You are currently viewing در تمرینات علمی ورزشی کافئین بخورید

در تمرینات علمی ورزشی کافئین بخورید


آنچه در این مقاله می خوانید

بسیاری از ورزشکاران دریافتند که مصرف کافئین به آنها کمک می کند تا در حین ورزش قدرت خود را تقویت کرده و عملکرد خود را در طول مسابقات افزایش دهند. اما کافئین در واقع چگونه در بدن کار می کند؟ آیا فواید کافئین بیشتر از فواید آن است؟ در این مقاله ، علوم ورزشی جوانب مثبت و منفی کافئین در فعالیت های ورزشی را بررسی می کند.

کافئین چیست؟

کافئین یک محصول گیاهی و یکی از مهمترین و پرکاربردترین محرک ها در جهان است. در ایالات متحده ، نوشیدنی های کافئین دار به میزان دو فنجان برای هر نفر مصرف می شود ، اما شکلات ، چای، ကို ကိုး، این ماده در محصولاتی مانند نوشابه های انرژی زا و نوشابه ها یافت می شود. اغلب کافئین به عنوان یک ماده مغذی در نظر گرفته می شود که عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد ، اما کافئین هیچ ارزش غذایی ندارد.

کافئین چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

پس از مصرف کافئین ، به مدت یک یا دو ساعت از طریق معده جذب می شود و غلظت روی جریان خون افزایش می یابد. کافئین بر کل بدن تأثیر می گذارد زیرا همه اندام ها و بافت های بدن کافئین را جذب می کنند. مقدار کافئین موجود در جریان خون به کبد منتقل شده و از طریق ادرار دفع می شود.

کافئین چگونه بر فعالیت حافظه تأثیر می گذارد؟

کافئین وارد بافت های بدن می شود و در نتیجه مصرف کافئین بر اعصاب و مغز تأثیر می گذارد. کافئین به عنوان یک محرک عمل می کند و شما را از خواب بیدار می کند. این بدان معناست که ورزشکار هوشیارتر است و پس از مصرف کافئین سریعتر واکنش نشان می دهد.

نوشیدن کافئین قبل از ورزش باعث کاهش درد می شود. یک مطالعه نشان داد افراد مبتلا به کافئین میزان خشم کمتری در حین ورزش شدید دارند. اگر عضلات شما در حین ورزش شدید درد می کنند ، قبل از ورزش کافئین خود را کاهش دهید.

کافئین چگونه بر استقامت تأثیر می گذارد؟

نقش کافئین در ورزش چیست؟  کافئین چه تاثیری بر ورزش دارد؟

در طول ورزش ، بدن از گلیکوژن برای تولید انرژی استفاده می کند. اما در پایان یک تمرین طولانی ، وقتی انرژی شما تمام می شود ، احساس خستگی می کنید. کافئین باعث کاهش تولید گلیکوژن در بدن می شود. این بدن را تشویق می کند تا از چربی ذخیره شده به عنوان منبع سوخت استفاده کند و به آن اجازه می دهد مدت زمان بیشتری ورزش کند.

ورزشکاران کافئین به ویژه در ورزشهای استقامتی فواید زیادی دارد. اجرا کن فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و اسکی بیش از یک ساعت طول می کشد و در طول تمرین به اوج تمرین نیاز است و کافئین به ورزشکاران کمک می کند تا استقامت و تاب آوری خود را بهبود بخشند. دقت و سرعت را افزایش می دهد. برخلاف ورزش های استقامتی ، کافئین همانند وزن بر روی قدرت و استقامت تأثیر قابل توجهی ندارد.

کافئین چگونه بر کم آبی بدن تأثیر می گذارد؟

نقش کافئین در ورزش چیست؟  کافئین چه تاثیری بر ورزش دارد؟

حفظ هیدراتاسیون برای حفظ سطح بالای عملکرد ورزشی ، به ویژه در فعالیت های طولانی مدت ضروری است. آب دمای بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را صاف می کند و مواد مغذی را در سراسر بدن حمل می کند. تعریق آب را در حین ورزش از بدن خارج می کند. هرچه شدت عمل بیشتر باشد ، بدن سریعتر آب را آزاد می کند.

کافئین یک ادرارآور است که می تواند باعث کم آبی بدن شود. ورزشکاران در مورد اثرات کافئین معادل پنج تا هفت فنجان قهوه در روز تحقیق می کنند. اگر کمتر از این مقدار باشد ، بدن آب زیادی از دست نمی دهد.

آیا کافئین باعث چاقی و چاقی می شود؟

یک فنجان قهوه حاوی 2 کیلو کالری انرژی است و فاقد چربی است. بنابراین ، قهوه انرژی لازم برای افزایش وزن را تأمین نمی کند. بسیاری از مردم شیر ، قهوه و چای را به قهوه اضافه می کنند. قند خرده نان و ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید. مقدار کالری را در بدن افزایش می دهد. به عنوان مثال ، یک قاشق غذاخوری خامه حاوی 50 کیلو کالری قهوه و 5 کیلو کالری شیر است. قهوه شیرین حدود 100 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، بهتر است بدون قهوه بنوشید.

آره مصرف کافئین آیا عوارض جانبی دیگری نیز وجود دارد؟

بر اساس مطالعات متعدد در مورد کافئین ، توصیه می شود 3-4 فنجان قهوه در روز بنوشید. قهوه باید در حد اعتدال مصرف شود. افرادی که حداقل چهار فنجان قهوه تلخ در روز می نوشند ، بیشتر تحریک پذیر و تحریک پذیر هستند. ترسناک او عوارض جانبی مانند سوزش سر دل و سوزش سر دل را تجربه کرد.

یکی از تاثیرات غیرقابل انکار کافئین بر خواب. مطالعات نشان می دهد که کافئین بر روی خواب افراد سالم تأثیر منفی نمی گذارد. اما اگر در به خواب رفتن مشکل دارید ، از مصرف کافئین اجتناب کنید. سالمندان ؛ کودکان و نوجوانان ؛ زنان حامله افراد مبتلا به فشار خون بالا افراد مبتلا به بیماری های عصبی و قلبی باید کافئین را قطع کنند.

مصرف کافئین ورزشهای استقامتی

نقش کافئین در ورزش چیست؟  کافئین چه تاثیری بر ورزش دارد؟

اولین مطالعه در مورد مصرف کافئین در ورزشهای استقامتی در سال 1978 انجام شد. در 80 درصد اوج مصرف اکسیژن (VO2max) و تأثیر تزریق 300 میلی گرم یک ساعت قبل از تمرین خستگی در ورزش دوچرخه سواری ، از 75 دقیقه به 96 دقیقه پس از کافئین افزایش یافت.

بر اساس یک مطالعه دیگر ، مصرف 250 میلی گرم کافئین استقامت ورزشکاران را حدود 20 درصد افزایش داد. در مطالعه دیگری ، محققان دریافتند که مصرف 5 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، گلیکوژن عضله را ذخیره می کند و از تری گلیسیریدها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند. در نهایت ، مصرف کافئین در تمرینات استقامتی باعث افزایش تجمع اسیدهای چرب آزاد در خون و کاهش تولید دی اکسید کربن می شود.

مصرف کافئین در حال افزایش است ورزشهای استقامتی شدید

بر اساس تحقیقات اخیر ، مصرف 6 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، عملکرد ورزشی را بیش از 90 درصد VO2max را در حدود 20 دقیقه بهبود می بخشد. در شنای 1500 متری ، مصرف کافئین از 21:22 به 20:59 کاهش یافت و سطح پتاسیم قبل از تمرین کاهش یافت. پس از ورزش ، سطوح بالای گلوکز و اثرات کافئین گزارش شد. است

ورزش شدید کوتاه مدت

نتایج تحقیقات در مورد مصرف کافئین در ورزش های کوتاه مدت شدید متناقض است. برخی از مطالعات مزایای قابل توجهی را نشان داده اند ، در حالی که برخی دیگر در این تمرینات کافئین کمی دارند یا اصلا ندارند. طبق مطالعه Collomp و همکاران ، مصرف 250 میلی گرم کافئین کمی شدت و زمان دوچرخه سواری VO2max را 100٪ افزایش می دهد.

به گفته وایلز ، کافئین به ورزشکاران در دویدن 1500 متر کمک می کند. در نهایت ، مکانیسم کامل اثرات مصرف کافئین در تمرینات کوتاه مدت و شدید هنوز به طور کامل شناخته نشده است ، اما منجر به افزایش سطح انرژی و انرژی می شود. تأثیر مستقیم انتقال یون بر عضلات ؛ آسیب به سیستم عصبی مرکزی و عملکرد بهتر ورزشی.

ورزش سریع

تحقیقات زیادی نشان داده است که مصرف کافئین کمترین تأثیر مثبت را بر عملکرد ورزشی ندارد ، زیرا 100٪ VO2max 100٪ شدید بوده و حداکثر تلاش مورد نیاز ورزشکار را در کمتر از 90 ثانیه نیاز دارد. نگه می دارند. بنابراین ، کافئین می تواند تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد ورزشکار در دویدن داشته باشد. اکنون می توان نتیجه گرفت که مضر است. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com
منابع: insidetracker و gssiweb


دیدگاهتان را بنویسید