You are currently viewing راهکارهای کاهش سریع وزن برای کاهش وزن

راهکارهای کاهش سریع وزن برای کاهش وزن


راهکارهای کاهش سریع وزن برای کاهش وزن

ما می دانیم که سلامتی امروزه یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم است. اما تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد به دلیل کاهش وزن فرم بدن خود را از دست می دهند. چاقی برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید که چاقی به همان سادگی برای کاهش وزن و استقامت است. چاقی نیز مشکل است. اگر به استراتژی های کاهش وزن سریع برای افراد لاغر علاقه دارید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

چگونه وزن کم کردید؟

بدن ما برای تامین یک کیلوگرم سوخت خود به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز ما را تامین می کند. وزن ما همیشه یکسان خواهد بود. اما اگر بیش از 30 کالری بخورید ، غذای اضافی به چربی تبدیل می شود. اگر وزن ما به ازای هر کیلوگرم کمتر از 30 کالری باشد ، بدن باید این کمبود را جبران کرده و وزن خود را کاهش دهد.

دلیل کاهش وزن را دریابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، اضافه وزن نیز می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شود. این می تواند باعث بیماری های مختلف مانند عفونت شود. علاوه بر این ، بیماری نازک دیرتر از دیگران از بین می رود. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. بیشتر کاهش وزن به دلیل سوء تغذیه است که درصد بسیار کمی است.

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب احساسات. افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب
  • بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. علل و علل کاهش وزن خود را تجزیه و تحلیل کرده و ابتدا به این مسائل بپردازید. با استراتژی های کاهش وزن سریع برای افراد لاغر آشنا شوید. افزایش وزن

رژیم غذایی سالم برای چاقی داشته باشید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست. شما می توانید با تغذیه مناسب موفق شوید. یکی از شایع ترین دلایل افزایش وزن ، کالری بالا است. مصرف زیاد غذاهای مغذی. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. به دلیل اضافه وزن نیازی نیست هیچ گونه عوارض جانبی و مشکلی را به بدن خود نشان دهید. بهتر است نیازهای بدن خود را از میان غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

خوردن رژیم غذایی پر قند و پرچرب برای کاهش وزن برای سلامتی فرد مضر است و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد. سلامت بدن را تضمین می کند. همچنین باعث سلامتی می شود. پروتئین بهترین ماده مغذی برای کاهش وزن است. گوشت قرمز جوجه ماهی، تخم مرغ، غذاهایی مانند لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

مقدار زیادی چربی سالم بخورید

اگرچه چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها اثرات یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب سطح کلسترول را پایین می آورند و عملکرد و سیری مغز را بهبود می بخشند ، اما خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ چربی حیوانی روغن نارگیل . کلزا بادام ها؛ گوشت های حاوی دانه کتان و روغن زیتون به افزایش سریع وزن کمک می کند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی نه تنها کالری بالایی دارد بلکه یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کلسیم است که باعث افزایش گلیکوژن عضلات می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. سیب زمینیها علاوه بر لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و بامبو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

کالری بالایی دارند. به دلیل محتوای چربی و کربوهیدرات بالا ، برخی از غذاها می توانند به شما در افزایش وزن دلخواه در مدت زمان کوتاه کمک کنند.

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری است. 5 گرم چربی حاوی 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران محبوب است زیرا خوردن آنها آسان است و کالری بیشتری دارند. توجه داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است. اما می توان آن را با شیر و نوشابه های مختلف مخلوط کرد.

گوشت های چرب

گوشت های چرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. گوشت قرمز چرب تر از مرغ و ماهی است و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران ها و پاها چاق تر از هر چیز دیگری هستند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری است. 15 گرم گوشت از آنجا که حاوی 40 گرم کربوهیدرات و فیبر است ، می تواند انتخاب مناسبی برای کاهش سریع وزن باشد. حبوبات شامل حبوبات پینتو است. لوبیاهای قرمز می توان آن را به راحتی پخته و با لوبیا سیاه میل کرد.

سبزیجات

افزودن سبزیجات به غذا بسیار مفید است و برای مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین سبزیجات تابستانی در جهان است. بجوشانید اشکال مختلف مانند نمک و چیپس می تواند به فرد کمک کند در مدت زمان کوتاهی چربی خود را از دست بدهد. سایر سبزیجات کم چرب شامل هویج ، نخود فرنگی و عدس است. خیار ، چغندر ؛ حاوی ذرت و کدو تنبل است.

شیر

یک لیوان شیر حاوی 150 پروتئین است. 8 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن مقداری میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات می تواند به کاهش سریع وزن شما کمک کند.

س

همه آجیل ها کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند. သစ် ကြား သီး، بادام زمینی انواع مختلفی از پسته وجود دارد. وزن یک فنجان بادام حدود 529 گرم است. 45 گرم چربی (معمولاً چربی اشباع نشده) ؛ حاوی 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. خوردن آجیل هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید