You are currently viewing در مورد شاخص قند خون چه می دانید؟

در مورد شاخص قند خون چه می دانید؟


از شاخص قند خون غذاها چه می دانید؟

شاخص قند خون مربوط به غذا است. کلمه ای که برای اندازه گیری قند خون با خوردن 100 گرم (100 گرم) از هر غذا (به عنوان مثال لوبیا ، میوه ، نان و غیره) استفاده می شود و این عدد را مقایسه کنید. پس از دریافت 100 گرم گلوکز یا نان سفید (غذای مرجع) ، سطح قند خون افزایش می یابد. این شاخص به صورت درصد نمایش داده می شود. مواد غذایی بر اساس شاخص قند خون سه نوع غذا وجود دارد که دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​و پایین هستند. دکتر تغذیه اصفهان در این بخش از رضا اطمینانانی ، ما قصد داریم شاخص قند خون را توضیح دهیم.

افراد مبتلا به دیابت همیشه رژیم غذایی کم قند دارند. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد شکر می تواند منجر به چاقی شود در حالی که افراد دیگر از غذاهای دیگری استفاده می کنند که مقدار مورد نظر را ایجاد می کند (سوء هاضمه یا پرخوری). فشار بر بدن را افزایش می دهد که باعث التهاب می شود. در دراز مدت می تواند منجر به فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. دیابت این می تواند در جلوگیری از توسعه بیماری های مزمن مانند چربی خون و چاقی مثر باشد. دو نوع اصلی قند در رژیم غذایی وجود دارد: ساده و پیچیده.


مطالب توصیه شده:

با رژیم غذایی بوی بد را از بین ببرید


غذاهای ساده قندی شامل عسل ، میوه ها را می توان از آب میوه (انگور ، خرما و …) یا غذاهای شیرین (مانند نوشابه ، شیرینی و بیسکویت) و غذاهای پیچیده قندی تهیه کرد. سیب زمینیها لوبیا، رشته فرنگی رشته فرنگی نان و غیره). توجه به این نکته ضروری است که افزایش بیش از حد قند خون می تواند منجر به افزایش قند خون شود. این می تواند باعث التهاب شود و می تواند در بهبود شرایط ذکر شده در بالا مثر باشد. ترکیبات حاوی قندها و شیرین کننده های پیچیده حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در ارتقای سلامت مثر هستند. به همین دلیل ، آنها باید در اعتدال پذیرفته شوند. علاوه بر این ، هنگام تهیه و خوردن این غذاها باید مراقب باشید تا از قند خون بالا جلوگیری شود.

عوامل م .ثر بر پاسخ گلیسمی غذا

عوامل زیادی بر واکنش قند خون غذاها تأثیر می گذارد. اینها شامل “محتوای کربوهیدرات بالا ، نوع قند (گلوکز ، فروکتوز ، ساکارز ، لاکتوز و غیره) ، کلسیم (آمیلوز ، آمیلوپکتین و کربوهیدراتهای مقاوم) ، نوع و نوع غذا ، اندازه ذرات ، رژیم غذایی به عنوان رژیم غذایی و همچنین افزایش قند خون است. و افزایش قند خون در روزه داری. ” سنگ زنی ؛ بجوشانید غذاهای فوری پس از پخت و کم آبی باعث افزایش میزان قند در غذاها می شوند.

به عنوان مثال ، سیب زمینی یکی از موادی است که مردم هر روز می خورند. معمولاً با دستور العمل های دیگر تهیه می شود. حاوی قند خواهد بود. در کشور ما ، روش پخت نودل به صورت جوشانده و گرم می شود ، بنابراین کربوهیدرات های موجود در آن شانس افزایش قند ساده خود را دارند. آب میوه ها به دلیل ذوب شدن آب میوه ها و آب میوه ها و از بین رفتن بافت گیاهی (فیبر) در آب میوه ، میزان قند آن در مقایسه با میوه های تازه بیشتر است. قند خون را بالا می برد.

شاخص قند خون در میوه ها

شاخص قند خون میوه ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال ، هندوانه و انگور شیرین دارای شاخص گلیسمی بالا و گیلاس دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. بیشتر از غذاهای ضروری استفاده کنید. (سیب های تازه را با شکل پوست کنده مقایسه کنید.) به صورت گروهی از رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده کنید. ) قند زیادی تولید نمی کند. خوردن این نوع غذا با رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند راهی عالی برای کاهش قند خون شما باشد.

شاخص قند خون متخصص تغذیه اصفهان

بار قند خون

بار قند خون مفهومی است که از شاخص گلیسمی بیشتر است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که میزان قند خون در حفظ بار قند خون مهمتر از شاخص قند خون است. در نظر گرفتن منبع کربوهیدرات و منبع کربوهیدرات موجود در غذا برای افراد مهم است. به ویژه افراد مبتلا به دیابت ، باید رژیم غذایی و میان وعده های خود را به عنوان یک جزء اصلی انتخاب کنند. یک واحد کربوهیدرات بر اساس محاسبه هر رژیم کربوهیدرات است ، زیرا هر رژیم کربوهیدرات بدون در نظر گرفتن منبع آن از 15 غذای کربوهیدرات دار تشکیل شده است.

نان و گوشت ؛ سبزیجات ؛ میوه ها و محصولات لبنی به عنوان غذاهای کربوهیدرات دار شناخته می شوند ، اما گوشت و چربی از این قاعده مستثنی هستند. برای در نظر گرفتن میزان و کیفیت کربوهیدراتهای مصرفی در رژیم غذایی ، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و خطر ابتلا به دیابت ، مشورت با یک متخصص تغذیه بسیار مهم است.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر



دیدگاهتان را بنویسید