You are currently viewing خوردن موز قبل و بعد از تمرینات علمی ورزشی چه مزایایی دارد؟

خوردن موز قبل و بعد از تمرینات علمی ورزشی چه مزایایی دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بدن شما باید مایعات و مواد مغذی از دست رفته در اثر ورزش را جایگزین کند. هنگامی که عرق می کنید ، مایعات و الکترولیت ها از بدن شما خارج می شوند و وقتی ماهیچه ها منقبض می شوند ، برای ترمیم آن با استفاده از گلیکوژن ذخیره شده ، به کربوهیدرات ذخیره شده احتیاج دارند. علاوه بر این ، پارگی های کوچکی که در نتیجه ورزش باید ترمیم شوند می توانند به عضلات شما آسیب برسانند. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین به بهبود و رشد ماهیچه ها کمک می کند. بنابراین ، تغذیه بعد از ورزش اهمیت بیشتری دارد. در این مقاله به مزایای خوردن موز بعد از ورزش و قبل از ورزش می پردازیم.

این غذا با بسیاری از میان وعده های بعد از ورزش متفاوت است. از انواع نوشیدنی های ورزشی گرفته تا انواع تنقلات گرفته تا اسموتی ها و اسموتی ها برای جایگزینی الکترولیت های از دست رفته ، اما پس از خواندن این مقاله متقاعد خواهید شد که موز به شما کمک می کند تا بعد از تمرین به درستی بهبود یابید.

به طور کلی ، خوردن هر میوه بعد از ورزش خوب است. میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند که می توانند ذخیره گلیکوژن بدن را بازیابی کنند. آب میوه ها برای آبرسانی به بدن مفید هستند و همچنین حاوی پتاسیم هستند.

موز متوسط ​​حاوی حدود 480 میلی گرم پتاسیم است. اما نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade فقط 30 میلی گرم پتاسیم دارند.

موز سرشار از کربوهیدراتهای ضروری بعد از ورزش است. این کربوهیدرات ها به بدن کمک می کنند تا سطح گلیکوژن خود را بازسازی کند. به ترمیم ماهیچه های آسیب دیده کمک می کند.

بیشتر از نوشیدنی های ورزشی موز بخورید

موز رنگ مصنوعی دارد. طعم دهنده ای ندارد. نوشیدنی های ورزشی حاوی شیرین کننده ها و شیرینی های مصنوعی نیستند. این میوه خوشمزه سرشار از قندهای طبیعی و سرشار از فیبر است. محتوای طبیعی قند موز به ذخیره ذخایر گلیکوژن کمک می کند. در حقیقت ، یک موز متوسط ​​حاوی حدود 27 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر است.

خواص موز در ورزش

خوردن موز و نوشیدن مقدار زیادی آب پس از ورزش شدید تولید متابولیت های ضد التهابی را در خون افزایش می دهد. این متابولیتها فعالیت آنزیمهای COX-2 را که ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مهار می کنند ، مهار می کنند. اگرچه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای معده و کلیه مضر هستند ، اما موز همان مزایای ضد التهابی را بدون عوارض جانبی مسکن ها ارائه می دهد.

محققان معتقدند متابولیت های موجود در خون بلافاصله پس از خوردن موز می توانند به بدن در بازسازی و کاهش درد و ناراحتی بعد از ورزش کمک کنند. موز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

ورزش شدید می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مدتی پس از ورزش تضعیف کند. ورزش اگرچه یک میان وعده سالم سیستم ایمنی سالم را بازیابی می کند ، اما موز حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند آمین های بیوژنیک ، فنولیک ها و کاروتنوئیدها است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

محققان ژاپنی یافته های جالبی در مورد موز کشف کرده اند. هرچه موز رسیده تر باشد ، خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی آن بیشتر است.

موز یک غذای فوق العاده ورزشی است

در حقیقت ، اکثر میوه ها و سبزیجات بسیار مغذی هستند و باید به عنوان غذاهای فوق العاده در نظر گرفته شوند. موز حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان مهم برای سیستم ایمنی بدن است. موز یکی از بهترین منابع ویتامین B6 است و بدن می تواند از آن برای تبدیل غذا به انرژی استفاده کند.

فواید خوردن موز قبل از ورزش

خوردن موز قبل و بعد از ورزش چه فوایدی دارد؟

موز همچنین می تواند یک میان وعده عالی قبل از تمرین باشد. مطالعات نشان می دهد که خوردن موز یا خوردن یا نوشیدن نوشیدنی های ورزشی قبل از دوچرخه سواری به مدت طولانی می تواند عملکرد دوچرخه سواران را بهبود بخشد. موز باعث کاهش التهاب بعد از ورزش می شود. این یک راه طبیعی و سالم برای بازیابی بعد از ورزش است.

با این حال ، مشکل این است که موز به جایگزینی ذخایر گلیکوژن کمک می کند و به بدن کمک می کند تا بعد از ورزش به طور قابل توجهی بهبود یابد ، اما وقتی ماهیچه ها تحت فشار هستند ، بدن بعد از ورزش به عضله نیاز دارد. در واقع ، شما باید فقط 1 تا 3 وعده کربوهیدرات و گوشت بخورید.

خواص موز برای تناسب اندام و عضله سازی

اگر درد عضلانی دارید یا احساس می کنید بعد از ورزش سریع رشد نمی کنید ، رژیم غذایی شما ممکن است منیزیم کافی نداشته باشد. موز سرشار از منیزیم است که می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. این می تواند به آرامش و سنتز پروتئین کمک کند. مصرف منیزیم به تجزیه چربی اضافی بدن کمک می کند.

بعد از ورزش موز بخورید

اگر می خواهید منبع خوبی برای ورزش دریافت کنید ، می توانید کره بادام زمینی غنی از پروتئین را با موز ترکیب کنید تا به عضله سازی کمک کند. بنابراین ، توصیه می کنیم کره بادام زمینی را روی موز بمالید یا آب پروتئینی حاوی موز کامل تهیه کنید. همچنین می توانید یک فنجان ماست و یک موز بخورید. عدم جایگزینی ذخایر انرژی بدن بعد از ورزش می تواند منجر به لکه گیری کاتابولیک و از دست دادن عضلات شود.

اگر به دنبال یک میان وعده بعد از یک تمرین خوشمزه هستید ، خوردن موز از هر نظر مفید است. اما آن را با پروتئین کمتر بخورید و آب بنوشید. خوبی موز این است که می توانید به راحتی آن را با خود ببرید و در هر شرایطی بخورید. هرچه موز کمتر رسیده باشد ، بهتر است. کربوهیدراتهای قابل هضم بیشتری دارند.

با این حال ، در برخی از افراد ، سوء هاضمه ، به ویژه اگر به مقدار زیاد خورده شود ، می تواند باعث نفخ شود. از طرف دیگر ، باکتریها می توانند کربوهیدراتهای هضم شده را به اسیدهای چرب کوتاه مدت تجزیه کنند که برای سلامت روده بسیار عالی هستند.

در پایان

به یاد داشته باشید که بعد از ورزش مقدار زیادی آب بنوشید. بسیاری از افراد بعد از تمرین احساس خستگی می کنند زیرا بدن آنها دچار کم آبی شده و مایعات را دوباره پر نمی کند. به رنگ ادرار خود توجه کنید ؛ نباید تیره تر از زرد کم رنگ باشد.

اگر ادرار شما قهوه ای است ، باید آب بیشتری بنوشید. می توانید قبل و بعد از ورزش تعادل خود را حفظ کنید. شما باید 500 میلی لیتر آب بنوشید تا جایگزین آب از دست رفته به ازای هر پوند از دست رفته بعد از هر تمرین شود.

ویرایش و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید