دکتر انوشه متخصص تغذیه می گوید غذاهای آنتی اکسیدان و ضد سرطان


انتخاب و تهیه غذا بر اساس طعم و مزه است. اما یکی از ویژگی های بارز انتخاب غذا ، رنگ غذا است. فرایند علمی پخت با حرارت تأثیرات زیادی بر تغییر رنگ غذا و ایجاد رنگ دلخواه دارد. رنگهای مورد استفاده در غذا ممکن است منبعی طبیعی یا غیرمعمول داشته باشند.

رنگها سرشار از مواد مغذی هستند ، این به جذابیت و اشتها آورتر غذا کمک می کند بدون اینکه بر طعم شلاق و غذا تاثیر بگذارد. چاق و احتمالاً چاق ؛ استفاده از رنگ ها در تزئین غذا می تواند اشتها را افزایش داده و منجر به چاقی شود. برای کودکان لاغر و سوء تغذیه ، استفاده از رنگ ها و سفره های مناسب می تواند آنها را برای خوردن غذا ترغیب کند.

استفاده از زعفران طبیعی در غذا ؛ در یک کاسه ، میوه ها و سبزیجات را قرار دهید. استفاده از انواع سبزیجات در وسط میز در جذب غذا و سفره موثر است. در واقع یک بشقاب یا سفره را می توان با غذا تزئین کرد. معمولاً یک خانم خانه دار یا سرآشپز حرفه ای ، مانند یک هنرمند ، بیشتر این رنگ های زیبا را می سازد. رنگهای زیبایی که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود باعث ایجاد صفات خاصی در غذا می شود و خواص مشترکی در آنها ایجاد می کند. هر زمان که به رنگ های مختلف غذا نگاه می کنیم ، می توانیم آن ویژگی را به خاطر بسپاریم. آره، مواد مغذی موجود در هر یک از این غذاها ؛ علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، موارد زیر ذکر شده است.

سبز: سیب سبز ؛ انگور در میوه هایی مانند کیوی و سبزیجاتی مانند کنگر فرنگی ، کلم بروکلی ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و فلفل سبز ، لوتئین و ایندول دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و بینایی را بهبود می بخشند.

نارنجی و زرد – گلابی ؛ انگور انبه هلو ، آناناس، سیب زرد سیب و سبزیجات مانند سیب زمینی ، فلفل زرد ذرت و کدو تنبل ؛ در میوه هایی مانند کاروتنوئیدها ، بیوفلاونوئیدها و ویتامین ها ج اینها کارایی قلب را افزایش داده و بینایی را بهبود می بخشد. سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

رنگ بنفش رنگ بنفش رنگ بنفش سیب، شکل، انگور سبزیجاتی مانند بلوبری و کلم قرمز ، مانند گوجه فرنگی ، حاوی آنتوسیانین هستند. این عناصر حاوی رنگدانه های آبی و بنفش و خواص آنتی اکسیدانی هستند. حافظه را بهبود می بخشد ، سلامت دستگاه ادراری را افزایش می دهد و طعم را کاهش می دهد.

قرمز آلبالو؛ گیلاس؛ انار انگور قرمز ؛ توت فرنگی ، هندوانه و سبزیجات مانند چغندر ؛ پیاز قرمز فلفل قرمز میوه هایی مانند گوجه فرنگی و ریواس حاوی مایعاتی هستند که خاصیت آنتوسیانین دارند. لیکوین سلامت قلب را تقویت کرده و بینایی را بهبود می بخشد. سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. هنگام خوردن غذاهای پخته یا کنسرو شده ، لوکوئین برای بدن مفیدتر است.

سفید تاریخ آلیسین موجود در سیر و قارچ قهوه ای سلامت قلب را افزایش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

آره، آنها بر اساس مواد مغذی و مواد مغذی موجود در هر یک از این غذاها هستند. همچنین منبع ویتامین ها و مواد معدنی است.

رنگهای مورد استفاده در اتاق غذاخوری بر اشتها تأثیر می گذارد. قرمز و نارنجی باعث می شود فرد سریعتر غذا بخورد. به همین دلیل است که اکثر رستوران های فست فود از این رنگ ها استفاده می کنند. از آنجا که این رنگ ها برای مدت طولانی در محیط غیرقابل تحمل هستند و چشم ها را آزار می دهند ، میزها زودتر چیده می شوند. در مقابل ، رنگ هایی مانند آبی و سبز احساس آرامش و آرامش را ایجاد می کنند. بنابراین معماران داخلی اغلب از این رنگها برای تزئین آشپزخانه و ساختمان استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید