You are currently viewing با 10 ترفند م dailyثر روزانه مراقب گوش های خود باشید

با 10 ترفند م dailyثر روزانه مراقب گوش های خود باشید


ما با گوش خود به جهان گوش می دهیم و آن را تعریف می کنیم. گوش یکی از مهمترین اندام ها برای ارتباط با محیط است و نقش اساسی در حفظ تعادل بدن دارد. صحبت و رونویسی امواج صوتی به زبان تنها بخش کوچکی از عملکرد گوش است. بدون سلامت این اندام ترشحی و عملکرد مناسب آن ، ارتباط با دیگران دشوار است.

با توجه به آسیب پذیری اندام های حیاتی بدن ، توانایی شنیدن هر سال (به ویژه به این دلیل که همه نمی توانند بشنوند) و همچنین حرکت و ارتباط مهم است. در اینجا شش روش رایج برای مراقبت از گوش ها آورده شده است.

1. گوش پاک کن و محافظ گوش

مردم اغلب برای تمیز کردن گوش های خود از یک سواب پنبه ای به نام گوش پاک کن استفاده می کنند. با این حال ، من متوجه نشده ام که چنین نظافت نامناسب و غیر ضروری می تواند باعث مشکلات گوش شود. خوب است بدانید که مدام گوش های خود را تمیز می کنید. بنابراین ، موم اضافی در گوش باید مرتباً از گوش داخلی به گوش خارجی منتقل شود. اگر آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید برای شما راحت تر خواهد بود. گوش را ترک می کند.

در واقع قرار دادن گوش پاک کن در گوش و قرار دادن آن در مجرای گوش می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. گوش پاک کن می تواند مقداری از جرم گوش را پاک کند. با این حال ، عمدتاً ناشی از هل دادن مجرای گوش به داخل مجرای گوش و قرار دادن آن در مجرای گوش است. این می تواند منجر به کاهش شنوایی و عفونت شود.

برای این منظور بهتر است روی قسمت بیرونی گوش خود تمرکز کرده و از پارچه ای مرطوب برای تمیزکردن آن با آب گرم استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید. اگر در گوش خود احساس درد می کنید ، به پزشک یا متخصص شنوایی شناسی خود مراجعه کنید تا گوش شما را تمیز کرده و زخم را با خیال راحت از بین ببرد. با مشورت پزشک می توان از قطره چشم بدون نسخه استفاده کرد. از فرآیند روانکاری طبیعی گوش پشتیبانی می کند که به روند روانکاری طبیعی گوش کمک می کند.

2. حفاظت در برابر اجسام خارجی و صدمات

بسیاری از مردم تا آنجا که می توانند مواد خارجی حمل می کنند ، از هدفون گرفته تا گوش گیر. برخی از این اجسام می توانند کار مراقبت از گوش را انجام دهند ، اما اگر بسیار کوچک یا بسیار عمیق باشند تا وارد گوش نشوند ، احتمال آسیب بیشتر به این اندام وجود دارد.

برای این اجسام ، شست به طور کلی نباید از مفصل آرنج آنها کوچکتر باشد. این برآورد نشان می دهد که اندازه این اجسام خارجی نباید آنقدر بزرگ باشد که گوش را سوراخ کند. آره، تنها نگرانی در این مورد این است که اجسام به عمق گوش نفوذ نمی کنند. استفاده از هدفون توگوشی می تواند باعث کاهش شنوایی شود. مخصوصا با صدای بلند. این می تواند به گوش افرادی که به طور منظم گوش می دهند آسیب برساند. از اشیاء خارجی برای محافظت از گوش خود و قرار دادن آنها در گوش خود استفاده کنید.

با دقت بخوانید. 6 بهترین آنتی بیوتیک برتر برای عفونت گوش (بدون عوارض جانبی)

3. به سطح صدا و شنوایی توجه کنید

جوانان می خواهند موسیقی را با صدای بلند گوش دهند ، اما نادیده گرفتن میزان صدا می تواند منجر به کاهش شنوایی زودرس شود. گوش دادن به موسیقی به طور مرتب یا بیشتر از 85 دسی بل می تواند باعث مشکلات شنوایی مانند وزوز گوش یا کاهش شدید شنوایی شود. در صورت ادامه این مشکلات ، آسیب غیرقابل جایگزینی به بافت گوش وارد می شود. بنابراین ، محافظت از گوش باید به عنوان بخش مهمی از فرآیند محافظت از گوش در نظر گرفته شود تا سلامت این بافت ها تا حد ممکن حفظ شود.

4. سمعک و پیشگیری از عفونت ها

در صورت استفاده از سمعک ، تمیز نگه داشتن گوش ها و شنوایی ضروری است. عرق و پلاک در داخل پرده گوش جمع می شود که می تواند به سمعک آسیب برساند و به شنوایی شما آسیب برساند.

علاوه بر مراقبت از شنوایی ، باید مراقب سلامت گوش خود نیز باشید. استفاده از سمعک می تواند خطر عفونت گوش را افزایش دهد. هنگامی که سمعک خود را در گوش خود قرار می دهید ، توجه داشته باشید که همه میکروب ها و باکتری های موجود در سطح آن می توانند وارد گوش شوند. تمیز نگه داشتن دستگاه شما کار دشواری نیست. اما اگر نظافت بیشتری می خواهید ، سمعک خود را به متخصص شنوایی شناسی نشان دهید.

5. ضد آفتاب و محافظت در برابر آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب را برای آخرین بار در نظر بگیرید. نان با دستان خود ؛ بعد از مالیدن صورت و گردن ، آیا کرم را به گوش خود زده اید؟ اکثر مردم این را فراموش می کنند. به طور شگفت انگیزی که از کرم ضد آفتاب در گوش و پوست استفاده نمی کنید ، جای تعجب است که بدانید گوش یکی از تأثیرگذارترین اندام ها در سرطان پوست است.

گوش ها در اطراف سر قرار دارند و قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید بدون استفاده از کلاه و کلاه می تواند باعث آسیب و آسیب پوست شود. بنابراین دفعه بعد که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید ، مقدار کمی از آن را به گوش خود بمالید.

6. پزشکان و شنوایی شناسان

اگرچه نکات مربوط به تمیز کردن سالانه گوش مفید است ، اما ما نباید مراجعه به پزشک یا شنوایی شناس را فراموش کنیم. آره، این بازدید لازم نیست هر سال انجام شود. بهترین زمان برای بزرگسالان هر 3 تا 5 سال است و باید در سنین کوتاه در اینجا شنیده شود. سالانه با پزشک خود مشورت کنید تا سلامت عمومی بدن خود ، از جمله گوش های خود را حفظ کنید.

هرگز سلامت گوش خود را دست کم نگیرید. آن ها دوست هستند؛ اعضای شگفت انگیزی که نقش مهمی در روابط شما با خانواده و محیط شما ایفا می کنند. رعایت این شش نکته به سلامت گوش شما کمک می کند و به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید. اما توجه داشته باشید که علم بدون عمل بی فایده است. برای داشتن گوشهای سالم ، باید از آنها به خوبی مراقبت کنید.

5 راههای بعدی

1. اجسام تیز را در گوش خود قرار ندهید. ساختار گوش بسیار ظریف و حساس است ، بنابراین قرار دادن آن در اجسام مختلف می تواند به اندام های داخلی آسیب برساند. این موارد ممنوع شامل هدفون است. گوش پاک کن ها می توانند به گوش شما آسیب برسانند و همچنین می توانند جرم گوش را به داخل فشار دهند.

2. گوش های خود را تمیز کنید. آیا می دانستید که پرده گوش خود نظافت کننده است و جرم گوش در عمیق ترین قسمت پرده گوش ایجاد نمی شود؟ بنابراین وقتی از گوش پاک کن استفاده می کنید ، بدتر می شود. به آرامی قسمت بیرونی گوش را با آب و صابون بشویید تا تمیز شود. سپس آنها را با یک حوله خشک کنید.

با دقت بخوانید. နား အူ ခြင်း، درمانهای خانگی حتماً داروها و نکات مفید را بخوانید

هرگز گوش های خود را برای جلوگیری از آسیب به مجاری گوش شستشو ندهید. تجمع اطراف گوش شما نادر است و باید توسط متخصص کاملاً تمیز شود. در بیشتر موارد ، همانطور که در بالا ذکر شد ، پاکسازی ساده برای پاکسازی بدن کافی است.

3. صدا را کم کنید. بسیاری از مردم از هدفون برای جلوگیری از مزاحمت ناشی از صدای بیرون استفاده می کنند. هدفون با صدای بلند ، به ویژه هنگام استفاده از هدفون توگوشی. اطمینان حاصل کنید که صدا در سطح خوبی قرار دارد تا از خطر کم شنوایی در اثر سر و صدا اطمینان حاصل کنید. اجرای موسیقی ؛ هر زمان که در محیطی پر سر و صدا می روید ، مانند مسابقه موتورسواری یا کلوپ شبانه ، از هدفون استفاده کنید. اگر مدت طولانی با صداهای بلند در تماس بوده اید ، هر از گاهی گوش های خود را استراحت دهید تا به آنها در بهبود خراش کمک کند.

4 گوش های خود را بررسی کنید. اگر در گفتار خود یا هنگامی که دیگران با شما صحبت می کنند ، کم شنوایی دارید ، متوجه نمی شوید که چه می گویند. باید از آنها پرسید که بارها و بارها چه می گویند. ممکن است به تدریج شنوایی خود را از دست بدهید. پزشکان این بخش ها (PCPs) اطمینان حاصل می کنند که در طول سال برای بررسی سلامت گوش خود با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مشورت کنید.

پس از معاینه شما ، پزشکان این مراکز به شما معاینه گوش می دهند. بینی شما باید با متخصص گلو یا شنوایی شناس مشورت کنید. اگر این کاهش شنوایی را نادیده بگیرید ، می تواند منجر به عوارض و آسیب های دیگری مانند افسردگی و بیماری آلزایمر شود. در صورت مشاهده هرگونه درد یا تغییر شنوایی در ناحیه گوش خود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

10 روش ساده برای تمیز کردن گوش در خانه

5 استرس نداشته باش. استرس بیش از حد می تواند باعث ناشنوایی یا وزوز گوش شود. زنگ در گوش علاوه بر مشکلات استرس زا و عوارض جانبی سلامت انسان ، می تواند منجر به مشکلات شنوایی ، بیماری قلبی و سکته مغزی نیز شود. اختلال نقص توجه و بیش فعالی ؛ این می تواند علائمی مانند بی خوابی و کاهش شنوایی ایجاد کند. اگر کم شنوایی دارید ، باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و برای مدتی از فعالیت های استرس زا دوری کنید و از رفتن به محیطی پر سر و صدا خودداری کنید. در صورت تکرار مکرر این عوارض ، حتماً آنها را با پزشک مراقبت های اولیه خود در میان بگذارید.

منبع 1 منبع 2

دیدگاهتان را بنویسید