You are currently viewing بهترین غذاها برای به پایان رساندن جشنواره کدامند؟

بهترین غذاها برای به پایان رساندن جشنواره کدامند؟


غذاهای محبوب بسیاری از مردم را درباره روزه داری و فواید آن می گویند. مطالعات متعدد نشان داده است که روزه داری می تواند مفید باشد ، اما در مورد بهترین غذاها برای پایان دادن به روزه داری یا روزه داری اتفاق نظر وجود ندارد.

در سالهای اخیر ، روزه داری 5: 2 ، مانند غذا ، در کنار سایر روشهای روزه داری محبوب شد.

روشهای متفاوتی وجود دارد که به فرد در روزها یا شبهای خاص توصیه می شود کالری دریافتی خود را کاهش دهد.

مهم نیست چند کالری می خورید تا افطار کنید. اما برخی از متخصصان غذاهای مدیترانه ای را توصیه می کنند.

این مقاله روزه داری و فواید احتمالی آن را مورد بحث قرار می دهد. در مورد اینکه چه چیزی بهتر است با روزه شکسته شود بحث می کند و به روزه داری کوتاه مدت و بلند مدت اشاره می کند.

روزه و فواید آن

این امر در بین بسیاری از مردم رایج شده است ، زیرا اعتقاد بر این است که روزه داری یا روزه داری و کاهش وزن می تواند سلامت و طول عمر آنها را بهبود بخشد.

در طول تاریخ ، دلایل معنوی وجود داشته است. برای زنده ماندن کسانی بودند که به دلایل مذهبی غذا نمی خوردند.

رایج ترین انواع روزه داری روزه داری یک روز در میان است. اینها شامل روزه داری شبانه و روزه داری است.

شواهد از مطالعات حیوانی نشان داده است که روزه داری در جلوگیری از کاهش وزن و بیماریهای مزمن مثر است. محققان معتقدند این ممکن است به دلیل تأثیرات روزه داری بر ریتم های شبانه روزی ، میکروبیوم روده و متابولیسم باشد.

مطالعه دیگری نشان داد که این مزایا ممکن است به دلیل تغییر در متابولیسم بدن باشد. از آنجا که روزه کار می کند ، بدن منبع انرژی خود را از گلوکز به چربی و کتون تبدیل می کند.

تولید کتون یا کتوژنز ، مقاومت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش می دهد و برای سلامتی و پیری مفید است.

همچنین بخوانید غذای روزه چیست؟

آیا مهم نیست که بعد از روزه داری چه می خوریم؟

5: 2 برخی از غذاهای روزه داری معروف ، مانند رژیم غذایی ، استفاده از غذاهای مدیترانه ای را به دلیل مزایای آن توصیه می کنند.

اما مهمترین نکته روزه داری محدود کردن مصرف انرژی غذا به روزها یا ساعت ها است. این تکنیک انرژی بدن را از چربی های ضروری و کتون ها تامین می کند.

هنگامی که فرد بعد از روزه داری دوباره غذا می خورد ، سطح گلوکز خون او افزایش می یابد و بدن از کربوهیدرات ها برای انرژی استفاده می کند. در نتیجه ، خوردن یا نخوردن فرد در حالت ناشتا بسیار مهمتر از خوردن چیزی است که می خورد.

با این حال ، تحقیقات نشان می دهد افرادی که برای کاهش وزن روزه می گیرند ، بهتر است کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهند.

غذاهای ناشتا مناسب

نکاتی برای روزه داری کوتاه مدت

روزه داری کوتاه مدت شامل 16 روز ناشتایی یا کاهش 600-500 کالری دو روز در هفته است.

کسی که در روزه داری چیزی نمی خورد ، نباید چیزی بخورد. بسته به رژیم غذایی ، رژیم غذایی خود را به مقدار مشخص محدود کنید.

بسیاری از متخصصان تغذیه رژیم مدیترانه ای را برای روزهای کم کالری (روزهای بدون غذا) توصیه می کنند.

برخی از روش های روزه داری افراد را ملزم می کند که سبزیجات ، میوه ها و آجیل را تا زمانی که از کالری بیشتر نباشد ، بخورند. سوپ و آب سبزیجات مجاز است. آنها همیشه باید به اندازه کافی آب بنوشند.

پودر پروتئین مردم باید توجه داشته باشند که مصرف مکمل هایی مانند جویدن ویتامین ها و اسیدهای آمینه زنجیره ای برای روزه داری مثر نیست.

مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از روزه و ورزش می تواند عملکرد ذهنی و جسمی را بهبود بخشد.

همچنین ، ادامه مطلب را بخوانید. 25 فست فود چیست؟

نکاتی برای روزه داری طولانی مدت

برخی تحقیقات اثرات مثبتی را نشان داده اند روزه داری طولانی مدت است اما باید زیر نظر پزشک انجام شود.

در تحقیقی که در 219 انجام شد ، 1422 شرکت کننده به مدت 4 تا 21 روز و در مجموع به مدت یک سال ناشتا بودند. در طول روزه داری ، 200 تا 250 کالری آب ، من فقط آب میوه و سوپ سبزی خوردم.

این افراد در 85 درصد از بیماریهای اولیه خود بهبود می یابند. محققان گفتند که روش روزه داری مورد استفاده در این مطالعه ایمن و م effectiveثر است. عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

  • بیخوابی
  • گرسنگی
  • سردرد
  • درد عضلات
  • خستگی

در پایان روزه ، به محققان روزانه 800 تا 1600 کالری اضافی به مدت چهار روز داده شد.

این تحقیق زیر نظر پزشک متخصص انجام شده است و ما باید تکرار کنیم که افراد نباید بدون مشورت با پزشک به مدت طولانی غذا بخورند. مخصوصا این افراد

  • شخص مریض
  • افرادی که دارو مصرف می کنند
  • زنان حامله
  • مادران شیرده

روزه داری می تواند با محدود کردن کالری دریافتی و تغییر متابولیسم بدن ، تأثیر مفیدی بر سلامتی بگذارد.

کاهش کتون می تواند منجر به التهاب و درد شود. این می تواند خطر استرس آنتی اکسیدانی و کاهش وزن و بیماری های مزمن را کاهش دهد. لازم به ذکر است که همه غذاها باعث ایجاد کتون می شوند.

انواع زیادی از غذاهای ناشتا وجود دارد. برخی از معروف ترین آنها وعده غذایی 5: 2 و وعده غذایی 16 ساعته است. این بستگی به نوع غذایی دارد که افراد باید بخورند. به طور کلی ، آنها هیچ چیزی نمی خورند یا کالری دریافتی خود را برای روزها یا ساعات خاصی از روز کاهش می دهند.

هیچ قانون قطعی در مورد اینکه چه چیزی برای خوردن سریع خوب است وجود ندارد. اما برخی از متخصصان به مردم توصیه می کنند. از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید.

پرهیز از افزودن شکر به کاهش وزن افراد کمک می کند. اما تنها پس از مشورت با متخصص می توان افراد رژیم غذایی ناشتایی طولانی مدت را شروع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید