده است.

تفکر و حافظه. مطالعات نشان می دهد که روزه داری باعث تقویت حافظه فعال در حیوانات و بهبود حافظه دهانی در بزرگسالان می شود.

سلامت قلب روزه داری منظم فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد و سایر اندازه گیری های مربوط به قلب را بهبود می بخشد.

عملکرد فیزیکی. جوانانی که به مدت 16 ساعت غذا نخوردند با حفظ توده عضلانی چربی خود را از دست دادند. موشهایی که در روزهای دیگر تغذیه می شدند استقامت بهتری در دویدن نشان دادند.

دیابت و چاقی: در مطالعات حیوانی ، روزه داری مداوم می تواند از چاقی جلوگیری کند.

سلامت بافت: در حیوانات ، روزه می تواند به بافت ها در حین عمل جراحی آسیب برساند و نتایج را بهبود بخشد.

آیا روزه داری مداوم بی خطر است؟

برخی از افراد سعی می کنند وزن خود را کنترل کنند و برخی دیگر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند. این روش برای درمان بیماریهای مزمن مانند کلسترول بالا یا آرتروز استفاده می شود. اما روزه گرفتن همیشه برای همه مناسب نیست.

قبل از روزه گرفتن (یا هر غذای دیگر) اغلب باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. روزه داری مداوم برای افراد زیر مناسب نیست:

کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

مادران باردار یا شیرده

افراد مبتلا به دیابت و دیابت قندی

افرادی که سابقه سوء تغذیه دارند

توجه داشته باشید که روزه داری کوتاه مدت می تواند تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف بگذارد. اضطراب بعد از خوردن غذا. سردرد در صورت بروز حالت تهوع یا علائم دیگر ، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

برای دریافت فست فود با ما تماس بگیرید

مژده رحمانیان مشاور ویژه تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران است.

04133310081

www.armooni.ir

دیدگاهتان را بنویسید