You are currently viewing تمرینات برای ورزش سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

تمرینات برای ورزش سیاتیک تمرینات برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد ، اما تمرینات ویژه می تواند آن را تسکین دهد. در مورد بهترین تمرینات برای سیاتیک بخوانید.

سیاتیک در اثر خارش و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی افراد ورزش می کنند. اعتقاد بر این است که تمرینات کششی در درمان درد در داخل و اطراف عصب سیاتیک مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند روند بهبود را تسریع کند.

مدیریت سیاتیک می تواند دشوار و گاهی اوقات خسته کننده باشد. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع تمرینات و تمرینات مربوط به سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

علت سیاتیک است. همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از علائم و سایر درمان ها را بیان می کند.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از تجزیه از ناحیه کمری هر پا به لگن متصل می شود.

در برخی نقاط قطر عصب سیاتیک تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به ناحیه فشرده سازی می تواند یک پا و یک بدن را تحت تأثیر قرار دهد. کمردرد انتهای عقب ، پاها عقب ؛ برخی علائم این بیماری در نزدیکی پا و انگشتان پا وجود دارد.

علاوه بر این ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حالت عادی باشد. در برخی موارد ، این وضعیت می تواند باعث کمردرد شدیدتر از سیاتیک شود.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علل سیاتیک

سیاتیک به دلیل خارش و التهاب عصب سیاتیک موقتی است. با این حال ، یافتن علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمتهای کوچک و منحنی ستون فقرات هستند که ستون فقرات را می پوشانند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • میکروب ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره های کمری – این وضعیت باعث می شود دیسک روی مهره های کمری لغزیده شود
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب کمر تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

برای سیاتیک ، هفت تمرین وجود دارد

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی می توانند درد سیاتیک و ماهیچه ها را بهبود بخشند.

تمرینات زیر برای سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و قدرت و انعطاف پذیری عضلات کمر موثر است.

ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک به شما می دهد. با این حال ، همه این تمرینات برای همه مفید نیست. این به این دلیل است که علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

ورزش باید تنش و تنش ایجاد کند ، اما نباید سیاتیک را بدتر کند یا درد جدیدی ایجاد کند.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

حالت کبوتر نشسته است

کسانی که در یوگا تجربه دارند ممکن است با این ورزش آشنا باشند. برای جابجایی این مراحل ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف نگه دارید.
  • پای راست خود را خم کرده و زانوی چپ خود را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • باسن خود را به جلو خم کنید و به آرامی قسمت بالای بدن خود را به قسمت پایین ران خود ببرید.
  • سپس در صورت راحتی پای چپ خود را خم کنید. برای افزایش کشش ، دستان خود را پشت ران ها قرار دهید.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس از انتهای لیست کار کنید و مسائلی را که ارزش جنگیدن ندارند از بین ببرید.

همچنین بخوانید:

حرکت یوگا: مبتدیان – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات مربوط به سیاتیک

نشست و صندوق عقبش را دراز کرد

برای کشش ساقه مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پاهای خود را دراز کنید ، روی زمین دراز بکشید و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوها را خم کنید. پای خود را بالا بیاورید و آن را در قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • زانوی راست خود را روی آرنج چپ قرار دهید ، به آرامی وارد بدن شده و بدن خود را به راست بچرخانید.
  • قبل از رها کردن این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. سپس به یک طرف بدن تمرین کنید.

این تمرین را 2 تا 3 بار با یکدیگر تکرار کنید.

تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک

زانو و سینه را لمس می کند

برای جابجایی این مراحل ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به پشت دراز بکشید. پاها را به زانو خم کنید. پاهایتان را روی زمین نگه دارید.
  • یک زانو را به سینه و زانوی دیگر را به زمین بیاورید.
  • زانوها را به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. در جهت مخالف ، هر دو پا را می توان برای ثانیه به سینه منتقل کرد.

پل های چسبنده

برای جابجایی این مراحل ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به پشت تکیه دهید و هر دو زانو را به زانو بیاورید. پاها را به اندازه عرض شانه ها روی زمین قرار دهید.
  • پاشنه ها را فشار دهید و باسن را از زانو تا شانه مستقیم نگه دارید.
  • سپس باسن راحت خود را برای چند ثانیه در این حالت استراحت دهید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید. اگر احساس راحتی می کنید چند ست انجام دهید.

تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک

ایستادن مستقیم با آسیب گوش

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پاها و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را بالاتر از پای دیگر (اما زیر مفصل ران) قرار دهید. برای این منظور می توانید از صندلی یا نردبان استفاده کنید.
  • پاهای خود را خم کنید و پاهای خود را خم کنید تا آنها را بیرون بکشید.
  • از مفصل ران کمی به جلو خم شوید. برای درمان آسیب گوش ، پا را (پایین) حرکت دهید. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید. اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس از انتهای لیست کار کنید و مسائلی را که ارزش جنگیدن ندارند از بین ببرید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

سبک کودک

این تمرین در حین تمرین یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را شامل می شود:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را روی پاشنه پا بگذارید.
  • زانوها را به اندازه باسن خود تقسیم کنید و بدن خود را بین ران ها بکشید.
  • دستان خود را به راحتی روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن را به زور به پاشنه فشار ندهید ، بلکه اجازه دهید تا برای کشش ملایم استراحت کند.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن ، آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک

دهانه رحم کج است

این تمرین برای پشت و شانه ها است. ماهیچه های شکم و پایین شکم را تقویت می کند. مراحل آن عبارتند از:

  • پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و به پشت فشار دهید.
  • باسن و باسن خود را کمی به سمت بالا متمایل کرده و موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت خود را رها کرده و بازنشسته شوید.

کافی است 10 بار تکرار کنید ؛ اما در صورت امکان ، این تعداد را به مرور افزایش دهید.

ورزش سیاتیک چگونه کمک می کند؟

با توجه به BMJ ، ورزش باید بخشی جدایی ناپذیر از درمان غیر تهاجمی باشد.

این به این دلیل است که سیاتیک مانند سایر آسیب ها با استراحت بهبود نمی یابد و به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک از عود آن جلوگیری می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

جریان خون را بهبود می بخشد

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب مورد نظر می شود. بهبود جریان خون ، خون تازه و مواد مغذی را به مناطق مورد نظر منتقل می کند و سموم و التهاب را از این مناطق خارج می کند.

همچنین بخوانید:

برای بهبود گردش خون چه بخوریم؟ (کلیک)

قدرت عضلات را بهبود می بخشد

ورزش می تواند ماهیچه های ناحیه آسیب دیده را تقویت کند. ماهیچه های قوی می توانند وزن اضافی را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله آموزش توانبخشی ، ورزش هدفمند باعث تثبیت کمر و بهبود انعطاف پذیری در حرکات آن می شود. فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

سلامت عصب را بهبود می بخشد

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، تمرینات ورزشی جهت سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. نرمی عصبی را بهبود می بخشد و قدرت و حساسیت سیگنال های سلامت عصب را کاهش می دهد.

سلامت نرم را افزایش می دهد

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و بهبود سلامت آنها می شود.

تحقیقات نشان می دهد که دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی می تواند برای دیسک ها خطرناک باشد.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم؟

استفاده از برخی اقدامات احتیاطی می تواند خطر سیاتیک (جلوگیری از کمردرد) را کاهش دهد.

این شامل:

  • از حرکات دردناک مانند کشش و خم شدن قبل از گرم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک مناسب برای انتقال اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • برای تقویت عضلات خود به طور منظم ورزش کنید

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی یکی دیگر از درمان های سیاتیک است.

درمان پزشکی

درمان های سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل شدن عضلات (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و تسکین فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور منظم ورزش های سنگین انجام دهید ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا

شما می توانید محصولات سرد و گرم داروخانه آنلاین Eviro را مشاهده و خریداری کنید کلیک

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک شده و منقبض می شود.

گاهی لغزنده دیسک در ستون فقرات باعث این حالت می شود.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می تواند بهبود را تسریع کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

می توانید در مورد درمان ها با پزشک و متخصص ارتوپدی خود صحبت کنید ، از جمله موثرترین تمرینات.

مکمل ها و محصولات مراقبت را در داروخانه آنلاین Oiro مشاهده کنید. خریدن کلیک

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم.

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید