You are currently viewing بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها


بهترین زمان برای خوردن مکمل همیشه بحث است. بیشتر ویتامین ها را می توان روزانه مصرف کرد. با این حال ، برخی از ویتامین ها در برخی موارد به شدت جذب می شوند. بنابراین ، خوب است بدانید که چه زمان و چه موقع مکمل ها را برای افزایش جذب بهینه مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در آب

نه ویتامین محلول در آب ؛ حاوی ویتامین C و ویتامین B8 است ویتامین های محلول در آب باید به طور مرتب مصرف شوند. برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، آنها به راحتی در بافت های بدن ذخیره نمی شوند و از طریق ادرار دفع می شوند.

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می کند. برای سنتز کلاژن و هدایت عصبی مورد نیاز است. مکمل های اسید اسکوربیک مشابه اسید اسکوربیک موجود در میوه ها و سبزیجات هستند. مکمل ویتامین C با اسید اسکوربیک می تواند عوارض جانبی دستگاه گوارش را کاهش دهد. مکمل های ویتامین D عالی هستند. در مکانی تاریک نگهداری شود. این ماده غذایی به گرما و نور حساس است. بیش از 1000 میلی گرم ویتامین C به دلیل مصرف بیش از حد ویتامین C مورد نیاز نیست.

ویتامین B

ویتامین B به صورت جداگانه یا به عنوان مکمل B-complex به فروش می رسد. آنها محلول در آب هستند و می توانند در هر زمان بخورند. مصرف ویتامین B در صبح توصیه می شود زیرا نقش مهمی در تغذیه و تولید انرژی دارد. علاوه بر این ، برخی از افراد می توانند در صورت گرسنگی ویتامین B مصرف کنند. مثلا، به افراد مبتلا به کمبود B12 توصیه می شود که مکمل ها را با معده خالی برای حداکثر جذب مصرف کنند.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین A

زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به فیبروز کیستیک بیشتر در معرض کمبود ویتامین A هستند. بیشتر مکمل های ویتامین A حاوی ویتامین A هستند که از روغن جگر ماهی یا به شکل کاروتنوئیدهای ویتامین A به دست می آید. مکمل های ویتامین A باید با رژیم غذایی پرچرب برای افزایش جذب بهینه مصرف شوند. اگر رژیم متعادلی دارید ، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین A ندارید.

ویتامین دی

ویتامین D برای سیستم ایمنی مهم است. برای سلامت استخوان ها و رشد سلولی مورد نیاز است. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان با کمبود ویتامین D مواجه هستند. بهترین زمان برای مصرف مکمل ویتامین D با رژیم غذایی پرچرب ، افزایش جذب است. مکمل ویتامین D به میزان کافی منیزیم بستگی دارد. بنابراین مطمئن شوید که منیزیم کافی برای حفظ سطح ویتامین D خود دریافت می کنید. ویتامین K به همراه ویتامین D در حفظ تراکم استخوان مفید است.

کپسول ویتامین E سلامت برست را بشناسید

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و برای جریان خون سالم و سیستم ایمنی ضروری است. افراد مبتلا به فیبروز کیستیک و بیماری کرون نیاز به مصرف ویتامین E دارند. معمولا مصرف مکمل های ویتامین E همراه با غذا توصیه می شود. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که خوردن چربی در روز می تواند به جذب موثرتر ویتامین E کمک کند. این بدان معناست که تا زمانی که در رژیم غذایی خود چربی کافی مصرف می کنید ، نیازی به خوردن ویتامین E با رژیم غذایی پرچرب ندارید.

ویتامین K

ویتامین K حاوی ویتامین K1 و ویتامین K2 است. ویتامین K می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. برای سلامت استخوان و قلب ضروری است. شما می توانید مکمل های ویتامین K را در هر زمان از روز با رژیم غذایی پرچرب مصرف کنید. اکثر مردم سطح بالای این ویتامین D را توصیه نمی کنند زیرا ویتامین K کافی در رژیم غذایی خود دارند. مکمل های ویتامین K می توانند با برخی از داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشند. اگر از این داروها استفاده می کنید ، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. در صورت امکان ، ویتامین K را در فاصله ای از ویتامین های محلول در چربی E و A مصرف کنید. از سوی دیگر ، مصرف ویتامین D و K با هم می تواند برای استخوان های شما مفید باشد.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها معمولاً از انواع ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده اند. برخی از افراد چندین ویتامین را به یک ویتامین ترجیح می دهند. مولتی ویتامین ها می توانند از سوء تغذیه به ویژه در زنان مسن و آسیب پذیر جلوگیری کنند. این مکمل ها حاوی چربی و ویتامین های محلول در آب هستند و توصیه می شود همراه غذا مصرف شوند. این فعالیت جذب برخی مواد مغذی را افزایش می دهد و خطر مشکلات گوارشی ناشی از مصرف مکمل های ویتامین A در معده را کاهش می دهد.
اگر روزانه دو یا چند قرص مصرف می کنید ، کاهش دوز را در نظر بگیرید تا بدن شما بتواند برخی از مواد مغذی را به طور م absorbثرتری جذب کند. به عنوان مثال ، یک قرص برای صبحانه ؛ ناهار خوردن.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید