You are currently viewing تمرین یوگا برای درمان آسم فعالیت ها و تمرینات موثر یوگا برای آسم

تمرین یوگا برای درمان آسم فعالیت ها و تمرینات موثر یوگا برای آسم


بر اساس برخی تحقیقات ، تمرینات یوگا می تواند به عنوان یک درمان مکمل برای آسم استفاده شود. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا برای درمان آسم و مزایای این ورزش بخوانید.

آسم می تواند ناشی از مشکلات تنفسی باشد. این یک بیماری مزمن ریوی است که باعث علائمی مانند تنگی نفس و سفت شدن قفسه سینه می شود.

برخی از تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا انعطاف پذیر است ؛ تعادل این ورزشی است که بر تمرکز حواس تمرکز دارد ، که باعث بهبود مدیریت تنفس و سایر موارد می شود.

تمرین منظم یوگا می تواند از شدت آسم بکاهد.

یوگا ممکن است اولین درمان آسم نباشد ، اما ممکن است بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا سطح استرس را کاهش می دهد. با باز کردن قفسه سینه و تنفس عمیق در کنترل علائم آسم مثر است.

این مقاله به بررسی تاثیر تمرینات یوگا و برخی حرکات ساده آن برای افراد مبتلا به آسم می پردازد.

همچنین بخوانید:

همه چیز درباره آسم (کلیک کنید)

یوگا چگونه به درمان آسم کمک می کند؟

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

آسم باعث تنگی و سوزش مجاری تنفسی می شود. در این حالت ، ماهیچه های اطراف آنها سفت و منقبض می شوند. سیاه سرفه این می تواند علائمی مانند تنگی نفس و تنگی قفسه سینه ایجاد کند.

درمان آسم معمولاً شامل التهاب و آرام سازی م membثر غشاهای مخاطی مجاری تنفسی است.

طبق برخی تحقیقات ، یوگا می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای آسم استفاده شود. این بدان معناست که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی ، از جمله دارو استفاده کرد.

بر اساس مطالعه سال 2016 بر روی 1048 شرکت کننده ، یوگا کیفیت زندگی و علائم افراد مبتلا به آسم را بهبود می بخشد.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات ناقص هستند. بنابراین ، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد نحوه کمک یوگا به آسم انجام دهند.

طبق یک مطالعه محدود در سال 2010 ، یوگا ممکن است در درمان آسم مثر نباشد ، اما در مدیریت علائم آن مثر است. در واقع ، حرکات آن ماهیچه های قفسه سینه را باز می کند. تنفس عمیق. باعث ایجاد ارتباط بین تنفس و حرکت می شود.

همچنین بخوانید:

آسم و درمان (کلیک کنید)

تمرینات یوگا برای آسم

تمرینات زیر برای افراد مبتلا به آسم مفید است: این تمرینات را می توان برای باز کردن قفسه سینه انجام داد ، در تنفس و کنترل تنفس مثر است.

تمرینات زیر برای مبتدیان مناسب است ، اما قبل از شروع برنامه ورزشی جدید ، باید وضعیت تناسب اندام یا وضعیت فعلی خود را بررسی کنید.

در اینجا پنج تمرین یوگا که برای آسم مفید هستند آورده شده است

همچنین بخوانید:

فعالیت های یوگا برای درمان میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

علاوه بر تنفس عمیق. این وضعیت باعث تسکین کمر و بهبود هضم می شود.

  1. برای انجام این وضعیت ، پشت خود را بچرخانید و هر دو دست خود را به طرفین بکشید.
  2. نفس بکشید دم را از زانوی چپ به سینه بکشید.
  3. بازدم کنید و زانوها را به سمت راست بدن بکشید. می توانید زانوها را روی زمین بگذارید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ بچرخانید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. نفس بکشید

تمرین یوگا برای درمان فعالیت های مgaثر یوگا و ورزش برای مزایای سلامتی جسمی و روحی یوگا

پل

موقعیت پل قفسه سینه را باز کرده و هضم را تحریک می کند.

  1. برای شروع این حرکت به پشت پشت کنید. زانوها را خم کنید.
  2. سپس پاشنه پا را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. هر دو بازو را به طرف بدن بکشید و به سمت پایین بکشید.
  4. به داخل پاها فشار وارد کرده و باسن را به مرکز بدن بالا بیاورید.
  5. شانه های خود را به عقب بکشید و تیغه شانه را به تشک یوگا فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و به پایین بروید.

کم

این موقعیت به شما امکان می دهد قفسه سینه خود را باز کنید. نفس عمیق بکشید و عضلات خم کننده ران خود را بکشید.

  1. برای انجام این وضعیت از سگ وارونه استفاده کنید.
  2. پای راست خود را به جلو بکشید و بین دو کف دست خود روی زمین بگذارید.
  3. به آرامی زانوی چپ خود را حرکت دهید.
  4. زانوی راست خود را در مچ پا نگه دارید. دستان خود را بالای سر خود ببرید.
  5. تنفس عمیق. سینه را باز کنید و دوباره بکشید. سپس در این حالت دم و بازدم کنید. چندین بار نفس بکشید.
  6. بازگشت به موقعیت سگ.
  7. این موقعیت را تکرار کنید.

تمرین یوگا برای درمان آسم فعالیتهای مoثر یوگا و تمرینات برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

مار کوچک خرخر می کند

این وضعیت در افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات و تنگی نفس موثر است.

  • برای شروع این حرکت روی شکم دراز بکشید.
  • کف دست ها را در جهت شانه ها و جلوی قفسه سینه روی زمین قرار دهید.
  • با فشار ملایم شکم خود را به آرامی از روی زمین بلند کنید. شانه ها ، پشت و گردن را بالا بیاورید.
  • در این موقعیت نفس بکشید ؛ نفس کشیدن.
  • سپس به پایین برگردید و این حرکت را تکرار کنید.

گاو – گربه ها

این موقعیت با موقعیت گاو ترکیب می شود که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه ها را بهبود می بخشد.

  1. برای انجام این کار ، دستان خود را زیر شانه ها و زانوها را زیر باسن خود قرار دهید.
  2. هربار که بازدم می کنم ، پشت خود را بچرخانید و آن را به سمت چانه و ستون فقرات بکشید.
  3. به آرامی هر شکم را با دم خود رها کرده و در قسمت کمر خم شوید. سپس قفسه سینه خود را باز کرده و گردن خود را بالا بیاورید.

تمرین یوگا برای درمان آسم فعالیت های مoثر یوگا و تمرینات برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

یوگا را در برنامه درمان آسم خود قرار دهید

یک برنامه درمانی مناسب برای آسم می تواند به کنترل موثر علائم آن کمک کند. این برنامه توسط یک پزشک طراحی شده و متناسب با نیازهای فردی طراحی شده است.

این برنامه شامل مواردی است که برای آسم باید از آنها اجتناب کرد. شامل داروها و اقدامات لازم است.

دارو بخش مهمی از برنامه درمان آسم شما است ، اما متخصص شما ممکن است درمان ها و درمان های خانگی را توصیه کند. از تمرینات یوگا و سایر تکنیک ها استفاده می شود.

افزودن تمرینات یوگا به برنامه درمان آسم به شما کمک می کند تا ماهیچه های خود را تقویت کرده و حالت بدن خود را بهبود ببخشید. انعطاف پذیر است و بدن را با دستگاه تنفسی متصل می کند.

اما یوگا درمانی برای آسم نیست ، اما علائم شدید آن را درمان نمی کند. بنابراین ، در صورت تشدید علائم آسم ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

داروهای خانگی آسم (کلیک کنید)

وقت مراجعه به پزشک است

اگر از آسم رنج می برید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

علائم آسم شامل تنگی نفس ، تهوع و استفراغ است. سیاه سرفه تنگی نفس تنگی قفسه سینه و تنگی نفس.

در موارد شدیدتر ، باید برای درمان فوری به اورژانس مراجعه کنید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به آسم ، فواید جسمی و روحی بسیاری دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

مزایای روانی تمرین یوگا

  • افزایش آگاهی و تمرکز
  • آرامش خاطر
  • آروم باش
  • آگاهی بدن را افزایش می دهد
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • سلامت قلب و گردش خون را بهبود می بخشد
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • بدن خود را از آسیب محافظت کنید
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • انرژی تنفس و چابکی را افزایش دهید
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود
  • افزایش تن و تن ماهیچه

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را تنگ می کند.

داروها اولین و م effectiveثرترین روش برای درمان این بیماری هستند ، اما یوگا نیز یک راه طبیعی برای کمک به علائم آسم است.

برخی از تمرینات یوگا ، مانند مار مار و گربه گاو ، قفسه سینه باز و تنفس عمیق را تشویق می کند.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد درمان و ترکیب با پزشک خود مشورت کنید.

اما یوگا درمان مناسبی برای علائم آسم شدید نیست. اگر از آسم رنج می برید ، باید با دارو مصرف شود.

مکمل ها و محصولات مراقبت را در داروخانه آنلاین Oiro مشاهده کنید. خریدن کلیک

دیدگاهتان را بنویسید