خستگی بیش از حد ممکن است نشانه ای از سندرم کاندیدا باشد – علائم کاندیدا را بررسی کنید

خستگی بیش از حد یا خستگی غیرقابل توضیح ممکن است نشانه ای از سندرم کاندیدا باشد، یک بیماری شایع که اغلب در ایالات متحده تشخیص داده نمی شود. سندرم کاندیدا با تعادل مخمر کاندیدا آلبیکنس رخ می دهد که در اثر تعادل نادرست باکتری ها در بدن مختل می شود و باعث تکثیر ارگانیسم مخمر و تسخیر میکروارگانیسم های سالم می شود. مقادیر طبیعی کاندیدا آلبیکنس در هماهنگی با انواع میکروارگانیسم ها در بدن ما زندگی می کند، اما زمانی که این ارگانیسم سخت آلوده شود، می تواند مشکلات مختلفی از جمله خستگی مفرط را ایجاد کند.

علائم کاندیدا

کاندیدا اغلب تشخیص داده نمی‌شود، و آمریکایی‌ها گاهی اوقات برای سال‌ها به سندرم کاندیدا مبتلا بوده‌اند و گفته می‌شود که همه علائم در سرشان است. برخی از علائم رایج کاندیدا عبارتند از:

هوس خوردن شیرینی جات ناتوانی در تفکر و تمرکز بیش فعالی نوسانات خلقی اسهال یبوست خارش واژینیت اضطراب خستگی مفرط سردرد شکم درد یا گاز آکنه ضعف عضلانی تحریک پذیری مشکلات یادگیری برفک ورزشکاران گوش درد کاهش میل جنسی سرفه مزمن گلو درد مزمن

علاوه بر این علائم کاندیدا، سندرم کاندیدا ممکن است منجر به تقریباً هر بیماری مزمنی شود که فکرش را بکنید. الکلیسم، اختلالات اضطرابی، سندرم روده تحریک پذیر، اوتیسم، سندرم خستگی مزمن، آسم، افسردگی بالینی، لوپوس، میگرن و سایر موارد همگی می توانند با سندرم کاندیدا مرتبط باشند.

پیشگیری یا کاهش علائم کاندیدا

متخصصان تغذیه مصرف اسیدوفیلوس را به صورت روزانه برای محافظت در برابر رشد بیش از حد مخمر توصیه می کنند، به خصوص اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، زیرا آنتی بیوتیک ها باکتری های سالم بدن شما را که کاندیدا آلبیکنس را کنترل می کنند، از بین می برند. یکی دیگر از ترفندها برای کاهش خطر ابتلا به سندرم کاندیدا حذف قندها و غذاهای تصفیه شده از رژیم غذایی است. برخی از متخصصان تغذیه توصیه می کنند میوه ها و غذاهای غنی از کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای آن جایگزین های سالم مانند برنج قهوه ای یا سیب زمینی، سبزیجات، ماست، گوشت و تخم مرغ را انتخاب کنید. افزودن محصولات مبتنی بر اکسیژن به رژیم غذایی شما مانند پونه کوهی، عصاره دانه گریپ فروت و نقره کلوئیدی نیز به کاهش علائم کاندیدا کمک می کند. مکمل‌هایی مانند پروتاندم که به حذف رادیکال‌های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند کمک می‌کنند، همچنین ممکن است به کاهش علائم کاندیدا کمک کنند، زیرا مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش می‌دهند.

چه زمانی خستگی مفرط ناشی از سندرم کاندیدا نیست

اگرچه سندرم کاندیدا یکی از علل شایع خستگی است، اما مطمئناً تنها دلیل آن نیست. خستگی بیش از حد می تواند ناشی از تعدادی از عوامل از جمله استرس، اضطراب، عدم ورزش، رژیم غذایی نامناسب و استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد در بدن شما باشد. موثرترین راه برای خلاص شدن از شر استرس اکسیداتیو مبارزه با آن با آنتی اکسیدان است. برای مقابله با استرس اکسیداتیو، بدن در واقع آنتی اکسیدان تولید می کند تا از خود دفاع کند. وظیفه آنتی اکسیدان ها خنثی کردن رادیکال های آزاد است که می توانند به سلول های ما آسیب برسانند. رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و آلودگی هوا می تواند میزان آنتی اکسیدان هایی را که بدن شما تولید می کند کاهش دهد.

با این حال، تولید داخلی آنتی اکسیدان های بدن برای خنثی کردن همه رادیکال های آزاد کافی نیست و عاقلانه است که مصرف آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. آنتی اکسیدان ها در بسیاری از غذاها از جمله زغال اخته، انار، چای سیاه و سبز، مرکبات، هویج و گوجه فرنگی یافت می شوند. مطالعات نشان داده است افرادی که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و سکته هستند. به علاوه، اگر آنتی اکسیدان کافی در بدن خود برای خنثی کردن رادیکال های آزاد داشته باشید، کمتر از خستگی مفرط، نوسانات خلقی و اضطراب رنج خواهید برد.

متأسفانه، خوردن غذاهای آنتی اکسیدان همیشه آنتی اکسیدان کافی به بدن ما نمی رساند تا به طور کامل با رادیکال های آزاد مبارزه کند، و تعداد آمریکایی هایی که ادعا می کنند خسته هستند به نرخ های هشدار دهنده ای در حال افزایش است. همچنین مکمل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید استرس اکسیداتیو را کاهش دهید، مانند Protandim، که باعث تشکیل آنزیم‌هایی برای خلاص شدن از شر بیش از یک میلیون مولکول رادیکال آزاد در بدن شما در هر ثانیه می‌شود. پروتاندم موثرتر از غذاهایی مانند زغال اخته است زیرا استرس آنتی اکسیدانی را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به غذاها کاهش می دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر