You are currently viewing راههای درمان فشار خون بالا

راههای درمان فشار خون بالا


ارسال شده در 18 سپتامبر 2021

فشار خون بالا

در این مقاله به بررسی تاثیر فشار خون بر بیماری های قلبی می پردازیم. شما علائم بیماری قلبی و راه های کاهش فشار خون خود را خواهید آموخت.

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که 4.56 میلیون نفر در سال 2015 در سراسر جهان فوت کرده اند و 15 میلیون نفر به دلیل بیماری های قلبی عروقی یا سکته مغزی بوده اند. بر اساس این آمار ، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. یکی از مهمترین و مهمترین علل ایجاد و پیشرفت بیماریهای قلبی عروقی و حمله قلبی و سکته مغزی ، فشار خون بالا نامیده می شود. در این مقاله از مجله اپل با ما همراه باشید. فشار خون بالا چیست و راههای درمان آن چیست؟

فشار خون بالا چگونه باعث بیماری های قلبی عروقی می شود؟

قلب انسان بطور متوسط ​​70 تا 75 ضربه در دقیقه می زند. 4500 بار در ساعت و بیش از 100000 بار در روز. با محاسبات ساده ، تا سن 50 سالگی ، ضربان قلب ما در حدود 1.8 تا 2 میلیارد است. یک عدد شگفت انگیز که نشان دهنده حجم بالای کار است که ماهیچه قلب می تواند تحمل کند. قلب معمولاً این کار را قبل از 50 سالگی انجام می دهد. پزشکان معتقدند قلب انسان یکی از مهمترین اعضای بدن است ، اما این امر از بروز مشکلات قلبی چشم پوشی می کند. در واقع قلب مستعد مشکلات است. وقتی خیلی دیر می شود ، متوجه مشکل می شویم.

همچنین بخوانید: روش صحیح اندازه گیری فشار خون به صورت دیجیتالی

بیماری های قلبی عروقی

همچنین بخوانید: ضربان قلب شما چقدر است؟ چگونه کار می کند؟

فشار خون بالا یکی از شایع ترین علل بیماری های قلبی است. عروق خونی کوچک ؛ کلیه ها؛ اثرات مخرب آن بر شبکیه و سایر اندام ها به تدریج از بین می رود. وظیفه اصلی قلب کار عضلات است ، از آنجا که خون را به مغز و سایر اندام ها می فرستد ، هر عاملی که با این عملکرد تداخل داشته باشد می تواند عملکرد قلب را افزایش دهد.
به بیان ساده ، فشار خون بالا ناشی از افزایش سیستم ایمنی بدن است. اما مقاومت عروقی چیست؟ به بیان ساده ، عروق را باریک کرده و نیاز به پمپاژ بیشتر قلب دارد. در نتیجه ، بیش از مقدار کافی خون به تمام اندام ها می رسد.
بنابراین ، در فشار خون بالا ، مقاومت عروق افزایش می یابد ، قلب ناگزیر فشار خون را افزایش می دهد و فشار خون اندازه گیری شده افزایش می یابد. فشار خون طبیعی (حداکثر) معمولاً در حدود 12 (سانتی متر) یا 120 (میلی متر جیوه) است. این فشار را در نظر بگیرید تا به 16 برسید. این چهار واحد (سانتی متر جیوه) باید فشار خون را بالا ببرند ، مقاومت شریانی را حداقل 30 درصد افزایش دهند و ضربان قلب و عملکرد آن را 30 درصد افزایش دهند.
اگر افزایش 30 درصدی ضربان قلب به ازای هر نفر در سال با ضربان قلب بالا را در نظر بگیریم ، قلب چقدر کار اضافی باید انجام دهد؟ ما متوجه خواهیم شد که چرا فشار خون بالا داریم. این یکی از مهمترین علل بیماری های قلبی عروقی است. فشار خون نه تنها عملکرد قلب را افزایش می دهد بلکه ساختار قلب را نیز در طولانی مدت تغییر می دهد. ماهیچه قلب نرمی و کشش طبیعی خود را از دست می دهد و به تدریج سفت می شود.
از این به بعد ، قلب برگشت ناپذیر می شود و نارسایی قلبی ایجاد می شود. این بدان معناست که فردی که دو سال است از آسیب بافت قلب خود رنج می برد و تحت فشار خون بالا تحت درمان قرار می گیرد ، هیچ آسیبی به عضله قلب او جبران نمی شود.

علائم بیماری قلبی

بیماریهای مختلف قلبی عروقی ممکن است علائم متفاوتی داشته باشند. علائم بیماری قلبی بر اساس نوع بیماری به شرح زیر است.

  • حمله قلبی: درد قفسه سینه یا حالت تهوع ؛ گردن یا کمر درد ؛ سوء هاضمه ؛ گرگرفتگی تهوع یا استفراغ ؛ خستگی مفرط. ناراحتی در قسمت بالای بدن
  • ضربان قلب نامنظم احساس می کنم سینه ام می لرزد
  • نارسایی قلبی تنگی نفس خستگی یا تورم پا

در صورت مشاهده علائم بیماری قلبی ، بهتر است بلافاصله به مرکز بهداشت مراجعه کنید.

با کاهش فشار خون ، خطر بیماری قلبی را کاهش دهید

خوشبختانه ، راه حل هایی وجود دارد که می تواند برای درمان یا جلوگیری از فشار خون بالا استفاده شود. در این قسمت به بررسی این پاسخ ها می پردازیم.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

چاقی یکی از علل اصلی فشار خون بالا و در نهایت بیماری های قلبی عروقی است. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به طور کلی ، هر کیلوگرم وزن بدن می تواند فشار خون را تا یک میلی متر جیوه کاهش دهد.
بزرگ بودن بیش از حد کمر علاوه بر وزن بدن ، خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد. زنان با دور کمر بیش از 89 سانتی متر و مردان با دور کمر 102 سانتی متر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

به طور منظم ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید

اگر فشار خون بالا دارید ، ورزش منظم حداقل 150 دقیقه در هفته می تواند فشار خون شما را بین 5 تا 8 میلی متر کاهش دهد. آره، ورزش منظم بسیار مهم است ؛ زیرا اگر ورزش را متوقف کنید ، فشار خون شما به جای اول باز می گردد.
از سوی دیگر ، رعایت رژیم غذایی سالم فشار خون را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. رژیم غذایی شما باید شامل غلات کامل ، حبوبات و غلات کامل باشد. میوه ها سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب را اضافه کنید. همچنین تا حد امکان چربی های اشباع و کلسترول بد را محدود کنید. این می تواند فشار خون شما را تا 11 میلی لیتر جیوه کاهش دهد.
مصرف زیاد سدیم نیز عاملی برای فشار خون بالا است. مصرف سدیم در چشم بسیاری از افراد پنهان است ، اما هضم مقدار کمی غذا می تواند فشار خون را بین 5 تا 6 میلی متر کاهش دهد. به طور کلی ، توصیه می شود کمتر از 2300 میلی گرم سدیم در روز و کمتر از 1500 میلی گرم در روز مصرف کنید.

الکل را محدود کرده و سیگار را ترک کنید

الکل می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر فشار خون شما داشته باشد. حتی یک لیوان معمولی الکل در روز می تواند فشار خون را کاهش دهد. با این حال ، پرخوری می تواند باعث فشار خون بالا شود ، در کنار سایر آثار روانی.
هر بار که سیگار می کشید ، فشار خون شما برای چند دقیقه افزایش می یابد. ترک سیگار می تواند به بازگشت فشار خون به حالت عادی کمک کند. خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و سلامت شما را بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید: سندرم قلب شکسته چیست؟ برنامه های تشخیص و درمان

بیماری قلبی

مراقب کافئین باشید

نقش کافئین در فشار خون بحث برانگیز است. این می تواند باعث فشار خون بالا در برخی از افراد بی فایده شود. بهتر است فشار خون را به مدت 30 دقیقه اندازه گیری کنید تا ببینید آیا کافئین شما افزایش می یابد یا خیر.

استرس خود را کاهش دهید

استرس مزمن یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است. استرس خود را شناسایی کرده و تا حد امکان استرس را از بین ببرید تا وضعیت آن بهبود یابد.

یک حرف آخر

فشار خون یکی از مهمترین عوامل در افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی است. فشار خون باعث افزایش خون رسانی به قلب از طریق اندام های آن می شود. این می تواند باعث آسیب قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود. ترک سیگار؛ تغذیه سالم؛ شما می توانید با ایجاد تغییراتی در زندگی خود مانند ورزش یا کاهش استرس ، خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهید.

دکتر فرزاد فهیم تاش

منابع

mayoclinic.org

cdc.gov

دیدگاهتان را بنویسید