You are currently viewing دکتر انوشه متخصص تغذیه در مورد اندازه و ابعاد بدن تصور اشتباهی دارد

دکتر انوشه متخصص تغذیه در مورد اندازه و ابعاد بدن تصور اشتباهی دارد


باورهای غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن

افرادی که بسیار مراقب و حیله گر هستند بدترین دشمنان خود هستند ، بنابراین همیشه درباره خود بد می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و ارزش آنها کم نمی کند. برای چنین افرادی ، ارزش آنها بستگی به ترازو یا آینه هایی دارد که روی آن راه می روند. ارزش آنها بستگی به آنچه واقعاً انجام می دهند یا آنچه انجام می دهند دارد.

آنها با اندازه بدن و اندازه تخمینی خود مشکل دارند. این رابطه اجتماعی آنهاست. بر تصمیمات کاری و روزانه تأثیر می گذارد.

جای تعجب نیست که در جامعه ای که برای افزایش وزن ارزش قائل است و آن را ترویج می دهد ، نارضایتی گسترده ای از تصویر بدن در میان افراد چاق یا دارای اضافه وزن وجود دارد.

تفاوت بین “نمونه” و “واقعی” اغلب بر اساس ظاهر ظاهری و اجتناب از شرایط و مکانهای اجتماعی تعریف می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً کمر و باسن است. شکم در ران و باسن. نارضایتی از اندازه و تناسب بدن اغلب با عزت نفس پایین و علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

فرم بدن؛ نارضایتی جدی از شکل و اندازه یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی BD (BDD) در گروه کوچکی از زنان چاق است.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند کمتر از افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن خود موفق خواهند شد. در مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند ، افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، BMI خود را دو واحد کاهش دادند. این میزان در گروه مقابل 63 درصد است.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. افرادی که از برنامه کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و موفقیت در سلامت متمرکز است پیروی می کنند ، تغییرات رفتاری مثبتی را نشان می دهند.

مشکلات اندازه بدن می تواند یکی از بزرگترین موانع برای کاهش وزن و حفظ آن باشد. زیرا می تواند منجر به نارضایتی جسمی بیش از حد (در نتیجه افزایش وزن) در پایان برنامه کاهش وزن شود و منجر به اقدامات اشتباه شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که رژیم غذایی خود را رعایت می کنند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه عادات غذایی شدید دارند ممکن است دچار تغییر خلق و خوی و نارضایتی از اندازه بدن خود شوند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن آنها از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند منجر به چرخه ای از عدم دقت و بدبینی شود. تصور اشتباه از بدن ، تصور اشتباه از خود است. این باعث احساس عزت نفس پایین و عدم کفایت می شود. عدم عزت نفس می تواند مانع هرگونه شیوه زندگی سالم شود.

شکستن این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن آغاز شود.

بین “ظاهر ظاهری” (منظور ظاهر شخص) و “ظاهر ظاهری” (نحوه درک فرد از بدن خود) تفاوت وجود دارد.

همه از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی اعتقادات و ارزش های فرد و روابط اجتماعی او را مختل کند ، او نیاز به درمان و مشورت دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه ارائه شده است.

  • لیستی از ویژگی هایی که یک فرد یا شخص می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. از آنجایی که اینها ارزشهای واقعی هستند ، به این شکل نیستند که بدن یا مقیاس خود را نشان دهند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. در جلوی آینه ورزش های روزانه مانند سفت کردن باسن و شکم خود را متوقف کنید. (این باعث می شود که بدن یک برداشت منفی کاذب داشته باشد).
  • روی یک تماس تمرکز کنید و به جای آن کل بدن را بردارید.
  • با هر دو انگشت و پهلو به شکم دست نزنید. این به این دلیل است که این روند نادرستی و ایده های اشتباه ایجاد می کند.
  • چشمان خود را از بدن خود بردارید و به آینه نگاه کنید.
  • مثبت فکر کنید. انتقاد از تصویر بدن شما ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و ترسناک هستم” فقط یک دید منفی نسبت به بدن شما ایجاد می کند. این کلمات منفی را به کلمات مثبت تبدیل کنید. لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات بدن خود تهیه کنید. از زبان منفی دوری کنید. او اغلب کلمات انتقادی را بیان می کند. آنها اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و تأثیر آنها همیشه مشهود است. وقتی صحبت از بدن شما به میان می آید ، چربی ، به جای کلمات بد مانند عروسک ها ، از کلمات بزرگ و عبارات دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال به جای این که بگویم بدن من در حال جمع آوری چربی است ، وزن من 90 کیلوگرم است. یا بگویید که همیشه لباس تمیز می پوشید. بی صبرانه منتظر پوشیدن مد های شیک تر هستم.
  • به خود به عنوان یک دوست محترم احترام بگذارید.
  • بدن شما شده است. تعاملات اجتماعی بیشتر ؛ اعتماد به نفس و تشویق ؛ خرید لباس جدید ؛ برای افرادی که از فرم بدن خود ناراضی هستند ، تعیین اهداف واقع بینانه می تواند به شما در بهبود اندام شما کمک کند. مدل مو آرایش جدید بر جنبه های مثبت دیگر ظاهر خود مانند لباس های زیبا تمرکز کنید.
  • از چه مشاغلی لذت بردید؟ شما فقط کار خود را رها کرده و سعی می کنید دوباره آن را انجام دهید.
  • ورزش؛ شرکت در کلاس های یوگا ؛ گوش دادن به موسیقی دلپذیر ؛ استفاده از آب گرم ؛ مواردی را که می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند ، مانند استفاده از عطر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید