You are currently viewing در اینجا پنج علت شایع چاقی آورده شده است.

در اینجا پنج علت شایع چاقی آورده شده است.


لیستی از این مقاله تهیه کنید

این مقاله در مورد دانشگاه است علم و بدن عوامل زیادی می توانند شما را چاق کنند. و سپس راههای درمان چاقی توسعه دهید

بسیاری از مردم پرخوری می کنند اما متوجه آن نمی شوند

در حقیقت ، پرخوری اغلب با فعالیتهای دیگری که ممکن است ما از آنها بی خبر باشیم ، مخلوط می شود.
شما بدون اینکه متوجه شوید تلویزیون تماشا می کنید. هنگام خوردن شام. نمی دانستم در سالن سینما پاپ کورن می خورم. یا هنگامی که نامه دوم را از مادر خود دعوت می کنید ، بدن شما بیش از نیاز شما غذا می خورد. می توان گفت پرخوری است.

برای درک میزان نیاز بدن به خوردن ، به عادات غذایی خود توجه کنید. روزی چند تا؟ چقدر می خورید؟ و مهمتر از همه ، علت چاقی نیاز به بررسی دارد. چاقی اغلب علامت یک مشکل بزرگ است.

وقتی متوجه شدید که در حال پرخوری هستید ، شما باید دلیلی برای رژیم غذایی خود داشته باشید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

چاقی
راههای درمان چاقی

چاقی چیست؟

قبل از اینکه بیش از حد غذا بخورید ، باید رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی دارید یا خیر. چاقی می تواند منجر به مشکلات جدی مانند سوء هاضمه یا چاقی یا مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
چاقی در چنین شرایطی با افسردگی یا احساس گناه همراه است و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی بیرون بروند زیرا نمی دانند چقدر غذا می خورند.
آره، لازم به ذکر است که افراد چاق بسیار متفاوت از کسانی هستند که برای عضله سازی گوشت و پروتئین زیادی می خورند.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


چاقی مانند چاقی است ، حتی اگر گرسنه نباشید. این مشکل کمتر رایج است زیرا مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند. چاقی کمتر از سوء تغذیه شدید شایع است ، اما می تواند نشانه جدی مشکلات جسمی یا روانی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن

دلایل زیادی برای چاقی وجود دارد

باید بگوییم که بهتر است دلیلی برای این مشکل پیدا کنیم. راههای مقابله با چاقی چیست؟

خستگی و خستگی

1 – چاقی و کسالت شما ممکن است دلیلی باشد که شما به چیزی جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما در حال تفریح ​​با دوستان خود هستند و هیچ برنامه ای برای تماشای تلویزیون ندارند.
بسیاری از مردم برای گذراندن زمان چیزی می خورند.

غذا خوردن یک فعالیت درونی و حسی است که باعث تحریک حواس می شود.
بنابراین ، گاهی اوقات نوعی تفریح ​​محسوب می شود.
آره، سرگرم کننده است ، اما نباید آن را مانند سرگرمی مانند گلف توصیف کرد.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس (کار ، خانواده ، مدرسه ، D) هرکسی ، چه بخواهد چه نخواهد. چه بخواهید و چه نخواهید ، تمام روز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید.
بنابراین تصور نکنید که اگر غذا نمی خورید راهی برای کاهش استرس وجود ندارد. وقتی نگران یا مضطرب هستید چه می کنید؟ می خورید؟

اگرچه اختلالات خوردن عصبی در زنان شایع تر است ، اما برخی از مردان این مشکل را تجربه کرده اند.
غذا خوردن به افراد کنترل و قدرت می بخشد. داشتن شکم پر می تواند به جلوگیری از بسیاری از مشکلات شما کمک کند.

من به خوردن معتاد هستم

۳ – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم می گیرید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو می شوید.
گاهی اوقات افرادی که اعتیاد خود را ترک می کنند ، دست خود را قوی نگه می دارند و بدون قطع غذا غذا می خورند.
و آنها فکر می کنند این یک راه مطمئن برای بازی است.
آره، چاقی می تواند بهتر از سوء استفاده از ثروت شما باشد. اما راههای بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

شیوه های فرهنگی

۴ – شیوه های فرهنگی و اجتماعی ما متوجه می شویم که در برخی فرهنگ ها ، پرخوری و پرخوری به یک سنت تبدیل شده است. در این رده فرهنگی ، دومی ، کشیدن پرس سوم یا چهارم کاملاً طبیعی تلقی می شود و به سرآشپز احترام می گذارد.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام ورزش رایج است. متاسفانه غذاهایی که برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند ، بلکه فقط برای کاهش چربی مفید هستند.

در برخی فرهنگها ، الگو باید بزرگ و قوی باشد. لاغر کسانی که با دقت غذا می خورند بی ارزش هستند.

خوشحال کردن دیگران

۵- برای بسیاری از مردان ، زنان با خوردن غذای بیشتر با آگاهی دادن به مادرشان شروع می کنند که آنها را خوشحال می کند.

مردان اغلب بار دوم را فشار می دهند تا آشپز را راضی کنند. خودشه. بسیاری از مردان آشپز را تشویق می کنند که نشان دهد غذای خود را دوست دارند و آنها را به خوردن آن تشویق می کنند. آنها نمی خواهند آشپزهایشان فکر کنند که تلاش های آنها بی نتیجه است. در نتیجه ، مردان تازه ازدواج کرده در اوایل ازدواج چند پوند اضافه وزن می گیرند.

چگونه با چاقی مقابله کنیم

با دانستن زمان و علت نحوه برخورد با چاقی ، باید این عادت را تغییر دهید و غذای سالم تری بخورید. رژیم غذایی شما به شما در جلوگیری از چاقی و بیماری های قلبی کمک می کند.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند. سرگرمی دیگری غیر از تراشه و تلویزیون پیدا کنید. برای ترک این عادت ؛ وقتی حوصله تان سر می رود و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر هم مشغول باشید.

غذا خوردن می تواند یک سرگرمی برای شما باشد ؛ اما من می گویم سرگرمی خوبی نیست که در برنامه روزانه خود بگنجانید.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

ورزش ها سعی کنید سرگرمی هایی مانند هنر و سایر فعالیتها را مطالعه کنید. یا حتی اگر بتوانید یک ساعت را پشت میز بگذرانید ، بهتر از روال قبلی شما خواهد بود.

سنگ بیمار را دنبال کنید

سنگ بیمار را پیدا کنید. دور کردن افکار خود از استرس و اضطراب بسیار اشتباه است. در عوض ، دوستان شما ، می توانید با خانواده صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا مشکل خود را بهتر و سریعتر حل کنید. دستان خود را مشغول کنید ؛ اگر سیگار را ترک می کنید یا غذاهای اعتیاد آور دیگری دارید ، سعی کنید همیشه دستان خود را مشغول نگه دارید.
جویدن PK می تواند پرخوری شما را کاهش دهد. عادات غذایی خود را کنترل کنید. رژیم غذایی و عادات غذایی خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما دائماً پر است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

آیا برنامه غذایی دارید؟

سعی کنید یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی برای رژیم غذایی خود تنظیم کنید. این کار از پرخوری بین وعده های غذایی جلوگیری می کند. به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، کمتر و کمتر غذا می خورید.

با افزایش سن ، عادات غذایی خود را کنترل کنید

با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید توجه بیشتری به غذایی که می خورید داشته باشید.

ورزش می تواند این مشکل را حل کند. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر غذا بخورید ؛ یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذاهای مغذی به تغییر دیدگاه شما نسبت به رژیم غذایی شما کمک می کند.

سرعت را کم کنید

تو کندی اگر سعی کنید هنگام غذا خوردن روی طعم تمرکز کنید ، کمتر از آنچه نیاز دارید غذا می خورید. آهسته غذا خوردن فایده دیگری نیز دارد. این به مغز شما فرصتی می دهد تا آن را بفهمد. وقتی سیر شدید ، می دانید چه موقع غذا بخورید.

مصرف شکلات خود را کاهش دهید

برای کاهش مصرف شکلات ، با پرخوری مبارزه کنید ، انتخاب رژیم غذایی خود را جدی بگیرید و انتخابهای ناسالم را که انجام می دهید کنار بگذارید.

وقتی گرسنه هستید ، می دانید که به غذا نیاز دارید. وقتی خسته هستید و وقتی به علل پرخوری توجه می کنید ، تشخیص گرسنگی و سیری کامل آسان تر است.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما به قوی و سالم ماندن بدن شما کمک می کند. اشتهای شما را تحریک می کند و خوردن را لذت بخش تر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه با خوردن کالری بیشتر وزن کم کنیم

بهترین زمان برای خوردن گوشت او (متنوع تر است)

دیدگاهتان را بنویسید