You are currently viewing بهترین راه برای حفظ وزن سالم

بهترین راه برای حفظ وزن سالم


در این مقاله ، نکاتی را برای شما آورده ایم که به شما کمک می کند وزن مناسبی داشته باشید تا از مشکلات کاهش وزن جلوگیری کنید. مخصوصاً برای افرادی که سخت کار می کنند و همیشه می خواهند وزن خود را حفظ کنند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان داده است که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

همیشه وزن سالم را حفظ کنید

حفظ وزن سالم با کمک عضله سازی

اولین راه حل ، عضله سازی است. با افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. تمرینات عضله سازی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. تا 30 دقیقه از پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر کنترل وزن تأثیر می گذارد؟

با احساس گرسنگی مبارزه نکنید ؛ آن را پر از فیبر نگه دارید. گرسنگی وزن ایده آل شما را کنترل نمی کند. به دردت میخوره میوه ها در طول روز سبزیجات و غلات کامل بخورید. روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر می کند ، استخوان های شما را سالم نگه می دارد (مخصوصاً برای زنان مبتلا به پوکی استخوان زودرس).

فست فودها و شیرینی ها روی وزن تاثیر دارند

از وسوسه با غذاهای چرب خودداری کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها تحمل بیشتری دارند ، در دراز مدت کمتر دچار کاهش وزن می شوند. به این ترتیب ، شما نمی خواهید غذاها و دسرهای مورد علاقه خود را از دست بدهید ، بلکه آنها را در حد اعتدال بخورید. در برخی موارد ، وزن مورد نظر باعث فراموشی و سوء تغذیه می شود. بنابراین همیشه به رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. اگر به طور کامل سیر شده اید و از احساس گرسنگی دوری می کنید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

همیشه وزن سالم داشته باشید

مصرف کالری

میزان کالری دریافتی در غذاها و میان وعده ها همیشه اندازه گیری و تخمین زده می شود. از این لینک می توانید در مورد میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی خود یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید. مقدار غذا را در یک بشقاب معمولی اندازه بگیرید.

اندازه گیری اندازه و وزن بر حفظ وزن تأثیر می گذارد

اندازه مناطق مختلف را اندازه گیری کنید تا تناسب اندام خود را زیر نظر داشته باشید. این تاکتیک به نظارت بر میزان کالری دریافتی و واکنش بدن شما نسبت به غذاهایی که می خورید کمک می کند. مقیاس روزانه ترازو نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود و افزایش انگیزه خود برای پیشرفت چقدر موفق هستید.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. هرگز صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید.

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن از بیماری های مرتبط با چاقی رنج خواهید برد. این به این دلیل است که متابولیسم بدن به آرامی در حال کاهش است. . خیر سن ژنتیک سبک زندگی؛ عواملی مانند زمان خواب و فرهنگ می توانند بر تغییر وزن تأثیر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید